Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 49 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 481

Sportsbar: Fra traver til dressurhest!

En gang sent i Juli 2007, snakket pappa med en som kjøper hestefôr hos oss om det at vi var sånn halvveis på jakt etter en hest til. Mannen kunne fortelle at datteren hans skulle selge sin varmblodstraver, og vi måtte gjerne komme og prøve denne. Jeg var kanskje noe motvillig, men etter litt fram og tilbake så jeg vel på det som en slags utfordring, og vi dro for å prøve den 11 år gamle varmblodstraveren The Sportsbar.

Av diverse grunner blir det ikke kjøp, men i romjula er Sportsbar til salgs igjen, og 1.1.08 havner han på stall Lillehaugen. Vi begynner det store prosjektet...

Jeg har ikke tid/ork til å skrive så mye om hvordan vi trente og hva som funket, ikke funket, hva vi testet osv, så det blir mest bilder. Dere får heller spørre om det er noe dere lurer på. :)

Januar:
    Vi blir kjent..

Februar:
    Vi øver på det meste.. Å trave på slakke tøyler uten å stresse rundt blir lagt mye vekt på.

Og det ville vært en ren løgn å påstå at vi var på bølgelengde til enhver tid.

Selv om vi hadde øyeblikk der alt var bare fryd og gammen.

Også galoppen da, HAHA.

Men han viser fine takter i det fri.

Mars:

For en FLOTT bakbeinsaktivitet!

Men kroppen og formen begynner å komme seg. (pappa på toppen her, litt sur for 16,5" dressursal)
    Sist endret av Embliss : 11-02-2010 kl 19:28

April:

Vi jobber fra bakken og kommer stadig mer på bølgelengde.

Vi rir for instruktør for første gang. Jakob Kielland dytter oss igang!

Mai:
    Masse vinterpels, men akk.. Han er så lekker..

Og vi trener dressur for harde livet.

Og de fine øyeblikkene blir stadig finere!

Juni:
    Vi begynner med noe nytt, noe vi egentlig ikke hadde tenkt å begynne med, nemlig sprang! Vi starter rolig, lavt og pedagogisk. Med langetøyler-hopping!

(om det skulle være noen tvil: DETTE DIGGER VI!)

Galoppen kommer seg også. Sprangtreningene hjelper. :)

Juli:
    Bakbeina kommer.. Samlingen kommer..

Sakte, men sikkert, i alle fall.

Vi løshopper 80 cm, og etter noe overtalelse finner vi ut at gutten min kanskje er klar for sprang under rytter..

Og den første sprangtreningen går over all forventning. Hesten digger det, jeg er dritredd og fotograf/livvakt Camilla gliser fra øre til øre etter endt trening. Jeg har jo et multitalent!
    Sist endret av Embliss : 12-02-2010 kl 15:03

Pene sportsbar! Gleder meg til å se han igjen!

August:

Sporty er noe tynn, men musklene dukker stadig opp på de rette stedene, så vi eksperimenterer med fôr av alle sorter, og fortsetter treningen..

Vi hopper, og digger det! (vi meldte oss også på stevne, 60cm Clear Round, men måtte trekke oss da jeg havnet på krykker)

September:

DET LØSNET! På en eller annen måte ble Sporty plutselig drømmehesten, og vi fikk virkelig til et samarbeid! :)

Rumpen hadde meldt sin ankomst her..

Og vi begynner å smake på økninger i trav.

Oktober:

Sprang er fortsatt kule greier! (hinderstøttene er 130, hinderet nedi der er vel kanskje 50-60?)

Vi jobber med overhoppinga, men det resulterer i litt knall og fall fra min side (mye energi som holdes tilbake), derav ikke helt rene klær. :p

Sist endret av Embliss : 12-02-2010 kl 09:15

November/Desember/Januar:

Vi tar en hoppepause pga føre. Sportsbar er meget misforøyd med tingenes tilstand, og tar saken i egne hover.

(det er usaklig, men jeg måtte ha det med. xD)

Vi får oss vogn og begynner å kjøre litt, dette kan han! (lærehest også! )

Vi jobber også i dressur. Film kan på linken under:
    http://www.youtube.com/watch?v=xhhQPZWhHyU

Februar:
    Alt er bra, vi storkoser oss, selv om det fortsatt er ting å pirke på (det vil det alltid være. )

Sist endret av Embliss : 12-02-2010 kl 09:16

Flinke dere er Han har blitt skikkelig nydelig:):)

*vise bildene til Nemi* han er lekker han der:)

R.I.P Zalo <'3 Augustina sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    26
    Bilder
    1
    wow, hvilken forandring! du har gjort en utrolig god jobb, morro å følge med på fremgangen deres! Flink er du ! :)
    AUGUSTINA&LÖWENHERZ
    Et grundig arbeid gir et godt resultat.
    - Blogg -

Guri så fin han er!
    Ingvild Oline

Siter Opprinnelig skrevet av Rikke Vis innlegg
    *vise bildene til Nemi* han er lekker han der:)
    Hihi, dere får sikkert Nemi minst like fin! Hun er nydelig allerede, jo!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg