Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 34
    klassisk feltrytter Hanna sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    jeg har gitt opp å ha noe i hullene, synes det tar like lang tid å få ut de små svarte proppene som å gjenge opp. og har aldri hatt noe problemer med at de blir slitt, så ser ikke helt noen grunn til å gjøre noe med det.

men det er sikkert eeeegentlig lurt

“If the person you are talking to doesn't appear to be listening, be patient. It may simply be that he has a small piece of fluff in his ear.”
    Winnie the Pooh

blogg

Har dere 4 broddhull eller to?

Harneshaug
    Guest
    Der finnes helt flate blindbrodder som man setter i med Torks-skrujern. De er geniale :)
    Kjempelette å få ut/inn. Disse små plast/gummipluttene er jo bare håpløse

Siter Opprinnelig skrevet av tipsy Vis innlegg
    Har dere 4 broddhull eller to?
    To broddehull i terrenget!
    Hvil i fred mine tre stjerner..

Anno Nittionio 22.09.2012 <'3
    Vivat 24.09.2011 <'3
    Night Effekt 16.06.2008 <'3

Realfagsnerd & hestemamma SaraM sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    ved Tregrensen
    Alder
    33
    Bilder
    5
    Jeg har blitt så nyskjerrig på feltritt, så drar opp igjen denne :p

Alltid to broddehull i terrenget uansett hvor sleipt underlag? Hvor lange brodder?

Og kopper: hvorfor er det bare noen som har nevnt dem her? (jeg trodde man måtte ha det nemlig). Er det noen som rir i terrenget uten kopper?

Hva er påbudt når man starter annet enn hjelm, sikkerhetsvest og belegg til hesten?

Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    ved Tregrensen
    Alder
    33
    Bilder
    5
    Dobbelpost

Siter Opprinnelig skrevet av SaraM Vis innlegg

Alltid to broddehull i terrenget uansett hvor sleipt underlag? Hvor lange brodder?

Og kopper: hvorfor er det bare noen som har nevnt dem her? (jeg trodde man måtte ha det nemlig). Er det noen som rir i terrenget uten kopper?

Hva er påbudt når man starter annet enn hjelm, sikkerhetsvest og belegg til hesten?
    Brodder tar man på etter behov, avhengig av hvordan underlaget er. Men om du har planer om og starte mye feltritt er broddehull smart og ha. Du trenger ikke ha brodder i de hele tiden.

klassisk feltrytter Hanna sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    Siter Opprinnelig skrevet av SaraM Vis innlegg

som julie sa, brodder kommer an på underlaget/banen. noen ganger går det fint å ri helt uten, andre ganger er det lurt med fire brodder eller to store, men som regel er to små brodder fint. man må se an banen, været, hindrene og hesten.. (noen hester er mer klønete enn andre :p )

kopper er veldig veldig lurt, men ikke nødvendig as such. man MÅ ikke, men det er lurt for å forhindre tråkkskader.

i terrenget er det påbudt med hjelm, sikkerhetsvest, medical card, nummerlapper, rideklær/støvler, engelsk sal m/stigbøyler, og hodelag (de fleste bitt/kombinasjoner er lov, men det er noen regler ang bittløst, særlig for ponni). ellers er ingenting påbudt, heller ikke belegg, men det er jo lurt med belegg, kopper og evt brodder. mange bruker fortøy/martingal også, og hansker er jo smart.

“If the person you are talking to doesn't appear to be listening, be patient. It may simply be that he has a small piece of fluff in his ear.”
    Winnie the Pooh

blogg

Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    ved Tregrensen
    Alder
    33
    Bilder
    5
    Ah, det var oppklarende!

Tusen takk for svar

jeg rir ofte kun med brodder i den ytterste trakten:) Kommer somsagt an på underlaget - f.eks på flatner så er ikke så mye av 90cm banen på gress, kun siste 3 hinderene, så der har jeg bare en i hver trakt - just in case..
    Men på steinseth f.eks så hadde jeg de største gressbroddene jeg fikk tak i - hehe.. og de blir ikke solgt i bergen kan jeg si dere! :-D hehehee.. Da har jeg i begge traktene på hver fot:)
    Kopper har jeg alltid rett og slett pga broddene

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg