Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 114
    Ja, så var det det da... Har nok galoppert på afalt en del. Først når jeg red en nordlandshest et par ganger i måneden, da jeg red med voksen person som gjorde dette, gikk i 7-klasse og visste ikke stort bedre enn å gjøre som den voksne sa Også har det forekommet, dessverre, med egen hest som hesteeier, da jeg ikke har hatt kontroll på hesten min, som til tider tror hun er en racerbil....
    Am/Nov Ranch Sorting og Team Penning i det store utland.

Hvil i fred
    Lønsvoll Dokka.

FH-frelst Chocolate sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Trøndelag (Rissa)
    Alder
    23
    Traver få ganger på asfalt. Har vært uheldig å galoppert på asfalt cirka 3 steg da Rosita trodde hu skulle galoppere i stede for å trave.

Rir igrunn ikke på astfalt, så det er egentlig ikke noe tema i det hele tatt, hesten bor langt til skogs med plenty av grusveier og stier å rusle på, så vi rir der. Men ville nok uansett bare skrittet på astfalten, det er liksom det jeg alltid har hørt og velger heller og skåne hestebeina litt for mye enn litt for lite, selv om jeg TROR at rolig trav på astfalten ikke skader.

kronisk lakenskrekk Gudhild sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Toten
    Alder
    29
    Ikke noe fullt trav eller galopp på asfalt eller hardt underlag her nei.
    Selv om hesten har en veldig roolig galopp.Men "jogge" kan vi alltids finne på.
    En ting er jo at det sliter mye på hestebena,en annen ting er at om hesten har sko kan den skli noe forferdelig om det er vått.
    Var vel en hest for en stund siden som måtte avlives fordi den hadde sklidd og tryna på asfalten.

Skritter bare på asfalt.. Kan finne på å trave dersom jeg for eksempel vil unngå stygge møter med buss eller traktor hvis jeg rir på en hest som ikke er trafikksikker.

Dere snakker om å jogge. Kan noen forklare hva det innebærer? Vet bare om de fem gangartene (de to til islendingere også). Men hvor ligger jogging i forhold *rødmer i uvithenhet*

Siter Opprinnelig skrevet av Tvillingmamma Vis innlegg
    Dere snakker om å jogge. Kan noen forklare hva det innebærer? Vet bare om de fem gangartene (de to til islendingere også). Men hvor ligger jogging i forhold *rødmer i uvithenhet*
    Jogging: Sakte trav.. Dassetrav som jeg kaller det :p
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

Forresten så kan jeg trave med hest på asfalt/hardt underlag for å se etter haltheter

Siter Opprinnelig skrevet av Ragnhild Vis innlegg
    Jogging: Sakte trav.. Dassetrav som jeg kaller det :p
    OK. Takk for svar. Har sett det, men viste ikke at det var jogging

Jeg er nok ikke den som traver og gallopperer på asfalt nei. Ikke på steinhardt underlag uansett hvor det måtte være.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg