Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 34
    Når jeg skal ri i terrenget på feltrittsstevner:

Jeg har på: Ridehjelm(Uten brem), hansker, sikkerhestsvest, støvler/ eller chaps som er så "stive" at de kan "stå" selv, genser uten hette, medical card,

Hesten min har på: Sal uten for store støtter, sprangplate, fortøy, overgjordt( en ekstra gjordt som sikkrer om den vanlige skulle ryke.), beskyttere( vanligvis beskyttere for terreng, men hesten jeg har nå skader seg mer med de på enn uten, så vanlig beskyttere på han til jeg har funnet en annen løsning), hodelag, kopper på bakbena(siden han tråkker seg der med broddene hver gang)

skriver på mer om jeg skulle kommet på mer..
    Hvil i fred mine tre stjerner..

Anno Nittionio 22.09.2012 <'3
    Vivat 24.09.2011 <'3
    Night Effekt 16.06.2008 <'3

klassisk feltrytter Hanna sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    Siter Opprinnelig skrevet av LisaFi Vis innlegg
    Malvin anbefalte oss også tøyler som glir gjennom fingrene, altså uten stoppere.
    Siter Opprinnelig skrevet av Alice Vis innlegg
    Ja, det er viktig:)
    hvorfor er det viktig? skjønner at man skal kunne la tøylene gli når man f.eks. rir nedsprang, men jeg klarer det helt fint med mine webtøyler... synes det er viktig å ha tøyler som man har godt grep om også (tenk å ri feltritt med glatte lærtøyler! :o )

“If the person you are talking to doesn't appear to be listening, be patient. It may simply be that he has a small piece of fluff in his ear.”
    Winnie the Pooh

blogg

Det er noe i det med å ha glatte tøyler ute store stoppere, gummitøyler er for eks veldig bra fordi de gir godt grep, samtidig som de er like "jevne" hele veien. Men å begynne å snakke om det på KC-nivå, DET blir for dumt. RI med AKKURAT de tøylene du vil, vi snakker ikke kvikke reaksjoner på 130 dype nedsprang her :P
    Kommer aldri til å glemme deg.. Du er det beste som har hendt meg og jeg elsker deg så ufattelig høyt <3
    Tullamoor 25/5-98 - 8/6-10
    elisesego.blogg.no

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    Siter Opprinnelig skrevet av EliseOgTheo Vis innlegg
    Det er noe i det med å ha glatte tøyler ute store stoppere, gummitøyler er for eks veldig bra fordi de gir godt grep, samtidig som de er like "jevne" hele veien. Men å begynne å snakke om det på KC-nivå, DET blir for dumt. RI med AKKURAT de tøylene du vil, vi snakker ikke kvikke reaksjoner på 130 dype nedsprang her :P
    ja, det var det jeg tenkte også (bare at jeg ikke klarte å formulere det), at på OL-nivå så er det sikkert et poeng å ikke bli "hengende" i tøylene pga stopperne - men jeg klarer ikke helt å se det som noe viktig. da er det viktigere å ha grep om tøylen så man ikke glipper dem i spranget.

“If the person you are talking to doesn't appear to be listening, be patient. It may simply be that he has a small piece of fluff in his ear.”
    Winnie the Pooh

blogg

Borte..... Helt lost goytil sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Vinje
    Alder
    37
    Bilder
    2
    Burde man ha noe slags broddsko egentlig? På hesten altså ..
    Mia, Sprettballo og Traktoren
    (Hjerte av gull, hjerne av ull)

Beskymret hestemenneske
    Ble medlem
    Sep 2007
    Sted
    Drammen
    Bilder
    46
    Det er en fordel med sko med broddehull. Så man har mulighet til å sette inn gressbrodder i terrenget.
    Dressur så klart!

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lancaster, England
    Alder
    28
    Bilder
    15
    ja, husk å spørre hovslager om det i god tid. og selv om det kanskje ikke er fullt så viktig på knøttecupnivå som på CNC*-nivå, f.eks, så er det jo svinger på gresset i knøttecup også, og man sklir like mye der.

men det er jo ikke alltid man trenger brodder, det kommer jo helt an på underlaget på den aktuelle banen. F.eks. i Sørkedalen bruker jeg ikke brodder med mindre det har regnet mye (mye sandveier og grus), mens på Steinseth bruker jeg brodder så godt som uansett (åpne bratte gressbakker).

Winnie the Pooh

blogg

Borte..... Helt lost goytil sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Vinje
    Alder
    37
    Bilder
    2
    Man må ha noe slags propper til hullene da? Jeg er nysgjerrig av meg :p Eventuelt linker til bilder av slikt?
    Sist endret av goytil : 15-07-2009 kl 10:43
    Mia, Sprettballo og Traktoren
    (Hjerte av gull, hjerne av ull)

Siter Opprinnelig skrevet av goytil Vis innlegg
    Man må ha noe slags propper til hullene da? Jeg er nysgjerrig av meg :p Eventuelt linker til bilder av slikt?
    Går ann å putte bomull inni hullene.

eller blindbrodder som jeg bruker, for jeg har et stk hest som er redd for beina sine, og jeg tørr ikke tanken på å gjenge opp bak i tilfelle hun skal tråkke på gjengetappen og knekke den, for da må hele skoen av.. Lite praktisk

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg