Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6
Viser resultater 51 til 57 av 57
    vel det var det jeg trodde jeg gjorde, men ting kommer jo ikke alltid ut på papir slik man tenker at det skal høres ut...

jeg har vel en tendens til å prøve å fortelle en liten historie om det jeg skriver også for å gi det litt mer mening. at det kommer ut som om at jeg tror jeg er bedre enn andre er jo litt synd, men jeg prøver jo bare å si at jeg har hatt litt erfaring med ditt å datt... :)
    Problemhest? For tips besøk min Hjemme Side eller min blogg på hest.no Hestehviskeren
    Heste trenings filmer på YouTube
    Facebook Line Newermann

Siter Opprinnelig skrevet av Wulfi Vis innlegg
    Det hjelper ikke om folk har holdt på med hest i 60 år, hvis de har gjort feil i 60 år.
    Denne er jeg helt enig med..

Og når det kommer til "erfaring" så er man ikke flinkere enn det man gjør den dagen med den hesten osv..

Jeg har også sett en del rar håndtering av hest av folk man umiddelbart skulle tro hadde peiling. Det som er skummelt er vel når folk har titler å gjemme seg bak. En veterinær er absolutt ikke nødvendigvis særlig hestekyndig i håndtering selvom man har 6 års utdannelse i dyr. Likeså folk som har drevet som "hestekarer" i 30 år gjør mange ting jeg hadde krøllet tær for å innrømme.

Kjenner ikke noe særlig til Monty og hans metoder så det skal jeg ikke si noe på, men vi har jo en "kjent" norsk NH mann som likså blir rost opp i skyene..
    Han har jeg sett i action og jeg må si at skuffelsen smakte vondt!

Det samme kan jeg forresten si om en kjent kjørekar som alle vet hvem er.. Han er sikkert flink på noen ting, utrolig flink på å selge egne produkter og..
    Men jeg hadde ikke latt ham trene min hest.

Før jeg så Monty, så var jeg kjempe interessert i arbeidet hans og gledet meg villt til å se han jobbe. Mye var jo bra og jeg følte jeg lærte litt. Men igjen, alle disse kommentarene om han senere her, har fått meg til å tenke. Jeg liker ikke den grima hans, så jeg ble veldig skuffet når jeg fikk se hvordan han brukte den.. Så jeg må innrømme at jeg ble en smule skuffet, men jeg lærte mye også, fikk nytt syn på diverse, og har nå i ettertid tenkt på ting jeg ikke har tenkt på før, noe som er veldig bra. Ellers så er jeg enig i mye av det Sofie&Lavageitene sier. Monty gjør mye bra, men også mye jeg mener ikke er fullt så bra.

Grima kan fungere på noen hester

Salute Your Solution Sofie&Lavageitene sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Stange
    Alder
    28
    Bilder
    114
    Det kan den helt sikkert, men det betyr vel ikke at det er riktig?

Det betyr vel kansje ikke at det er helt riktig, men det betyr heller ikke at det er helt feil.
    På omtrent samme måte som loven om gravitasjon er alltid tilstede, er loven om læring også alltid en faktor. Spørsmålet er ikke så meget hvorvidt man skal benytte seg av lovene om læring eller ikke, men hvordan man effektivt kan bruke dem

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg