Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23

Exclamation Fôrkontrakter!

Det er mange som lurer på dette med fôrkontrakter både på hel og halvfôr. Her finner du mine to forslag:
    Sist endret av Ragnhild : 18-07-2011 kl 21:24
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

Kjempe bra. Denne blir nok brukt i nermeste fremtid vil jeg tru

Asa Garsy
    Guest
    Supert ragnhild, jeg hadde slettet min jeg...

Therese
    Guest
    Klistre tråden? :)

Kan jeg komme med spørsmål her?

Jeg skal sette bort ene hesten min på fôr, og skal ha en prøveperiode på 2 mnd.
    De som skal ha henne skal bedekke henne, og derfor vil jeg ha prøveperiode.

Men saken er.. Hvis det viser seg at de ikke tar vare på hesten sånn etterhvert som de har henne på fôr, skal jeg ha rett til å hente henne hjem. Men hvordan blir dette da når hun er drektig og føllet ikke er mitt?

Det bestemmer dere selv, men det må dere _selvfølgelig_ ha skriftlig med i kontrakten.

Ja såklart må vi det. Men det ville sikkert blitt et dilemma, siden jeg eier hoppa men dem føllet.

Da skriver du i kontrakten at du kan ta tilbake hesten, og at de får føllet når det er avvent. Kan være greit å få en såpass "komplisert" kontrakt underskrevet av to vitner også, bare for å være på den "sikre siden".

Et lykkelig liv.

Ja det kan jeg jo..
    To vitner som jeg kjenner? Eller en fra hver part?
    Er det nok at samboeren min og mamma skriver under? De har del i hestene de også, men det er jeg som eier da.

Tror jeg ville hatt to uavhengige vitner. En jobbkollega av deg og en av fôrtaker ellernoe kanskje. To som ikke har med det å gjøre i det heletatt. Selvsagt, det er begrensa hvor seriøst man skal gjøre det, og om det har noen juridisk virkning sånn egentlig, det veit jeg ikke. Men man står antagelig sterkere enn om man ikke har det..

Et lykkelig liv.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg