Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19

Ridebane-reglementer?

Hvilke regler har dere for bruk av ridebanen/ ridehuset?

Hvem har vikeplikt? Kan man longere? osv?

Nå har jo vi bare liten ridebane på stallen, som består av kun travhester, og er bare vi unge og noen fra nabostallen som bruker den. Tror ikke vi har noen andre regler enn å plukke opp møkka etter oss, og så er det kjekt hvis vi gidder å si ifra hvis vi skal komme på hinder og liknende. Vet ikke hvordan det er med longering, men tror ikke det er noe problem... :)

R.I.P min kjære Ibbe <'3

Kine
    Guest
    En gammel regel de har brukt i mange år i Sverige(?) var at eldste rytter bestemte hvilken hånd man skulle ri på!
    Fikk helt sjokk da jeg satt og rei, og ei hurpe plutselig ropte at nå skulle vi bytte hånd (selv om alle red selvstendig).

Håper den er gått av moten nå, da. Dette er tross allt ti år siden.

Hos oss skal de som skritter holde seg PÅ sporet. Og de skal ikke ri flere i bredden.

Longering er tillatt DERSOM de som rir synes det er ok.

Siter Opprinnelig skrevet av Kine Vis innlegg
    En gammel regel de har brukt i mange år i Sverige(?) var at eldste rytter bestemte hvilken hånd man skulle ri på!
    Fikk helt sjokk da jeg satt og rei, og ei hurpe plutselig ropte at nå skulle vi bytte hånd (selv om alle red selvstendig).

Håper den er gått av moten nå, da. Dette er tross allt ti år siden.
    Jeg hadde sikkert ramla av hesten i forfjamselsen!

Sæli
    Guest
    Hos oss er det ikke bane regler tror jeg:P Men man burde jo selvsakt passe på så man ikke rir i veien for andre men når det er kurs bruker de "smart" å holde seg ute av banen!

Hos oss er det den som rir på venstre hånd som har sporet, dersom man rir i trav eller galopp. Dersom man skritter, rir man innafor sporet.
    Man kan longere dersom det er greit for alle som rir.

Ved dressurundervisning er det lov å ri flere ekvipasjer, men den som har timen har "forkjørsrett", så alle andre må passe seg..

Vi er ren dressurstall, så de fååå gangene det er "sprang" (les: 30-40 cm), er det som regel ingen andre på banen :p

venstre mot venstre regel gjelder, skritting innenforbi sporet ta hensyn til andre!
    longering går fint om det ikke er sånn 5-6 mann der inne... såfall skal det være greit for alle.
    også må alle plukke opp driten etter seg

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg