Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Asa Garsy
    Guest

Sprek hest, tempraturforandringer?

Gamla mi på 20 har enten fått rakett i pumpen eller noe, hun er sprek til tusen, er jo massive temp forandringer her, er helt hvitt ene dagen å varer slik noen dager til + grader å snøen smelter. Kan det ha noe med at hun er så sprek? må legge til at hun blir ikke så masse brukt ikke tungt i alle fall, gå litt på banen å på tur men i det siste så har det vært så hardt underlag at jeg ikke har villet trave noe særlig. Men nå er det bra underlag all over, så lurer på om jeg skal få ut noe krutt... Hvordan skal jeg best mulig bli kvitt energien? galopere på jordet? Hun har nå stått to dager pga arbeids oppgaver på skolen og bil som ikke starter, så jeg må vel ta fatt i ridninga i morra. Blir hun slik pga temp forandringene?

Livet er godt om dagen lillekira sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Hamar (ikke lenger 36 år)
    Alder
    48
    Det er nok heller all havren jeg gir henne som slår ut

Neida,bare tuller....
    Garantert været som gjør det. Og i kombinasjon med litt lite ridning pga vær og føre,får du en "ungfole" igjen.
    Ett par dager vanlig trening,og Garsy er tilbake der hun var.Helt sikkert

Ta henne med deg ut på tur,og la henne strekke seg skikkelig på travsporet. Både trave skikkelig,og la henne galoppere litt slik at hun får strekt seg skikkelig og langet ut.
    Da er jeg sikker på at hun er tilbake til normalen

Livet er til for å nytes!

Tror det kan være temperaturen ja, for min er den kruttbolla med rakett i baken for tia :p Sånn er hun hver gang det går mot vinterstid.
    Sist endret av Therese&Gro : 11-11-2008 kl 13:38

"Hestebloggen":http://www.hest.no/blogg/blogg.html?bid=19954
    Min blogg: http://www.trrs.blogg.no

They can take tomorrow and the plans we made -
    But they can never have yesterday !

Kjenner to hester som alltid blir litt eksplosive på vinteren, så mulig det er derfor.
    Merker heldigvis ikke noe forandring på mine.. :p

Asa Garsy
    Guest
    Er ingen vits å trave på travsporet.. jeg har galopphest jeg.. hehe hun skjønner ikka at hun skal holde seg i trav.. men tenkte jeg skulle ta en tur der i morra event på jordet. For hun må få ut litt krutt...

Er nok tempraturforandringer, ja. Hadde det slik på en fjordhest jeg red, han ble helt tullete når det først var varmt også kaldt.

Asa Garsy
    Guest
    huff, ja er vant med rolige gamla jeg, så får jeg ei kruttbolle.. men men får ta noen runder i galopp på jordet så hun blir varm og fin så trene dressur

stine
    Guest
    Min gikk fra å være kruttbolle til atombombe når snøen kom :p Den ble en smule for mye av det gode...hehe.

Perlas blir ekstra spicy når det blir kaldt, ja. :p
    Ingvild Oline

Asa Garsy
    Guest
    Var på tur med helforrytteren til ene hesten på stallen i dag, blanding mellom varm og kalblodstraver, vi travet side om side å jeg ba om fart, jeg har jo den perfekte montehest jo... Angrer meg bitter forde jeg ikke tok montelisens for hesten min flyger med toppede ører å bare likte å strekke seg, hun har det med å bryte av i galopp, men nå holdte hun en fin trav... Normalt at hun svever da hun traver slik? hum

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg