Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 29

Størrelse på ridebane..

Jeg lurte på hvor stor en ridebane bør vere.. har ment jeg skal bygge en til sommeren hjemme på gården... er så heldig at jeg får låne gravemaskin gratis, må bare betale for disel.. å grave gjør jeg selv.. men så er det hvor stor den bør vere..

noen som har tips/råd...

Så stor som du har plass til! :) Jeg ville sagt minst 20x40, men helst større, slik at man har god plass til å trene litt forskjellig. Hvor mange skal bruke den og til hva? Hvis det er flere ryttere er det lurt at banen er større, for da kan flere ri samtidig uten å ri iveien for hverandre.

vi har god plass å bygge på, så det er nok ikke plassen det står på...

20x40 eller 20x60 er mål for dressurbane. Så om dere skal ri programmer er det jo lurt å forholde seg til disse målene på en eller annen måte..

Hvis ikke, så stor som mulig.. 30x70 f,eks er ikke dumt.

Helene, Pånni og Conrad Helenepia sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    27
    Bilder
    8
    20X40 blir fort litt lite, og er minste dressurbanen.. Synes det er lite, spes hvis man skal hoppe på den. Så stor plass som mulig er det beste.. 40X70 er fint :)
    I all ryttersport skal hensyn til hesten alltid komme først *Code of Conduct*

40 x 70 blir vel muligens litt for stort... men må jo være så det kan brukes til dressur, sprang + diverse..

Eg ville laga det slik at det stemmer med måla på konkurransebaner. Anten 20x40, 20x60 eller 40x60. Om du berre skal ri og ikkje køyre held det nok med 20x60.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Helene, Pånni og Conrad Helenepia sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    27
    Bilder
    8
    Evt 25X60 da jeg synes 20 m er litt smalt...
    I all ryttersport skal hensyn til hesten alltid komme først *Code of Conduct*

Til klassisk ridning anbefaler jeg 20 x 60

Nå driver jeg med western, og 30 i bredda er et sårt behov! Da pleier de å være 30 x 70, men 30 x 50 er også fint. Vi er heller opptatt av litt bredde enn lengde egentlig.

Men internasjonale mål på dressurbane (vanlig ridning) er 20 x 60.
    Hollywood og Henriette

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg