Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 318 FørstFørst 1 2 3 4 12 52 102 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 3177
    Siter Opprinnelig skrevet av taaketussa Vis innlegg
    Uuh! Finfin tråd
    Burde bestille salmal jeg og..sparer som fy til sal :)
    Fant ut at det er mye billigere i Danmark, men litt upraktiskt? Sånn med tanke på hvis den ikke passer..
    Hvordan er disse setestr forresten? Bruker man samme setestr som i klassisk? :S
    Størrelsene kommer som regel i:

Araberbom (arabere stort sett)
    Semi-quarter bom (få quarter bruker denne, passe nok mest mange varmblodsridehester og travere, de med smal og høy manke)
    Quarterbom (mindre quartere bruker denne)
    Full quarter bom (quartere bruker mye denne tror jeg)
    X-full quarterbom (store kaldblodser, døl og mange fjordinger)

Hvilken rase er hesten din? Hva bruker den i størrelse i klassisk sal? Kjenner du noen med westernsal som du vet bomstørrelsen på, kunne du jo prøvd, så hadde du fått en viss pekepinn :)
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av IngvildK Vis innlegg
    Jeg har en liten, hemmelig drøm om å gjøre Perlas om til westerngamp. :p Ser så utrolig behagelig ut å ri western. :p
    Western er veldig behagelig Harmoniske hester og ikke noe stress liksom. Det er lettere å være avslappet og ri ordentlig. Jeg spente meg mye mer før når jeg rei islandshest, travere og dressurhest. Liker litt "layback" ridning og da var westernridning tingen! Også sitter man så utrolig godt å støtt i salen Jeg ble også veldig betatt av rasen quarter, de er så rolig og fine

Hva type hest er Perlas?
    Hollywood og Henriette

Siter Opprinnelig skrevet av Ingeborg Vis innlegg
    Kjøpte en rimelig brukt sal for et år siden, og prøvde en annen, splitter ny og svindyr i USA i September, men det er seriøst noe av det j****e jeg har sittet i noensinne!!
    Steinhard? He he.
    Save a horse, ride a.. Tequila! :cool:

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Jeg lengter så etter å ri... Hollywood er på beite og det er så dårlig med ridemuligheter der, bare en veldig smal asfaltert vei som bilene kjører fort på :( Nesten så jeg vurderer å ta han inn på stall litt tidligere enn planlagt, men så skal vi til syden nest siste uka i august da... Greit å slippe å ordne med å skaffe hjelp til måking etc. :)
    Min skal skoes i morgen! Gleder meg SÅÅÅ til å ri! Har vært bra bortskjemt med lån av andre hester mens han har hatt ferie, og han fortsetter å stå på beite selv om han skal trenes. Så jeg skal kanskje ikke klage :cool:

Siter Opprinnelig skrevet av trineck Vis innlegg
    Min skal skoes i morgen! Gleder meg SÅÅÅ til å ri! Har vært bra bortskjemt med lån av andre hester mens han har hatt ferie, og han fortsetter å stå på beite selv om han skal trenes. Så jeg skal kanskje ikke klage :cool:
    Jeg var ferdig med studiene nå i juni, så jeg jobber hele sommeren :) Jeg har tidligere ikke hatt hesten på beite om sommeren (i så fall bare i tilknytning til stallen) for det er da jeg har hatt tid til å ri masse Det er lyst ute lenge og deilig å ri på kvelden blant annet. Litt leit at han nå står en plass jeg ikke får ridd i det hele tatt, men det er deilig å slippe å måtte ordne med måking og slikt de dagene jeg jobber også.
    Hollywood og Henriette

taaketussa
    Guest
    Størrelsene kommer som regel i:

Araberbom (arabere stort sett)
    Semi-quarter bom (få quarter bruker denne, passe nok mest mange varmblodsridehester og travere, de med smal og høy manke)
    Quarterbom (mindre quartere bruker denne)
    Full quarter bom (quartere bruker mye denne tror jeg)
    X-full quarterbom (store kaldblodser, døl og mange fjordinger)

Hvilken rase er hesten din? Hva bruker den i størrelse i klassisk sal? Kjenner du noen med westernsal som du vet bomstørrelsen på, kunne du jo prøvd, så hadde du fått en viss pekepinn :)
    Han er en dansk varmblods, litt kraftig type :)
    Sjekka str på den klassiske og der sto det; M og 17 1/2..tror det vil si at den er 17 1/2 i setet og medium bom? Den ligger veldig godt på ham hvertfall.. :)
    Kjenner kun en som har westernsal, men tror ikke hun har mulighet til å låne meg salen for å prøve den på ham..

Slenger med et bilde av dyret..

Litt god og rund og lite muskler :p

Hadde et lite westernkick for 2år siden og prøvde da en sal på ham, tror det var semi-quarter og den virket for liten..

Så søt den var da:)

Har salproblem jeg å. Kjøpte sal til Frigge når jeg hadde henne på for, men solgte den når hun dro. Nå har jeg jo kjøpt Frigge,men sitter igjen med den dritt salen som fulgte med henne. Alt for liten vil nå jeg si.
    Feel - Timing - Balance - Knowledge - Understanding - Savvy
    These are the things great horseman take for granted and most horse people never find out about

Jeg var ferdig med studiene nå i juni, så jeg jobber hele sommeren :) Jeg har tidligere ikke hatt hesten på beite om sommeren (i så fall bare i tilknytning til stallen) for det er da jeg har hatt tid til å ri masse Det er lyst ute lenge og deilig å ri på kvelden blant annet. Litt leit at han nå står en plass jeg ikke får ridd i det hele tatt, men det er deilig å slippe å måtte ordne med måking og slikt de dagene jeg jobber også.
    Er det nå jeg skal si at møkking er inkl på min stall dvs at når jeg ikke er der gjøres alt som trengs for at hesten har det fint.. he he. I love this!

Siter Opprinnelig skrevet av taaketussa Vis innlegg
    Hadde et lite westernkick for 2år siden og prøvde da en sal på ham, tror det var semi-quarter og den virket for liten..
    Nydelig hest :) Tror du trenger en sal med god mankeklarering også til ham.. Det problemet jeg har med min sal, den ligger på manken.

ok dette var en tråd for meg:)
    Her kan jeg kanskje få stille noen dumme spørsmål
    Er helt grønn innen western, men det er nok den stilen som passer meg best hvis jeg skal puttes inn i en kategori
    Hvis jeg skal stille hoppa mi, må jeg ha bruksprøve. og da tror jeg western oppgavene er det jeg ville satset på, men er ikke så inne på faguttrykkene.
    Her er en beskrivelse av hva som skal være med.

B. Western stil
    Prøven består i å ri i walk, jog og lope etter anvisning fra bruksprøvedommer. Det vises her til AQHA’s
    gjeldende regelbok for ytterligere beskrivelse av gangartene. Hesten vises etter gjeldende kriterier for
    westernridning når det gjelder grad av samling og kontakt på tøylen.
    Hester 4 og 5 år kan ris på valgfritt bitt (trinse eller stang). Hester som er 6 år og eldre skal ris på stangbitt.
    Det tillates kun godkjent stangbitt jfr. AQHA’s regelbok. Dersom stangbitt brukes, skal kun en hånd
    benyttes på tøylene. AQHA’ s regler mht bruk av en og to hender gjelder. Hesten ris i westernsal med
    salteppe/pad. Westernsporer er tillatt. Ridepisk, hjelpetøyler og stryksokker/splint boots skal ikke benyttes.
    Hesten skal vises i utstyr som ikke er til hinder for bedømmelsen.
    Momenter som blir bedømt:
    1. Walk
    2. Jog
    3. Lope
    4. Lydighet/temperament

Kan noen forklare de ulike "gangartene". og hvorfor må det ries med stangbitt? jeg har aldri ridd hesten min med bitt jeg, men det er vel opptemistisk og tro at jeg får lov å ri uten på utstilling:(

I want to be the best ME that I can be:)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg