Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 47

Forumfolk på feltrittstevne på Fjørtofta!

Vi var ikke mindre enn 4 stykker fra forumet som startet på stevne på Fjørtofta i helga: Harneshaug, idaoglinndi, Lenem88 og meg selv. Stevnet var det første felt-stevnet på samtlige av oss, og dette gikk både opp og ned for flere av oss :p

Dressuren hopper vi elegant og glatt over, da bildene blei litt utbrente, og dressur bare er et sånt nødvendig onde som vi må igjennom for å få gjort det morsomme! Men sprangen kan vi ta (og tusen hjertelig takk til Andreas-Ida-kjæreste som knipset bilder til den store gullmedalje!!)!

Helen, Lene og Ida starta knøttecup (60 cm), mens jeg starta 80 cm.

Helen starta med Don Pascal, eller "Lille Mammut" som han gikk som. Pascal hoppet for første gang i terrenget for to uker siden, og Helen satte seg vel egentlig opp og rei han ordentlig for første gang for to uker siden, så her var det litt nerver ute og gikk for hvordan dette ville gå! Å starte sprangbanen med ett riv var ikke helt heldig, men derifra gikk det oppover!

Med ett riv og et stopp kom Helen seg godkjent gjennom banen, og terrenget var klart for søndagen!

Ida og superfjordingen Linndi hadde null problemer med sprangbanen på 60 cm.

Resultatet til Lene og Blåmann husker jeg ikke, men det står stor respekt av Lene Mari som startet stevne med mann og en tre måneders gammel baby som følge!

Selv spratt Janko og jeg mindre elegant over hinderne på sprangbanen som var 85 centimeter høye. Til tross for en surrete rytter kom iallefall hesten seg feilfritt over hinderne!

Sist endret av Ragnhild : 28-04-2009 kl 01:09
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

Men i tillegg til felt-stevnet var det også en liten klasse på 80 cm. CR som gikk av stabelen. Her var Helen og Ida påmeldt. Ida lurte på å trekke seg grunnet daff hest, og Helen holdt på å dø og lurte på hva i ALLE DAGER hun hadde gjort (da vi gikk over banen tidligere på dagen var hun sikker på at 60-cm-hinderne var 80, så når de blei satt opp til 80 var de plutselig enorme i hennes øyne). Med noen riv på oppvarmingsbanen var nok ikke selvtillitten til Helen så stor, men jeg fikk se et flott sprang som siste sprang på oppvarminga, så jeg ropte inn og sa at hun bare måtte ha god flyt, også kom dette til å gå så bra atte! Og flyt fikk hun, og Pascal og Helen hoppa som de aldri har hoppa før!!

Det var som om de ikke skulle gjort annet, de to! Feilfrie blei de jo selvsagt, og Helen fikk sin første sløyfe noen sinne!

Også Ida starta 80, og også hun var feilfri med den hoppende panneluggen hun rir på!

Et lykkelig liv.

Fortere enn vi ante det kom søndagen, og felt-delen skulle gå av stabelen. Først ut var debutantklassen, og av de tre startende i den klassen var jeg nummer tre. Janko var klar, jeg var klar (om enn litt nervøs), og vi fikk startssignal. Med god flyt og god fart kom vi oss flott over hinder en og to og tre og fire og fem. Detta var jo kult jo! Hinder seks kom mot oss i godt tempo, og det skulle ikke mer enn litt uoppmerksomhet fra min side og vips, så stoppa hesten gitt. Hinderet var innbydende i seg selv, men en noe blank plate gjorde at det så litt skummelt ut tydeligvis.

Man kan vel si at jeg havna litt frempå.

Der kunne jeg ikke henge, så jeg prøvde å ta tak i nakken til Janko for å dytte meg tilbake. Det resulterte bare i at han senka hodet enda mer. Så da blei vi hengende slik.

Omtrent her finner den fjotten av en hest jeg har ut at "Oi! Det er gress her, jo! Gress er jo godt!" Så der stod vi da. Jeg hang faktisk meget godt der jeg hang opp ned og kjente at kjevebeina til Janko jobba godt med å gomle gress. Kunne godt blitt hengende der en stund, men jeg forstod jo kjapt at denne gampen ikke hadde større planer om å ta opp hodet sitt med det første. Ikke kom jeg meg opp, så her var det dessverre bare en vei, og det var ned.

På 6. hinder blei vi altså eliminert på grunn av fall. Akkurat der og da var var det utrolig kjedelig, og jeg fikk et trøstende klapp på skuldra av Helen.

Det kjipeste var definitivt å ha reist ut helt dit for å hoppe i terrenget, også får jeg et så teit fall slik at jeg ikke fikk ri hele banen. Grr!

Etter å ha kommet over den største skuffelsen kunne jeg ikke annet enn å le. Jeg er sikker på jeg har forlenga livet til ganske så mange mennesker ved å gi dem en knakende god latter, så jeg måtte jo bare le selv også. Beskrivelsen til Monica av at hun hadde sett rompa mi henge der og ikke komme seg verken den ene eller andre veien var jo bare helt hysterisk – så vi lo. Og lo og lo og lo.

Neste startende ut var Ida. Jeg ga henne noen gode tips ang. det teite hinderet, og hun fulgte dem så godt hun bare kunne. Dessverre fant også Linndi ut – i absolutt siste sekund – at dette var dritskummelt, så jeg var ikke den eneste som led skjebnen (men jeg slo Ida i stilpoeng på fallet :p)

Også Lene fikk trøbbel på det hinderet, men hun ramla i det minste ikke av, men blei dessverre eliminert etter tre stopp.

Her over hinder fem

Et lykkelig liv.

Helen derimot, hun skjønte greia, og fikk et stopp på det ekle hinderet, men hun holdt seg i salen, samla tøylene og Pascal tok så utfordringa på strak hov!

Hun var den eneste av oss fire som fikk hoppe igjennom hele banen under stevnet, og det gjorde hun med stil!

Ingen skal si noe på kapasiteten til Lille Mammut!

Vannet var dog litt skummelt.

Men etter en liten tur inni busken fikk også Pascal dyppa føttene sine.

Et lykkelig liv.

Så Helen gikk fra å ligge på en sisteplass etter sprang og dressur, til å ende på en TREDJEPLASS etter terrengdelen! En helt fantastisk prestasjon fra en ekvipasje som aldri har starta stevne før, og som har trent i to uker før stevnet! Det var en stuptrøtt Pascal, og en strålende fornøyd Helen som kunne avslutte helga med ikke mindre enn TO sløyfer! En for CR i 80 cm. sprang, og en deltagerrosett for gjennomført feltrittstevne!

Sliten Pascal og sååå fornøyd Helen!

Radarparet!

En vakker gutt!

Et lykkelig liv.

Ida, Lene og jeg var kjempe, kjempeheldige og fikk som trening hoppe igjennom banen etter stevnet, og da gikk alt helt supert og smertefritt for Ida og meg. Lene hadde litt problemer med Blåmann på det samme hinderet, men også de kom seg over og kunne gjennomføre resten av banen uten noen som helst problemer. Flinke var de!

Ida og Linndi i full fart mot målstreken!

Janko og jeg i vannhinderet, jeg litt usikker på hvor vi skal her :p

I full fart over hinder.

Har dessverre ingen bilder av Lene og Blåmann fra den andre runden.

Alt i alt? En FANTASTISK helg, og all, all, all ære til Helen og Don Pascal som bare råkka hele stevneplassen! Og dere som har lest helt ned hit: Hun har liksom denne hesten for å selge han videre. Er det noen her som kan forstå at hun kan gjøre det? Ikke sant hun bare må beholde lille Mammut? Jeg kan iallefall ikke forstå noe annet!

Takk til dere alle tre for en super stevnehelg, og jeg gleder meg som en unge til neste stevne! Selv om det er kjempehyggelig å få folk til å le så godt som jeg gjorde i helga, så tror jeg dessverre jeg prøver å unngå det neste gang :p

Et lykkelig liv.

Arm Ridder Holbytla sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Palmekysten nær Rosenes by, 40
    Bilder
    11
    Knallbra bilder, oi, for en stil i for-tidlig-salavgangen!

Og mammuten kler sløyfer i hodelaget .

Mvh Holbytla
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=34&dateline=1194200389

Short cuts make long delays.

Helga
    Guest
    Ragnhild: Eg daue snart av trynebilete serien din!

Harneshaug
    Guest
    Tusen takk alle sammen for ei fantastisk helg og takk Ragnhild for alle gode samtaler og støtte!!
    Man er bra hedig som får ha med støttekontakt på sitt første stevne sukk.. EVIG taknemmelig

Det var så kjekt å møte alle sammen og FOR en stemning, ALLE heia på hverandre, ALLE støttet opp om hverandre, oppmuntret og trøstet... Helt utrolig!!

Ragnhild har verdens mest råsexy rumpe dét må man jo bare sørge for å vise (og jeg delte rom med den *dadum ti tei da dum ti da*)

Jeg VAR døden nær etter riv og refusering på 60 cm og så kom på at jeg hadde meldt meg på 80 :eek:
    I HELVETE jeg hadde tenkt på... djez og krist :( Da vi reiv begge oppvarmingshindrene på 80 følte jeg bare for å dø, EN ting er at det var pinlig, en annen at jeg tenkte dette var så sinnsykt urettferdig overfor hesten :(

MEN hva skjer? Jo Lille Mammut redder dagen nok en gang!! Han bare fløy on the wings of looove

Jeg ELSKER den hesten, kan vel si hesten min tror jeg, ja det kan jeg
    En mindre hest med et større mot og hjerte finner man ikke!!

Noe han også viste søndagen i terrenget. KNALLBILDER fra vannet, jeg var sikker på det skulle gå til pises der vi ålte oss rundt og så over... eneste jeg tenkte var "ikke rygg, ikke rygg, ett skritt bak vi er ute, IKKE rygg"

Nydelige bilder Ragnhild (Andreas) og genialt skrevet

Tusen takk alle sammen og takk Gud for at det finnes ildsjeler som Therese Brantsøy og Eivind Davik på Fjørtofta som jobber dag og natt med full jobb, fjøs og unger, for at vi skal kunne få ei slik helg!!!

2 SLUFSER JEG ELSKER HESTEN MIN ::\'):

Ny Lindy på veg om 2 år......... da er eg med........

Skikkelig tøffe bilder
    Sist endret av Lucinda : 28-04-2009 kl 01:28

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg