Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Mønstring med nesereim, hvorfor og hvorfor ikke?

Har dere noen grunner til å mønstre med eller uten nesereim? Og om dere mønstrer med, er det noen andre grunner enn rent utseendemessig?
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Kommer an på hodeformen.
    Min ponnis hadde stort hode, og det så litt nettere ut med bred, engelsk neserem.
    Ellers synes jeg neserem på hoppeutstilling er fælt. Litt med tradisjon å gjøre. Men seff, en del stashodelag er jo nyyydelige!
    Eller liker jeg at det er minst mulig på utstillinger.
    Og neseremmen kan virke litt forstyrrende.
    http://www.hestene.no/forum/image.php?type=sigpic&userid=1014&dateline=1239482983
    En hov, flere høver

Jeg mønstret nanita uten neserem, syntes det var penest på henne...

Jeg har aldri mønstret Bea, men vis jeg skal skal jeg ha uten nesereim. Det er bare fordi det er penere på henne :)

Spørs jo heilt på hovudet. På eit langt eller litt tungt hovud kan ofte ei nasereim dele det opp og få det til å sjå penare ut.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Møstrer med nesereim, fordi de hestene jeg har møstra har hatt lange hoder, så ser bedre ut med..
    <3 Rust Jo & Charlie ~ Mitt ALT <3

Jeg har mønstret med, pga hoppa mi blir så utrolig utålmodig og står å drar sånn i tøylene, så da får jeg pittelitt hjelp fra neseremma så det ikke ser helt horribelt ut der hun eller i tillegg ville stått å gapt og dratt...

Jeg har mønstret både med og uten nesereim på diverse hester. Grunnene er nevnt over her; det er forskjell på hva som kler den enkelte hest.

Stilte mora til ene hesten min for to år siden. Nordlandshest med sjeldent vakkert hode i mine øyne. Stilte henne uten nesereim da den vakre hodeformen samt bleset kom bedre fram. Fikk 2 pr kv 1:) og kommentar pent hode.

Stilte søstra mi sin nordlandshoppe, med mer klassisk n/l hode, litt tungt/langt. Satte på en nesereim for å dele det opp litt, det ga et langt bedre inntrykk og også denne fikk kommentar pent hode, enda den i mine øyne ikke har et spesielt vakkert hode.

Signerer dem over, kommer an på flere ting. Først og fremst hva slags hode hesten har, hva man vil fremheve etc. Så har man tradisjoner for hva slags hodelag man bruker på de og de rasene, feks en varmblods ridehest stilles som regel alltid med en eller annen form for nesereim. Har hesten langt ansikt kan man bruke en bredere engelsk nesereim for å få hodet til å virke kortere etc.

Selv har jeg frieser og han stilles tradisjontro i hvitt lærhodelag uten nesereim.
    Batman og Matilde // www.matildebrandt.no

Brukte hodelag med nesereim når jeg skulle stille ut vallaken min siden han har litt for stort hode i forhold til kroppen.
    Team Terror

Liisa&Ulvar

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg