Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 26 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 254
    Missgadget
    Guest

Unhappy Hva er galt med fullblodshøvene???

Ja, dette er da altså mitt fullblods tilfelle. :confused:

Norsk hovslagerforening mener at dette går å fikse opp i, men siden eg bur på vestlandet er det litt langt å reise til Fredrikstad for å sko hesten. Derfor skal eg nå prøve å ha han barbeint. Eg er ikkje spesiellt happy over den bestemmelsen, men either way så må det gjøres noe med disse høvene. Barfottrimmeren kommer på onsdag for å skjære de til.

Har dere noen ideer her om ja, hva som må gjøres?

-Spydige og frekke kommentarer ber eg om å ha meg frabedt.
    Sist endret av Missgadget : 02-03-2010 kl 19:26

oi..

Her er visst "alt" som må fikses?? kutte inn tå, fjerne sleng, løfte opp?
    Er ikke ekspert men det er bra en barfottrimmer ser på denne snarest mulig.

Kan jeg spørre om hvordan de er blitt sånn???
    HVilken størrelse sko har den hatt på?
    HAr den gått mye med sko? langt imellom verking?

Ved riktig skoing vil dette fint kunne rettes opp i. I hvertfall i mine øyne.
    Vil nok ta tid, men de bør bli fine :)
    Tåen kan gjøres kortere og sleng raspes. En utfordring, men på langt nær det verste jeg har sett :)
    Sist endret av Belinda : 01-05-2008 kl 11:22 Årsak: dårlig formulering...
    De som ikke forventer mye, blir ikke skuffet når de ikke får noe.

Missgadget
    Guest
    Det er en fulllbods så han er blitt skodd siden 1 års alder, og han er nå 6 år gammel. Så lenge han gikk på Øvrevoll har han vært skodd med aluminums sko og siden september 2007 har han gått med vanlige jernsko (ridesko). Han bruker 2'ere i sko - til tross for sine 172 cm over bakken... *sukk*

Problemet er at jeg har prøvd å fikse de siden september uten å se noen forskjell...

har du skodd ham selv?

Fikser du selv, eller bruker du andre? :)

Missgadget
    Guest
    Herregud, selvfølgelig skor eg ikkje hesten min selv! For ein horribel tanke =)
    Nei, eg har selvfølgelig brukt hovslager.

Jeg ville prøvd en annen hovslager, selv om den du bruker kan tingene sine til vanlig. Det hender et hovslagerbytte må til. Det en ikke kan, kan en annen :)

Missgadget
    Guest
    Vi har prøvd å bygge han opp med glassfiber (der hvor du ser at "hælene?" er knukket av) vi har prøvd å ha såle på han, siden han veldig tynne såler (bare eg drar fingeren over sålen så gir de "etter"..... Eg har "Uffet" meg øver høvene hans siden dag 1. Og hver gang hovslageren er her så sier han; ja nå begynner de å se fine ut, men helt bra vil de aldri bli.

Og eg sier, men tåa må jo kortes inn? - og hans svar på det er å kutte tåen rett av som du kan se på bakhøvene.

I tillegg har eg klaget på at draktene på begge frambeina er ulike (han er lavere på høyre fram) og det fører til at han noen ganger "stamper" beinet nedi bakken når vi traver på ridebanen. Og hovslagerens svar å legge på ridesko som var flate foran (altså ikke runde) for å hjelpe overrullingen. Men igjen, det tar jo bare vekk symptomene og ikke årsaken. Og sist skodde han med sidekapper bak - da kjente eg at eg ble litt provosert.

Disse bildene er tatt 2 1/2 uke etter skoing

Missgadget
    Guest
    Je, eg hadde en hovslager først, men han nektet å komme tilbake fordi dette var det verste han hadde sett......

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg