Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 12 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 114

Løpe på asfalt, eller ikke?

Ja, som overskriften sier, hva har dere lært? Løper man på asfalt, eller gjør man det ikke?

Jeg har selv aldri gjort det, har lært at det gjør man ikke. Men jeg har også lært at det er farligere på harde grusveier. Og at å løpe på asfalt styrker senene. Men hva gjør dere? :)
    Hvil i fred, Eitill fra Steingildra. Verdens vakreste lille perle.

RenateSJ
    Guest
    Hva mener du med å løpe?
    Lett trav kan jeg gjøre på asfalt eller hard grusvei. Men full fart i trav eller galopp unngår jeg.

Jeg ber ikke hesten om annet enn skritt på harde veier, enten om det er asfalt eller grusveier.

Silje og Tindra
    Guest
    Tølter eller traver helt lett på harde grusveier. Kan finne på å tølte på asfalten, for å høre på takten.

Siter Opprinnelig skrevet av RenateSJ Vis innlegg
    Hva mener du med å løpe?
    Lett trav kan jeg gjøre på asfalt eller hard grusvei. Men full fart i trav eller galopp unngår jeg.
    Med løpe, så mener jeg ja, middels - hurtig, galopp eller trav. :)
    Hvil i fred, Eitill fra Steingildra. Verdens vakreste lille perle.

RenateSJ
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av EIRIN Vis innlegg
    Med løpe, så mener jeg ja, middels - hurtig, galopp eller trav. :)
    Isåfall, nei syns ikke noe om løping på hardt underlag.
    Det du har hørt om styrking av sener hører med til rolig trav eller tølt

På asfalt (og steinhardt underlag generelt) skritter jeg, evt. traver rolig over kortere distanser.

FH avhengig Astrid sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Ålesund
    Alder
    31
    Bilder
    178
    Skritter bare på asfalt.. Grus kan bli litt fristende å øke tempoet på selv om det er litt hardt :p

Astrid Marie og Faithful Lad

Synes ikke man skal holde altfor høyt tempo på asfalt/hardt underlag. I hvert fall ikke galopp! Å trave en gang i blant (eller tølte) på asfalt tror jeg ikke gjør så mye skade.

Personlig holder jeg meg til skritt på asfalt uansett, i hvert fall med hesten jeg har nå. Han er ikke 100% trafikksikker.

Traver( i full forstand) og galopperer ikke på asfalt. Lett jogg med vogn kan forekomme på asfalt. Traver og galopperer på "hard"grus,men rolig tempo.

stortsett ikke sko på gampen,så tillater meg å tro det hjelper på dempinga

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg