Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 191 av 191 FørstFørst ... 91 141 181 189 190 191
Viser resultater 1.901 til 1.909 av 1909
    Siter Opprinnelig skrevet av Gitte&Kongen Vis innlegg
    Er det lov å starte konkurranse med hodelag med fast nesereim?
    Det tror jeg ikke du skal ha noe problem med :) Hvertfall ikke før du kommer opp i klassene, først da bryr de som om hvilken nesereim du bruker.

Egentlig i dressur skal man ha engelsk eller aachen i hesteklasser. Hannoveransk er vel tillatt i ponni, men har ikke sett en hest gå med dette. Kryssnesereimer er så vidt jeg veit fyfy.
    Meeeen, om du starter LD/LC på riktige stevner, eller spør dommer om det er greit, så burde det ikke være et problem. Jeg mener, om du skal starte Caleb så er det jo vanskelig å finne hodelag som passer megahester. Det er nok mer foretrukket at du rir med nesereim enn uten, samme hvaslags som passer :P
    Min lille baby ♥
    Gikk stille bort 19. mars 2012, 6 år gammel og i mitt eie 6 måneder og 3 dager av dem...

I don't have a short temper, I just have a quick reaction to bullshit.

Sabrina med en tulling Wilisia sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Siter Opprinnelig skrevet av heidi84 Vis innlegg
    Merker at 7 dagers uke blir for lite når jeg har en hest som skal gå dressur, sprang og kjøring
    Vet hvordan det er. Rir jo både sprang og dressur, men går dressurinriktning på skolen og rir derfor treninger 3 dager i uken. Vil egentlig bare väre i ridehus/bane 3 ganger i uken også skal jeg hoppe på det. Jeg har löst det ved å ri to ganger per dag. Funker ganske bra på en hest med litt for mye energi. Rir jo feltritt normalt, men nå er den sesongen over..

Siter Opprinnelig skrevet av Emma & Elana Vis innlegg
    Det tror jeg ikke du skal ha noe problem med :) Hvertfall ikke før du kommer opp i klassene, først da bryr de som om hvilken nesereim du bruker.

Egentlig i dressur skal man ha engelsk eller aachen i hesteklasser. Hannoveransk er vel tillatt i ponni, men har ikke sett en hest gå med dette. Kryssnesereimer er så vidt jeg veit fyfy.
    Meeeen, om du starter LD/LC på riktige stevner, eller spør dommer om det er greit, så burde det ikke være et problem. Jeg mener, om du skal starte Caleb så er det jo vanskelig å finne hodelag som passer megahester. Det er nok mer foretrukket at du rir med nesereim enn uten, samme hvaslags som passer :P
    Da er det isåfall bare å spørre om det er greit ja, takk for svar!:)
    Somewhere between reality and a unicorn,
    Between Pegasus and the Earth.
    Here, noble, thundering with feathers flying is the fabled Clydesdale.

Siter Opprinnelig skrevet av Emma & Elana Vis innlegg

Her er oversikt over tillatte nesereimer:

Kopiert fra KR IV (dressurreglementet)

d) Tillatte neseremmer:
    1) Høy neserem (engelsk)
    2) Lav neserem (hannoveransk)
    3) Kryssnesebånd
    5) Kombinert hodelag uten hakerem
    4) Aachengrime
    6)Micklem-hodelag
    Nr 5) er tillatt også uten den nedre neseremmen.
    – 43 – (KR IV – 1. mars 2012)

Hvil i fred mine engler - Sham & Handyman

http://www.hest.no/blogg/?bid=10655

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Dressuren begynner å lösne! Red en LA:4 igår. Ble veldig mange misser så fikk en 3 (med koffesient) en 4 og noen 5-er, men veide opp med en del 7-er så la meg på 60%! Hun var ridbar og fin så det er bare jeg som må läre meg å ri. Hun har jo bare kunnet bakdelsvendinger og ryggninger i noen uker så kan ikke forvente meg höye poeng på det heller. Men er veldig fornöyd, vi er på vei oppover! :) Förste regionale (landsstevne) i dressur også. Neste uke debuterer vi MsvC. Gamle LA:5/6 som i Sverige. Vet ikke hvordan de ser ut i Norge, men i Sverige kommer i alle fall travers, versader, öket og samlet trav og enkle bytter inn.

Siter Opprinnelig skrevet av Wilisia Vis innlegg
    Dressuren begynner å lösne! Red en LA:4 igår. Ble veldig mange misser så fikk en 3 (med koffesient) en 4 og noen 5-er, men veide opp med en del 7-er så la meg på 60%! Hun var ridbar og fin så det er bare jeg som må läre meg å ri. Hun har jo bare kunnet bakdelsvendinger og ryggninger i noen uker så kan ikke forvente meg höye poeng på det heller. Men er veldig fornöyd, vi er på vei oppover! :) Förste regionale (landsstevne) i dressur også. Neste uke debuterer vi MsvC. Gamle LA:5/6 som i Sverige. Vet ikke hvordan de ser ut i Norge, men i Sverige kommer i alle fall travers, versader, öket og samlet trav og enkle bytter inn.
    LA6 er et kjempefint program hvis man er usikker på om man tør å ta steget til MB, forsåvidt LA5 og, men det skjer mer i 6. Er kun i LA6 det er versader, traver, samlet trav osv.
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Ja :) MB ligger jo veldig langt bort, vi er jo langt ifra changementer og er ikke så kvalede, vi får se om det kanskje blir en dag :)

Litt på kanten, men en kommentar. Apropo LA-programmer og svenske MsvC:
    LA:6 NRYF 2009 (evnt LA:6 NRYF ponni 2012) tilsvarer det nivået som i Sverige kalles MsvC. LA:5 NRYF 2009 er ganske annerledes enn LA:6-programmene, og minner egentlig mest om LA:3, bortsett fra at det har et enkelt bytte og litt andre rideveier, uten at de utgjør betydelig større vanskelighetsgrad. I Norge er ikke nødvendigvis tallene på programmene indikerende for vanskelighetsgraden. LA:4 NRYF 2009 er f.eks. et vanskeligere program enn LA:5 NRYF 2009, da LA:4 har to enkle bytter og en vanskeligere kontraridevei. Tanken har nok i sin tid vært at jo høyere tall, jo vanskeligere program. Men pga endring og utskiftning av programmene, er ikke dette opprettholdt.

Weeeee - jeg har fått ny hest

7år gammel "stor" brun vallak uten avtegn, jeg kaller ham Lillebror! :)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg