Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 24
    HannaMGA
    Guest

Mye uvitenhet ute og går?!

Etter å ha lest gjennom en del av postene her inne i Mounted Games-delforumet, slår det meg at jeg aldri har sett et forum med så mye uvitenhet og fordommer mot en sport noen gang. Mounted Games er, ifølge brukere på dette forumet, en sport hvor hestene røskes i munn og sparkes i siden for at rytterne og publikum skal ha det morsomt.

En del av disse postene er selvfølgelig gamle, så noe skal jeg la være å hisse meg opp over men jeg troooor at jeg kommer til å titte innom her en gang iblant og poste noen kommentarer fra en som er litt mer inn i sporten enn outsidere som bare har sett en konkurranse eller games på OHS ...

Mounted Games er ikke bare spreke ponnier som spinner rundt; det er også rolige ponnier som syns det er artig med en utfordring i hverdagen ...
    Meg og gamleponnien trener agility aces

Jeg har vel aldri satt min fot i den delen av forumet, men jeg synes MG er en knalltøff ridegren hvor både ryttere og hest har et fasinerende samarbeid. Det ser utrolig morsomt ut, og hadde jeg vært yngre så hadde jeg nok kastet med inn i ridegrenen med stor entusiasme!

"Latte", eller Farytail som hun egentlig heter ble jo solgt av Gry på Hannestad som MG ponny, og hun gikk rett inn på landslaget. Det er jo helt tydelig at det var sporten for denne frøkna!

Men, (jeg ser at dette der ditt første innlegg på forumet), du vil nok irritere deg mye fremover, for her skal man helst ikke bruke hest til noen verdens ting. Satt på spissen selvsagt

Velkommen til oss! Jeg håper du vil trives:)

Jeg vet at jeg har skrevet en slik post, så jeg svarer her.

Jeg har fått det innrykket av at det er mye røsking, oppjaging o.l, og i og med at jeg er dressurrytter er det helt feil ridning i mine øyne. Det jeg har sett, ser ikke særlig pent ut, så jeg lurer på hvor du finner disse rolige ponniene?

Edit: Det er mulig det kan være gøy, og at mange ponnier trives med det, men det inntrykket jeg har fått er dessverre ikke så bra. Og man må jo dømme etter det man ser, noe annet blir vanskelig.

Og ja, jeg inrømmer at jeg er uviten når det gjelder denne grenen.

Birre, det er ikke noe Penny i det hele tatt her.
    Sist endret av Pernooh : 09-12-2008 kl 14:20

Pernooh, det er jo ikke rart att ponniene blir oppspilt da. De fleste syns det er morsomt Sikkert mange av de som er helt rolige ellers.
    *Hvil i fred, Halo Po*
    <a href=http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=22373 target=_blank>Bloggen</a>

Siter Opprinnelig skrevet av Pernooh Vis innlegg
    Jeg vet at jeg har skrevet en slik post, så jeg svarer her.

Jeg har fått det innrykket av at det er mye røsking, oppjaging o.l, og i og med at jeg er dressurrytter er det helt feil ridning i mine øyne. Det jeg har sett, ser ikke særlig pent ut, så jeg lurer på hvor du finner disse rolige ponniene?
    Unnskyld at jeg blander meg, men innen enhver ridegren så er det røsking og napping til tider. Hester tåler å bli tatt i og de liker oppgaver. MG er vel noe a la Gymkhana - leker til hest?

Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Og hvorfor skal det til enhver tid komme opp diskusjoner og debatter om "plaging" av hest? Den ponnien jeg nevnte over her var verdens roligste hest - men hun hadde motor og var tøffere enn toget. En bedre bruk av hesten enn MG kunne man vel ikke funnet til denne damen.

Alt er ikke dyreplageri. Jeg begynner å bli så lei av all Pennymentaliteten på dette forumet...

HannaMGA
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Pernooh Vis innlegg
    ... så jeg lurer på hvor du finner disse rolige ponniene?
    Har en selv sjekk linken jeg la ut du ... Tidligere rideskoleponni på 16 år ikke akkurat noen spinnvill og sprek ponni. Og besides ... Det er hele lag bestående kun av rolige ponnier som rolige islandshester, fjordinger, nordlandshester, shetlandsponnier, "klumpete" new forester ... Ikke påstå at det ikke fins rolige ponnier i games er du grei; da har du sett altfor lite.

ganske enig med deg birre!
    Vi vurderte en tid (da jeg ikke eide han da) å selge Po til en mg rytter, fordi han syns det er fryktlig morsomt.
    Så for å bruke han som eksempel (som hater å bli sparka i siden, og ikke mist røska i munnen). Han syns mg (nå prøvde vi bare litt ymse på lavt nivå men dog.
    Det finnes dårlige og gode ryttere overalt.
    *Hvil i fred, Halo Po*

RenateSJ
    Guest
    Det var da en merkelig tråd å bare skrive sånn plutselig. Har ikke fulgt så mye med på MG forumet. Men må si at jeg syns ikke MG ser noe verre ut enn mye dressur og sprang ridning. Then again, så syns jeg mye dressur og sprang er ganske trist å se på også....

Forøvrig, når jeg ser trådstarters video, så ser jeg ikke for meg denne ekvipasjen vinne noe stor konkurranse. Hvordan ser det ut når dere setter konkurransefart? Man kan jo ikke sammenligne dette med det man ser i internasjonale konkurranser
    Sist endret av RenateSJ : 09-12-2008 kl 14:08

Victor og jeg har ridd en del MG, når vi kom inn på en bane med MG utstyr på toppet han ørene og ble en hest med mye mer fremdrift enn noen gang. Han syntes deg var kjempe gøy!

Mange på stallen ristet kanskje på hodet over den "nye" hobbyaktiviteten vår, men det var en fin aveksling for oss og vi koste oss når vi var på MG kurs. På MG kurset var det ei røsking osv. men jobbing med å få en hest som var trygg på øvelsene.
    Whats the use of active forelegs when the haunches are still in the stable?
    Kottas

Hadde jeg hatt flere rundt her så hadde jeg sikkert starta med det, er jo kjempemorro ^^

Vil ikek si det er så pent å se mange av ponnirytterne (og de eldre for den saks syld) i sprag, som setter sporene i hesten og ofte "holder seg fast" med sporen over hinderet
    *Hvil i fred, Halo Po*

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg