Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 119

Tråd: Bildetråd!

kom med bilder! Er veldig nyskjerrig )

http://hest.no/blogg/blogg.html?bid=21267&blid=163596

Legger ved link til bloggen min, der jeg har noen få bilder fra helge kurset vi hadde med Solveig for noen år siden :)

Vet ikke helt om dette klassifiseres korrekt, men det er en begynnelse på veien :)

Det så flott ut :)

Hvor lenge har du drevet med barokk?

Jeg har ganske nylig fått opp øyene for akademisk :)

Har ridd noen timer til Torill (Chevaleresse her inne) og det har falt veldig godt i smak :)
    Har prøvd det siste halvåret å legge om tankene litt fra den "engelske" dressuren vi tidligre har drevet med :)

Siter Opprinnelig skrevet av MimmiLi Vis innlegg
    Legger ut noen gamle bilder, skal få tatt nye snart=)

Og fra et treningsopphold hos Solveig:)

Kan jeg bare få spørre om hvorfor hesten her bøyes så mye i halsen? :)
    Jeg har verdens fineste hester!!!

Målet er og lære hesten til å strekke den utvendige overlinjen, og etterhvert gå i balanse. I tillegg vil den etterhvert sette innvendig bakben inn under seg, og begynne å bære seg selv :)

Takk for svar, men hesten legger jo ut utvendig skulder her slik at kroppen forblir like rak... Bør ikke skulderen være på plass dersom formålet er å strekke utvendig side?

Siter Opprinnelig skrevet av Muzikaa Vis innlegg
    Takk for svar, men hesten legger jo ut utvendig skulder her slik at kroppen forblir like rak... Bør ikke skulderen være på plass dersom formålet er å strekke utvendig side?

Joda, etterhvert vil man be om at hesten støtter seg til utvendig tøyletak og sjenkel slik at man får samlet opp hesten under seg.

Men i begynnelsen vil man helst at hesten skal få tøyd ut musklaturen i halsen slik at den etterhvert vil holde bøyningen av seg selv. Som da er ett av prinsippene, at man ikke skal trenge å ri seg selv "ihjel" for å få hesten til å gå slik man vil :)

Hesten skal kunne bære seg selv, og bli lydigere og smidigere og lettere for rytter å ri frem til tøylen.

Ok, jeg er absolutt med på tankegangen, det er bare en helt annerledes måte å gjøre ting på enn det jeg selv praktiserer. Jeg sier absolutt ikke at det er feil, men jeg personlig ser ikke helt formålet med at hesten kun bøyer halsen uten at kroppen forøvrig henger med...:)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg