Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    i et team av tullinger! Fancypants sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Byen under paraplyen
    Alder
    27
    Bilder
    23

Aifé og Christine.

Siden ikke det er så mange som føler med på bloggen min, kan jeg likesågjerne ta det her også. Jeg skal da starte i vår, om alt går som planlagt. Og jeg skal da starte LC, så tar vi resten ut i fra det. Men vi har myyye å jobbe med. Mitt 2009-mål.

For dere snartenkte har dere kanskje skjønt at det ikke er Ulrik det er snakk om å starte, men en av Nina sine andre hester: Aifé (eller Prinsessen som hun ofte går under). Dette er noe jeg spurte om selv, og tar utfordringen på strak arm - for jeg tror det kommer til å bli alt annet enn "barebare", men moro, det tror jeg det kommer til å bli! (..og når jeg får lappen blir det enklere å komme seg i stallen også!)

Så langt står følgende ting på ønskelisten: kondisjon, muskulatur og samarbeid. Hun er stor å ri, og veldig annerledes enn Ulrik (syntes jeg iallefall), så utenom å trene muskler og slikt, har også jeg en oppgave med å lære meg å sitte på stor hest.

Også, bilder. Stigbøylene er så korte fordi jeg rett og slett ikke er vant til bevegelsene enda. Min søster er like lang (om ikke litt lengre) som meg, og har de to-tre hakk/en god snurr lengre nede.

Jeg tror det kan bli litt av en tur fremover jeg.. ^^

10. Januar 2009

Som dere ser, så er det mye å jobbe med. Og jeg skal be på mine knær for en ekstra dressurtime i uken, for jeg klarer det ikke alene. Også skal vi begynne å kjøre nå til våren, og da kommer det forhåpentligvis noen muskler der også. Og JA salen er litt trang for bakenden min.. *sukke*
    Sist endret av Fancypants : 11-01-2009 kl 19:27
    Den hestefrelste fotojunkien med skrivekløe - som skal oppleve hele verden.
    fancybloggen - hest.no - hestefoto.no

Happy-emo! Tone Kristin sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Under garasjen, mot Ila
    Alder
    30
    Bilder
    50
    Det første som slår meg er AU!! i ryggen.... Ser ut som salen dytter korsryggen din frem og lager en gedigen svai i den. Om du skal ri Aife jevnlig fremover, så ville jeg bedd på mine knær om jeg ny sal istede... Er det den samme som blir brukt på Ulrik?
    Mvh Tone Kristin

Ci chiama...

syns ikke beina dine er så ille korte jeg?Ikke det første jeg reagerte på hvertfall. Salen ser forjævlig liten ut til ræva di ja Ellers ser det ut som du trenger mer fremdrift, og skuldrene på hesten er delvis på bærtur, samt at den går endel på forparten, utav det jeg ser:)
    Buarskogs Bris & Jestis Rihanna.

“If you always do what you always did, you’ll always get what you always got.” Kyra K.

Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Byen under paraplyen
    Alder
    27
    Bilder
    23
    Siter Opprinnelig skrevet av Tone Kristin Vis innlegg
    Det første som slår meg er AU!! i ryggen.... Ser ut som salen dytter korsryggen din frem og lager en gedigen svai i den. Om du skal ri Aife jevnlig fremover, så ville jeg bedd på mine knær om jeg ny sal istede... Er det den samme som blir brukt på Ulrik?
    Det er samme type sal ja, men ikke samme salen. Jeg har aldri funnet meg helt til rette i den, det skal jeg innrømme. Men så vil jeg ikke spørre om å få byttet ut en 10.000 kroners sal for hestepasseren sin skyld heller.. Samme salen som her, samme setestørrelse og alt. Og Aife sin føles fremdeles større.. Og jeg prøver å slanke bakenden også, men det virker ikke som om det skal fungere iallefall!

Siter Opprinnelig skrevet av MonaB Vis innlegg
    syns ikke beina dine er så ille korte jeg?Ikke det første jeg reagerte på hvertfall. Salen ser forjævlig liten ut til ræva di ja Ellers ser det ut som du trenger mer fremdrift, og skuldrene på hesten er delvis på bærtur, samt at den går endel på forparten, utav det jeg ser:)
    Problemet vårt er vel mye fremdrift og lite kontroll? :p hehe.. men du har så rett. Det pleier å gå mye bedre for instruktør, det gjør det. Så vi får krysse fingrene for at vi finner litt løsninger etterhvert.

Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Under garasjen, mot Ila
    Alder
    30
    Bilder
    50
    Ja, jeg får litt samme følelsen på de bildene også, dog ikke like ille. Aife er vel ganske høy bak, er hun ikke? Mener Nina har nevnt det ifm min Barbie en gang. Det hjelper på å dytte deg fremover. Og det er ikke særlig godt.

En for liten sal vil gjøre større skade enn en for stor sal, fordi den lille salen plasserer deg i en veldig ubehagelig og låst sits, og dette vil gi ryggvondt. Nå er kanskje ikke alle like følsomme som meg på sånt, men jeg red i en time i en for liten sal her, og jeg var helt ødelagt resten av dagen.

Forresten synes jeg beina dine ser lange og fine ut. Det kan hende de føles for korte, men det er heller fordi du drar de bakover istede for å la de strekke seg nedover.
    Mvh Tone Kristin

Ci chiama...

Det første som slår meg er AU!! i ryggen.... Ser ut som salen dytter korsryggen din frem og lager en gedigen svai i den
    Enig her. Og kjenner godt til problemet med å ri i en sal som ikke passer. Dessverre er det ganske lite man kan gjøre, eieren har vel ikke lyst til å bytte ut salen bare pga fòrrytteren.

Eieren har ikke en sprangsal eller noe, da, som passer deg bedre? Det er bedre med en sprangsal som passer, enn en fæl dressursal. Jeg snakker av erfaring. Hvis ikke, er du bare nødt til å gjøre det beste ut av det.

Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Byen under paraplyen
    Alder
    27
    Bilder
    23
    Ja, jeg får litt samme følelsen på de bildene også, dog ikke like ille. Aife er vel ganske høy bak, er hun ikke? Mener Nina har nevnt det ifm min Barbie en gang. Det hjelper på å dytte deg fremover. Og det er ikke særlig godt.

En for liten sal vil gjøre større skade enn en for stor sal, fordi den lille salen plasserer deg i en veldig ubehagelig og låst sits, og dette vil gi ryggvondt. Nå er kanskje ikke alle like følsomme som meg på sånt, men jeg red i en time i en for liten sal her, og jeg var helt ødelagt resten av dagen.

Forresten synes jeg beina dine ser lange og fine ut. Det kan hende de føles for korte, men det er heller fordi du drar de bakover istede for å la de strekke seg nedover.
    Ja, hun har nevnt det at hun er høy bak.. Det er jeg rimelig sikker på. Men, et litt sånn spørsmål. Kan dette gi vondt i de store ryggmusklene og musklene under skulderplatene (er det ikke det, det heter? de som er bakpå ryggen?) Nå har jeg ikke ridd i passelig sal siden i sommer, og da i en gammel ihjelslitt knallhard allroundsal, og ridd i disse siden.. Ja, et år nå ca. så det er det eneste jeg "vet om" når jeg tenker meg om..

Jeg har en følelse at de føles korte kan være at når jeg rir Ulrik så er de mer avslappet - fordi han er så mye mindre å ri? Mens hun, som er så stor gjør at jeg gjør noe rart for ikke å dumpe? For er det noe jeg er redd for på den ryggen er det å dumpe i den salen! (iallefall med så lite muskler hun har i ryggen)

Ble medlem
    Jan 2007
    Sted
    Byen under paraplyen
    Alder
    27
    Bilder
    23
    Siter Opprinnelig skrevet av Pernooh Vis innlegg
    Enig her. Og kjenner godt til problemet med å ri i en sal som ikke passer. Dessverre er det ganske lite man kan gjøre, eieren har vel ikke lyst til å bytte ut salen bare pga fòrrytteren.

Eieren har ikke en sprangsal eller noe, da, som passer deg bedre? Det er bedre med en sprangsal som passer, enn en fæl dressursal. Jeg snakker av erfaring. Hvis ikke, er du bare nødt til å gjøre det beste ut av det.
    Nei, hun har bare disse, så vi får prøve rumpeslankeren enda en gang og om temaet å bytte ut salen hadde kommet på banen, og det bare for min skyld vet jeg egentlig ikke om jeg hadde "gått med på det", mtp. at hun bruker hestene aktivt mtp. jobben og slikt..

Men altså, en liten tanke her ifra.. Hårek sin sal er ganske stor i setet.. Jeg nærmest svømmer i den.. Du kan jo prøve den da? For å se om den passer liksom?
    Jeg vet ikke hvordan Aifie eller Ulrik er i ryggen i forhold til Hårek eller Sølli (passer begge de 2) siden jeg aldri har tenkt over det.. Men det er verdt et forsøk?

Og sånn ellers, så gleder jeg meg MASSE MASSE til å se dere på dressur banen!

Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Under garasjen, mot Ila
    Alder
    30
    Bilder
    50
    Neinei, skjønner jo at hun ikke vil skifte ut salen bare for din skyld. Det hadde nok ikke jeg heller gjort, eller gått med på for den del, om jeg hadde vært deg. Jeg tenkte mer på en billig sal ekstra, som kanskje du kan være med på å betale på til og med?

Om du spenner deg for å klare å sitte, så blir beina dine kortere av seg selv. Jeg ser det klart på de første bildene. På de siste ser du mye mer avslappet ut, og da lar du beina synke nedover og bare være der. En ting som er viktig er å ikke ha for lange stigbøyler heller. Siden Aife har større bevegelser enn Ulrik, så kan det være at du rett og slett må ha de litt kortere for å kunne absorbere bevegelsene hennes bedre.

En svai rygg gir jo vondt i hele ryggen. For meg er det korsryggen det går utover mest smertemessig. Kan hende fordi den øvre delen av ryggen min er så spent og vond fra før at jeg ikke merker noen forskjell.
    Mvh Tone Kristin

Ci chiama...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg