Eg køyrer. Brukar roadcard, maratonsele, stangbitt, slagreim, skylappar og stryksokkar. Eg har på meg hjelm og hanskar. Pisk er alltid med.
Eg køyrer. Brukar roadcard, maratonsele, stangbitt, slagreim, skylappar og stryksokkar. Eg har på meg hjelm og hanskar. Pisk er alltid med.
.If it's not a Fjord - it's just a horse.
Bloggen
Til vanlig bruker jeg dressur sal med alcapad, hodelag med lav nesereim/uten nesereim og tredelt eller uleddet trinsebitt. I tillegg har jeg stryksokker på bak. Rir omtrent aldri med mer enn dette når jeg rir tur/dressur..
Når jeg rir sprang har jeg sprangsal og fortøy med martingal i tillegg til belegg foran også.
Selv har jeg på meg hjelm, hansker når det er behov og pisk. Prøver å la pisken ligge hjemme når jeg er på tur, da har jeg ikke bruk for den.
Hesten:
Hodelag
Sjabrak
Noen ganger gel-pad
Sal
Belegg i sprang og på vinteren når hesten har brodder
Dressurpisk i dressur
Sporer i sprang
Meg:
Ridebukse
Ridestøvler
Hjelm
Hansker
Hesten:
Dressur:
Dressursal
Schabrak
Pad(Gel)
Hjelpetøyler
Bandasjer alle 4 og kopper alle 4.
Hodelag med trinsebitt.
Sprang og tur:
Sprangsal
Schabrak
Pad(saueskinn)
Hodelag med jaktkandar
Hjelpetøyler
Fortøy med martingal
Belegg og kopper alle 4.
There is something about riding down the street on a prancing horse that makes you feel like something, even when you aint a thing...
~Will Rogers~
Hvorfor bruker du hjelpetøyler i sprang? Er ikke det plagsomt?
.If it's not a Fjord - it's just a horse.
Bloggen
Bruker vanlig allroundsal, tøyhodelag med nesereim(ganske greit og ha sånn at jeg har mer kontroll over henne når hun drar ned hodet :P) og shabrak. Bruker også refleks vis det er mørkt
Meg: Ridesko, leggchaps, ridebukse, ofte singlet, jumper/ jakke vis det behøves, ridehjelm, noen ganger Ridehansker og ridestrømper, pisk på tur, aldri sporer eller hjelpetøyler og sikkerhetsvest (som oftes) :)
Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)