Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 30

Tråd: Ny hest idag!

jeanett.89
    Guest

Ny hest idag!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dette, så jeg legger det inn her. Bare å flytte det på rett sted.

Idag får svigersen ny hest, en dølahingst på 3 år. De skal bruke han til kjøring, og arbeid i skogen. Det er bare jeg som kommer ti å ri han. Jeg er så fryktelig, fryktelig spent på dette. Jeg har egentlig ikke så mye erfaring med og ridning, har mest ridd turer i skogen og slikt. Hesten er ridd på, men vet ikke hva han kan. Men jeg er litt redd for at han ikke skal like meg. Jeg vet at han småbiter, og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. JEg vil at vi skal bli gode venner, jeg vil ikke gå rundt å være redd for han. var litt redd den forrige hingsten de hadde, fordi han visste at jeg var usikker. Denne hesten kan bare ikke skjønne at jeg er skeptisk!

Noen som har råd til meg? Hvordan skal jeg gå frem? Han kommer til å være veldig ensom, da han ikke får noen hestevenn med det aller første. Håper på svar! Vil virkelig at dette skal funke.

ikke håndter hesten alene før du vet at du er sikker på at du kan takle det hvis noe skjer, unghingster er ikke til å spøke med. Man må kunne sette grenser slik at hesten skjønner hvor grensene går, ellers kan farlige situasjoner oppstå.Få med deg noen hestekyndige og trygge folk som kan hjelpe deg til å begynne med...
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

jeanett.89
    Guest
    Det skal jeg. Nei, jeg vet at de ikke er til å spøke med. Han var vist veldig snill og kosen av seg, og det er jo bra. Kommer til å bruke masse tid på strigling og kos i begynnelsen, så får vi se hvordan det går. Tror jeg skal ta kontakt med hun jenta som red hesten før..

hvis den er 3år er den vel neppe ridd noe særlig på? mener du at den er 3 i år eller at den var 3 i fjor?
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

Aktiv bruker anely sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2008
    Sted
    Stord
    Alder
    30
    Bilder
    5
    Så kjekt da!
    jeg ville nok blitt godt kjent med hesten først og bli trygge på hverandre. Og som Mona sier, ikke håndter hesten alene om du ikke er sikker på at du kan takkle det. Vil ønske deg lykke til =) Det kommer nok til å gå fint.

jeanett.89
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av MonaB Vis innlegg
    hvis den er 3år er den vel neppe ridd noe særlig på? mener du at den er 3 i år eller at den var 3 i fjor?
    Åy, det vet jeg ikke. Men jeg vet at de har ridd en del på han. Så noen bilder da annonsen lå ute på finn.no, å da red de på han. Kan hende han blir 4 i år ja..

Siter Opprinnelig skrevet av anely Vis innlegg
    Så kjekt da!
    jeg ville nok blitt godt kjent med hesten først og bli trygge på hverandre. Og som Mona sier, ikke håndter hesten alene om du ikke er sikker på at du kan takkle det. Vil ønske deg lykke til =) Det kommer nok til å gå fint.
    Tusen takk for det! :) Jeg håper det :) Jeg har holdt på med en annen hingst, og det gikk veldig bra. Føte at jeg hadde kotroll over han :)

Bare husk og vær konsekvent! det gjelder for så vist alle hester, men unge hingster kan ofte trenge litt ekstra stramme rammer rundt seg. Det er mye hormoner i slike dyr, så om du er usikker så ha alltid med deg en annen person til du føler deg 110% trygg på situasjonen!
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Sol
    Guest
    Det går ikke an å late som man ikke er usikker forran en hest, for det leser de på nanosekunder. Bruk derfor heller tid før du krever noe, sånn at du faktisk ER sikker sammen med han:)

Ellers håper jeg at dere kommer til å trives, og at du har vett og forstand til å legge ut MASSE bilder her inne av han Sol liiiker dølahingstutseende.. og hestene forøvrig også:)

jeanett.89
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Nina Vis innlegg
    Bare husk og vær konsekvent! det gjelder for så vist alle hester, men unge hingster kan ofte trenge litt ekstra stramme rammer rundt seg. Det er mye hormoner i slike dyr, så om du er usikker så ha alltid med deg en annen person til du føler deg 110% trygg på situasjonen!
    Jeg skal være 110% sikker på han før jeg begynner med noe annet :)

Siter Opprinnelig skrevet av Sol Vis innlegg
    Det går ikke an å late som man ikke er usikker forran en hest, for det leser de på nanosekunder. Bruk derfor heller tid før du krever noe, sånn at du faktisk ER sikker sammen med han:)

Ellers håper jeg at dere kommer til å trives, og at du har vett og forstand til å legge ut MASSE bilder her inne av han Sol liiiker dølahingstutseende.. og hestene forøvrig også:)
    Ja, det er det jeg også tenker. Jeg skal som sagt kose masse med han, lære meg å kjenne han årntlig. kanskje leie han på korte turer. Jeg må bare klare å vise han at jeg er skjef, for da går alt så mye lettere. Jeg gleder meg som en liten unge, jeg har skikkelig vondt i magen! Tror han kommer i kveld en gang. Og jeg kan låve deg at bilder blir det nok av etter hvert!

Sol
    Guest
    Blir aldri NOK bilder av pene hester

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg