Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26

De nye bedømningene

Ser det er flere som spør etter det støtt & stadig så tenkte at vi kunne ha en tråd med hva de forskjellige tallene er forno? Slik at folk kan komme å se her istedenfor å lage nye tråder hele tiden :)

279 (Clear Round)
    Konkurranseform uten rangering. Fullfører ekvipasjen feilfritt får den en sløyfe eller lignende.

280 (Feil og Stil)
    Bedømmes på samme måte som 238.2.1, men stilpoengene erstatter tiden når det gjelder rangering. Ekvipasjer med likt antall feilpoeng skilles mellom stilpoengene.

238.2.1 (A0)
    Avgjøres på tid. Ekvipasjer med likt antall feilpoeng skilles mellom tid.

238.2.2 (A1a)

Avgjøres på tid. Ekvipasjer med likt antall feilpoeng i grunnomgangen skilles igjennom en omhopping på tid. Øvrige ekvipasjer blir rangert etter feil og tid i grunnomgangen.

238.2.3 (A1b)
    Avgjøres på tid. Ekvipasjer etter minste like antall feil etter grunnomgangen går videre til en omhoppning som ikke går på tid. Hvis to eller flere ekvipasjer fullfører omhoppningen med likt antall minste feilpoeng går disse videre til en omhoppning på tid.

274.5.3 (A1c)
    Består av to direkte etterfølgende faser, uten pause, med samme eller forskjellig tempo i de to fasene. Mållinje for første fase er startlinje for andre fase. Ekvipasjer som pådrar seg feil i første fasen får ikke ri andre fasen. Ekvipasjer som er feilfrie i første fase går direkte på andre fase uten nytt signal.

273 (Konkurranser over 2 omganger)
    Består av to omganger i samme minimumstempo i begge omganger. Banene i begge omgangene er identiske. Ekvipasjer som eliminerer eller trekker seg fra første omgang får ikke ri andre omgang. I andre omgang blir startrekkefølgen som resultatlisten fra første omgang, bare omvendt. Ekvipasjene med mest feilpoeng i første omgang rir først, deretter de ekvipasjene med minst feilpoeng rir sist. Ved likt antall feilpoeng starter ekvipasjene i samme rekkefølge som første. I omhoppningen er startrekkefølgen lik som i andre omgang.

Dette er de mest normale. Skriver inn flere seinere :)
    Hentet informasjon fra www.trondelag-rideklubb.no
    Sist endret av Marthe : 25-06-2008 kl 00:12
    carpe diem quam minimum credula postero

Det er jo faktisk ikke verre enn å ta en titt i sprangreglementet da.. Det er ganske logisk satt opp der
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

Sabrina med en tulling Wilisia sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Jeg finner det aldri i KR2 jeg :S Men tusen takk, et kommer til å hjelpe meg mye at det står her

Takk! Det skal liksom vere så veldig logisk i KR, men eg er dårleg til å leite der..

Skjønner ikkje koffor det endra namn, når "alle" kunne dei der namna frå før..
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Det er jo utrolig logisk i KRII da.. Bedømning 238.2.1 er § 238.2.1 i KRII. Bedømning 279 er §279 i KRII. Det er jo akkurat derfor de har gjort det. Enkelt! :)

Et lykkelig liv.

Og hvorfor de endra det har nok noe med de internasjonale begrepene å gjøre.

Et lykkelig liv.

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    Siter Opprinnelig skrevet av Ragnhild Vis innlegg
    Det er jo utrolig logisk i KRII da.. Bedømning 238.2.1 er § 238.2.1 i KRII. Bedømning 279 er §279 i KRII. Det er jo akkurat derfor de har gjort det. Enkelt! :)
    Åja! Det visste jeg ikke, takk

Glad jeg ikke driver med sprang. Hadde aldri klart å lære meg de der :p

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Sverige/Rogaland
    Alder
    25
    Bilder
    96
    ^nettopp derfor vi har kr bøkene xD

RenateSJ
    Guest
    Klistret denne jeg. Enklere for folk å kikke her enn i KR tydeligvis. Og så slipper vi kanskje enkelttråder for hver :) Godt intiativ Marthe

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg