Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 114
    Tråvar på asfalt ja. Ikkje galopp.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Jeg har lært at det ikke skal mer enn skrittes på asfalt. Grusvei kan man godt galopere om det ikke er så hardt at det er nærmest asfalt aktig da.

Noen begreunnsel fikk jeg ikke. Var jo bare 11 år eller så den gangen så kanskje jeg ikke husker begrunnelsen

DonPånnis
    Guest
    Lett jogging (rolig) trav skal være bra, rolig og i veldig små økter. Jeg ber min unghest om å trave på asfalt når jeg leier eller kjører, ikke gjort det under sal enda. Det er snakk om en liten strekning på, tja kanskje max 15-20 sek.

skritter helst bare på asfalt og harde grusveier( der det feks kjører masse lastebiler/biler). men hender vi traver litt på harde grusveier ogsånt, men ikke på asfalt..

Skritter bare på harde grusveier/asfalt.

michelle.
    Guest
    Skritter bare på asfalt! Har et lite unntak da, hoppa mi har en tendens til å løpe ut >.<

LisaFi
    Guest
    Jogger på asfalt om jeg må. Stor fart og hardt underlag er ikke noe særlig for hestebeina på sikt, men tror ikke EN tur dreper noen.

På asfalt/harde grusveier er det kun skritting. Har aldri holdt noe høyere tempo enn det.. har forsåvidt ikke ridd så fryktelig mye på hard underlag heller.

Hegepii
    Guest
    Skritt og litt lett jogging på oss :) traver lett om ikke for annet enn å sjekke takta litt ekstra (vi gjør jo det og når det er bøyeprøve, dyrlegen vil jo helst ha oss på asfalt, så forstår ikke hvorfor det skal være så ille å jogge litt..)

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg