Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 24

Katten skriker når han jeg kommer borti bakparten

Alltid er det noe med de dyrene:/ I dag morges da jeg skulle ta ut hestene skulle jeg løfte katten og bære den opp på loftet, så skreik og sprellet han noe SÅ voldsomt. Slapp han og han gikk for å spise. Gikk bort for å kjenne litt mer på ham, og om jeg kom borti området halerot, oppå rumpen og uder halen liksom så skreik han og fòr over gulvet og satt seg i et hjørne. Jeg tenkte han bare fikk være i fred til senere. Kom i stallen på ettermiddagen så gikk han mer forsiktig enn vanlig. Og gikk med litt krum akkurat over der med bakparten. Han begynte å aue seg før jeg ville se på ham.

Fikk sjekket han senere igjen og da hadde han faktisk litt vondt da jeg kom borti bakbeina også. Han ble klippet og fikk vaksine hin dagen, og da var han hjemme hos meg. Han bæsjet ikke da han var hos meg, men spise ikke så mye første dagen for han bare slappet av, og andre dagen kunne han ikke få mat pga dopen og tredje var ha fortsatt litt sliten etter gårsdagen.

Han spiser jo nå i stallen, men får ikke sjekket om han bæsjer for han bruker ikke doen i stallen. Da går han heller ut eller noe.

Også har vi en ond hannkatt som alltid skal sloss med ham, men så jo ingen sår.

Hva tror dere? Kan jo være skade etter den hin katten eller forstoppelse. Hva tror dere? Om han ikke er bedre i morgen, må jeg få han til vetrinær.

Jeg tror han har fått vondt jeg, men blir det ikke bedre til i morgen er det lurt å dra til vetrinær :)

Det KAN jo være at den andre har spist litt på ham..
    Det er ikke alltid at du ser bittsårene før han har slikket masse på dem. Da er det gjerne en diger grop som titter frem når evnt puss inni har rent ut. Jeg kvapp ihvertfall ordentlig til da det over natten dukket opp et hull i ene katten min.

Halter han noe, eller er det "bare hyling"? Ligger han med rumpen opp, og prøver å la være å komme borti noe med rumpen?

Ingen halting, og han passer ikke rumpen sånn veldig, men han setter seg forsiktig ned.

Hvil i fred Blesen <3 cryzola sin avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Flekkefjord
    Alder
    32
    Bilder
    12
    Mulig han har fått seg en trøkk i halen,(ente sloss ellernoe..) ene mi var også sånn her for litt siden, men det gikk over etter ettpar dager. Hun hadde heller ingen sår, men som du sier, en liten krum ved halen.. Men ho hylte ikke så mye da.. Ble bare sinna om jeg kom for nær, så lot henne være i fred, men på ho så gikk det over av seg selv. Ikke merka jeg noe til det når jeg ikke "var borti" henne heller, hun satt, lå, krølla seg, sov osv som vanlig..
    Hellen, Perla og Hrafn, uten Blesen :( savner deg vennen.
    R.I.P Blesen. <3

Slik var det med en katt som kom til oss også, bare at det va noe med foten til den som var galt. Dyrlegen fant vell ut at katten hadde brukket for, og ville avlive den, men etter en liten stund ble katten helt frisk :)
    Kan jo hende katten har blitt påkjørt etter truffet av noe hardt i bak enden eller noe lignende?
    Håper den blir bra fort i allefall :)
    Kristin og Chapmans Hero

Han kan ikke ha blitt påkjørt for han holder seg bare med stallen, og der stikker han straks det kommer bil

Jeg tenker fremdeles bitt jeg..

Jeg hadde min ene til røntgen av en fot for noen mnd siden. Kunne ikke se noe der heller før de hadde barbert den. Da så det ikke helt bra ut, men var heldigvis ikke noe brudd noen steder.

Min mor sin ble bitt ved haleroten i fjor engang. Han lå stort sett på magen, og vrælte når noen kom borti halen hans. Hun kunne ikke se noe der heller, før etter noen dager. Da hadde han slikket vekk pelsen rundt, og bittene var hovne og fæle.

Det ble antibiotika og smertestillende på begge to.

En annen av mine ble bitt i skulderen. Jeg så hun haltet, men det var seint på kvelden så vi måtte uansett vente til neste dag. Dagen etter så jeg noe grønn guffe sprøytet utover gulvet, som seinere viste seg å være puss. Jeg kunne seriøst stukket en blyant 1 cm inn i hullet hun hadde i skulderen... Ble samme behandling på henne.

Ja, det kan være bitt. Men så absolutt ingenting. Og han har ikke vasket seg unormalt mye i dag heller.

Det går nok fint, men det kan være greit å stikke innom vet. imorgen ihvertfall.
    Stend har åpent 10-14. De andre pleier vel å ha stengt om lørdagene.
    Typisk at slikt alltid skjer fredag ettermiddag.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg