Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Tynn bæsj på tur.

Visste ikke heelt hva jeg skulle kalle tråden, men..

Når vi er på langtur og sånn får Siljan tynn bæsj. I begynnelsen av turen har han helt normal bæsj, men når vi begynner å ri oppover bakker eller ri litt langt får han tynn bæsj.

I går red jeg opp til en stall lengre oppe, for å møte en venninne. (Skulle ri med hun.) På vei opp hadde han heelt normal bæsj, men når vi hadde møtt henne og gått litt videre fikk han ekkel bæsj.. Bæsjen ble jo bare tynnere og tynnere... Når vi kom hjem igjen satt jeg han ut, da var bæsjen helt normal igjen!

Litt senere på dagen red jeg litt i skritt opp noen bakker rett bortenfor stallen, og da hadde han helt normal bæsj så jeg skjønner ikke hvorfor bæsjen blir tynn når vi rir litt langt?

Gamleeieren sa at han hadde sånn når han var i trening da hun også hadde han, så det er tydligvis ikke noe "nytt"..

Noen som vet hva det kan være??
    Har tenkt litt på om han er nervøs og har derfor vondt i magen eller noe? Men jeg skjønner ikke hvorfor han er nervøs!
    Hanne & Siljan Gutten. <3

Mange kaldblodser får dette når de stresser.

Mange hester får vel dette generelt når de stresser eller er litt smånervøse uansett rase.
    If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong.

Ja, skulle akkurat til å tilføye det.

Okei, så jeg trenger ikke være bekymret?

Ble litt lettet, men syntes synd i godgutten da..:(

Ponnien min får det på treningsturer (galopp intervaller og sånn) fordi han er oppspilt. helt normalt
    *Hvil i fred, Halo Po*
    <a href=http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=22373 target=_blank>Bloggen</a>

Siter Opprinnelig skrevet av Miroxx Vis innlegg
    Ponnien min får det på treningsturer (galopp intervaller og sånn) fordi han er oppspilt. helt normalt
    Ok, godt å høre det er normalt! Ja, det er på treningsturer han blir sånn..
    Sist endret av Hanne&SiljanGutten : 30-11-2008 kl 13:21 Årsak: Måtte rette noe...........

Annemora
    Guest
    Noen mener hestene automatisk kvitter seg av med vekt (avføring) når de blir stresset eller går lange turer.
    Alle mine gjør dette, tynn avføring bla i henger og når de er på tur. Har flere forskjellige raser, så jeg tenker det ikke er raserelatert.:)

Dyret mitt får også, når han er på helt fremmede steder uten kjente hester rundt. Går seg alltid til igjen med en gang vi er hjemme.
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Siter Opprinnelig skrevet av trineck Vis innlegg
    Dyret mitt får også, når han er på helt fremmede steder uten kjente hester rundt. Går seg alltid til igjen med en gang vi er hjemme.
    Okei, ja. Han kjenner ikke så godt Bjørken da, men han kjenner til stedet. :)

Men godt å høre at det ikke er noe å bekymre seg for!!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg