Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 57
    Siter Opprinnelig skrevet av Mathea Vis innlegg
    hvor er theas blogg?
    Her er Theas blogg :p
    Godt jeg ikke er den eneste som føler det slik!

Akademisk ridekunst, så klart
    dA || Blogg

jeg er heller ikke enig i at han er noen gud.
    Alle som har hester driver på forskjellige måter.
    Jeg plukker det jeg liker her å der, og lar resten ligge.

å ja, jeg er "bare" 17, men syns fortsatt ikke alle metodene til de aller største er like bra, selvom de kan mye mer hest enn meg :)
    *Hvil i fred, Halo Po*
    <a href=http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=22373 target=_blank>Bloggen</a>

Siter Opprinnelig skrevet av Frøken Vis innlegg
    Men fordi man mener at Monty ikke er en gud, så er det vel INGENTING som indikerer at man selv mener man er verdensmester? Skjønner ikke hvor du får den sammenhengen fra.
    Det skal jeg mer enn gjerne fortelle deg; Jeg har vært borti mange problemhester opp gjennom både min tid som vanlig hestejente og etterhvert også som veterinær. Fellesnevner for en god del av dem er at problemene deres kommer av mennesker som, som regel i beste mening, tror det vet bedre enn alle andre, og som derfor absolutt skal gjøre tingene på deres egen måte isteden for å høre på folk som har lang erfaring med hest. Da jeg var tenåring mente også jeg at jeg hadde greie på det meste, men etterhvert som man blir litt eldre, så innser man at jo mer man lærer, jo mer er det man ikke vet. Hver enkelt hest er forskjellig, og man skal ha møtt mange hester før man blir god til å lese dem. Litt ydmykhet i forhold til erfarne hestefolk skal man ha.

Siter Opprinnelig skrevet av Jorryt Vis innlegg
    Det skal jeg mer enn gjerne fortelle deg; Jeg har vært borti mange problemhester opp gjennom både min tid som vanlig hestejente og etterhvert også som veterinær. Fellesnevner for en god del av dem er at problemene deres kommer av mennesker som, som regel i beste mening, tror det vet bedre enn alle andre, og som derfor absolutt skal gjøre tingene på deres egen måte isteden for å høre på folk som har lang erfaring med hest. Da jeg var tenåring mente også jeg at jeg hadde greie på det meste, men etterhvert som man blir litt eldre, så innser man at jo mer man lærer, jo mer er det man ikke vet. Hver enkelt hest er forskjellig, og man skal ha møtt mange hester før man blir god til å lese dem. Litt ydmykhet i forhold til erfarne hestefolk skal man ha.
    Vet ikke om du mente at jeg er slik, men jeg kan forsikre deg om at jeg ikke tror jeg er noen verdensmester. Jeg har masse, masse å lære og Monty er garantert mye, mye, mye flinkere enn meg! Og som jeg har skrevet tidligere, jeg liker Monty skikkelig godt, og jeg gjør som Miroxx og tar med meg det jeg syns er bra, og lar resten ligge.

Siter Opprinnelig skrevet av Frøken Vis innlegg
    Når de skulle laste på etter showet, satte de gjerdet helt inntil hengern slik at hestene ikke hadde noe valgalternativ, men måtte gå rett på hengern.

Skal spørre forryttern min om det når jeg besøker dem i helgen (som hadde med seg Lydia)

Siter Opprinnelig skrevet av Kiita Vis innlegg
    Vet ikke om du mente at jeg er slik, men jeg kan forsikre deg om at jeg ikke tror jeg er noen verdensmester. Jeg har masse, masse å lære og Monty er garantert mye, mye, mye flinkere enn meg! Og som jeg har skrevet tidligere, jeg liker Monty skikkelig godt, og jeg gjør som Miroxx og tar med meg det jeg syns er bra, og lar resten ligge.
    Nei, selvfølgelig mener jeg ikke det:) Jeg kjenner deg ikke, så det kan jeg jo ikke si noe om. Som jeg skrev, så var det ikke myntet på noen spesielle, bare en generell betrakning utfra mine erfaringer med hest i over 20 år.

Okei, da så:)

Men tilbake hva denne tråden egentlig handlet om, her er ett par bilder fra meg:

Fikk ikke noe svar på det jeg spurte om. Hvor er sammenhengen mellom at man tror man er verdensmester og ikke mener at Monty er noen gud?

Er forøvrig enig i det du skriver, man skal ha ydmykhet mot erfarne hestefolk. Men ydmykhet og Monty som gud har jo overhode ingen sammenheng.

Selv om jeg bare er 17 år, så betyr ikke det at jeg tilber alle som driver med hest som er eldre enn meg.

Jeg mener ikke at jeg er en verdensmester, for det er jeg jo aldeles ikke, langt i fra. Men jeg vet om mange eldre hestefolk som har holdt på med hest i gud-veit-hvor-mange-år, men det betyr jo ikke at det de gjør er rett fordet!?

Om jeg ikke har sansen for Monty Roberts (sier ikke at det er tilfelle), så betyr jo ikke det at jeg tror jeg klarer alt selv, men det betyr kanskje at jeg foretrekker andre metoder og om jeg skulle hatt hjelp ville jeg fått hjelp av noen andre enn akkurat denne mannen, selv om han har jobbet med hest i 60 år.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg