Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 22 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 215

Hva syns dere om disse høvene?

Legger inn noen bilder av høvene til hoppa mi. bare å komme med kommentarer:p også lurer jeg på om noen kan se ut i fra bildene om hun har sur stråle?:)
    Vedlagte bilder

Synes de så fine ut jeg, uten å være ekspert eller noe..

Helene, Pånni og Conrad Helenepia sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Mosjøen
    Alder
    28
    Bilder
    8
    De ser litt skjeve ut (på bildene der du ser undersiden av hoven) Og den har sånn bue på hoven, det skal dem ikke ha(profilen liksom)..
    I all ryttersport skal hensyn til hesten alltid komme først *Code of Conduct*

Er det lenge siden den ble avskodd?

hælene er ikke like høye ser det ut som. litt mye hjørnestøtte.
    Litt vanskelig å se om den har sur stråle, men ser ut som det trengs en liten opprensking der ja:)

det er 4 måneder siden jeg tok av skoene.

Barfottrimmer Borkus sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Grimstad
    Alder
    29
    Bilder
    5
    Om det er 4måneder ville jeg ikke bekymre meg for mye for den bumpen på hovveggen. For meg ser det ut som det er gjort en god jobb med å holde slengen unna, og at det nå komme en ny hov ned, men en annen vinkel. Den vokser seg fint ned. Men du kan så klart få fjernet bumpen midt på der, men for øyeblikket utgjør den ingen skade.
    Strålene trenger en opprensking, og om du er i tvil om det er sur stråle eller ei så kan du gjerne sette den på en klor-kur: Hver dag i ca 2uker sprayer du på en blanding av klor og vann etter å ha renset høvene. Bladingsforholdene: 5dl vann til 5korker klorin. Etter det vil Optima Ph hudspray være fint for forebyggende. Fås på FK.
    Helene ser ut til å ha en fornuftig høyde.
    Hjørnestøttene er noe høye, men ikke voldsomt.
    At høvene er litt skjeve trenger ikke å ha noe negativt over seg, det kan være det er akkurat slik den har lyst til å ha det.
    Ser ut som det kan være en liten begynnelse på WLD, men ikke noe jeg ville stresset med:)

ok. :) hva mener du med en liten begynnelse på WLD? hva er det:p

Siter Opprinnelig skrevet av Borkus Vis innlegg
    Ser ut som det kan være en liten begynnelse på WLD, men ikke noe jeg ville stresset med:)
    hvilket bilde refererer du til da? og hvorfor mener du det? kunne du forklart nærmere hvorfor du mener at hesten har begynnende WLD??

som for øvrig betyr white line disease.

Islandshest! Anne&gneistene sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    32
    Bilder
    6
    Siter Opprinnelig skrevet av 200silje Vis innlegg
    ok. :) hva mener du med en liten begynnelse på WLD? hva er det:p
    White Line Disease vil jeg anta at hun mener. Kort fortalt; Det kan oppstå når hesten får sprekker o.l mellom draktene og den hvite linjen i hoven, og da kan det ofte oppstå sopp og råte der, som kan være veldig alvorlig om det ikke behandles.

Ikke får å gå off topic, men jeg syns flere har bemerket at denne sykdommen ikke eksisterer i norge? og at den ofte forveksles med vanlig hovråte..

Uansett, er det WLD så tror jeg det ligger en tråd her en eller annen plass om hvordan man kan behandle/forebygge det.
    Spot,Huldra og Glampi fra Skiftestad.
    Glampis B L O G G på hest.no - Fotograf Anne Kirketeig - instagram: annekirketeig

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg