Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Pass!

Ice Pony
    Guest

Question Pass!

Hvordan fatter man pass, på en som kan det?

de fleste fatter fra galopp, og ikke legger, men løfter hesten opp i pass.

Silje og Tindra
    Guest
    Løfter? Slik fungerer ikke min iallfall, som etter Runes mening var veldig lett å legge. Jeg skal ikke komme med noen oppskrift, for jeg tror ingen generell oppskrift finnes. Man må føle seg frem.

Karen
    Guest
    fatter pass? den har jeg ikke hørt før...

Løfte hørtes ikke helt riktig ut i mine ører, bedre å la bli lang vel?

Karen
    Guest
    Vil anbefale deg til å ha en som kan dette med pass, og hjelper deg første gangen du legger. kopper er lurt!

Siter Opprinnelig skrevet av christina l Vis innlegg
    Det heter å legge i pass, ja. Det blir nesten det motsatte av en galoppfatning. For å få hesten i galopp, sitter man liksom "inn i bevegelsen", sitt mot venstre og støtt på høyre tøyle, ettergift på venstre om en vil ha venster galopp fra tølt/trav. Galoppsjenkel også om hesten har lært de. For å legge hesten fra venstre galopp: Sitt litt mot høyre, ha tøyleforbindelse på høyre, og bryt galoppen med venstre. Hele overgangen må skje med energi framover og i middeltempo galopp eller fortere. Noen hester har så lett for pass og tungt for galopp at det er nok å sette seg mer ned på de og lukke hendene om tøylen for å få de "i ubalanse" og ut av galopp/inn i pass.

Dette er god beskrivelse:)

Ja husk kopper, og lurt med noe som beskytter piper og sener og :) Og du må ha bra, jevnt underlag.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg