Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 45
    Han har ingen veterinære anmerkninger (hingst vist i full løpskondisjon, med ubetydlige veterinære anmerkninger)

155 155 168 180 37 8,0
    Medelstor, lång, lågställd hingst. Brett ansatt kort hals, utan välvning. Hög, lång manke, lång liggande bog, välmusklad långt delat kors och välmusklat lårparti. Välbenat från sidan. Fransysk fram. Lediga, men trånga rörelser.

Lene Th.
    Guest
    Jeg stemmer for Alm Viktor *s* Vakker, sort hingst med et fantastisk gemytt. Avkommene etter han har også fått mye skryt for både vilje og gemytt. Men han har enda ikke noen avkom som har gått løp, har ikke vært lenge nok i avl til det. "Minuset" med A.V er at han er en forholdsvis kraftig hingst etter dagens standar... men langt fra kraftig i forhold til andre, eldre hingster.
    Min Tuva står til bekning hos ham i år

Ellers har du jo også Briskeby Phillip. En lettere type igjen. Men ikke samme fine gemyttet, han er en tøffere hingst.
    Men gud, han er vakker å se på! Rød med lys man og hale, lettbeint og smekker... *sikle*
    Meget mulig vi bruker ham til neste år dersom Tuva skal bedekkes igjen da.

Om det er mulig å komme til noen av disse i år vet jeg ikke... Tror nok A.V kan være fullbooket... Men det er jo bare å ta en telefon, så finner du ut av det

LisaFi
    Guest
    Hmmm.. Briskeby Philip er jo etter Moe Odin, Elding igjen da.

Alm Viktor er breathtaking rett og slett, men så ham på Biri-kåringa i fjor, synes det er litt bekymringsverdig for en såpass ung hingst å ha oppdrevne koder, fylte haser etc til tross for løp og sånn. Men han ER flott, og han ER helbror til Alm Rau Jo. Men så var det Rigel Jo igjen da, er ikke verdens jevneste avlshingst det heller.

Vanskelig dette her.

Ulfrigg da? (Har ikke sjekka morstammen, kan være Elding der for alt jeg vet). Har vært borti noen unghester etter Ulfrigg, de er fine og traver rent og lett og fint alle sammen. Noe kompakte, da.

insolita
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av LisaFi Vis innlegg
    Hmmm.. Briskeby Philip er jo etter Moe Odin, Elding igjen da.

Alm Viktor er breathtaking rett og slett, men så ham på Biri-kåringa i fjor, synes det er litt bekymringsverdig for en såpass ung hingst å ha oppdrevne koder, fylte haser etc til tross for løp og sånn. Men han ER flott, og han ER helbror til Alm Rau Jo. Men så var det Rigel Jo igjen da, er ikke verdens jevneste avlshingst det heller.

Vanskelig dette her.

Ulfrigg da? (Har ikke sjekka morstammen, kan være Elding der for alt jeg vet). Har vært borti noen unghester etter Ulfrigg, de er fine og traver rent og lett og fint alle sammen. Noe kompakte, da.
    Jeg er også bekymret for helsa til Alm Viktor, men på den annen side; han er vel mer eller mindre trent ihjel med det utgangspunktet der. Rigel Jo setter jeg som et stort pluss, selv om han har avlet ujevnt. Jeg tror det er et blod som både er nødvendig for avlen fremover, men som også kan slå til lengre ut i leddene. Morsstammen er knallsterk på Alm Viktor.

Ulfrigg skal jeg vel være forsiktig med å uttale meg om, men jeg kjenner hingsten samt flere avkom personlig, og ville aldri brukt han eller en av hans sønner.

Et barnebarn av Elding er nærme, men ikke ulovlig nærme. Er ikke helt inne i dette med linjeavl jeg, men det er fult mulig det faktisk blir helt riktig å gjøre det slik med Elding (selv om jeg definitivt er for uttynning av det blodet der...). Står selv å tenker fremtidig på valg av hingst der jeg må styre unna Järvsöfaks og Rigel Jo. Da er det jaggu ikke mye brukbart som står igjen om jeg også skal styre unna Elding. Det begynner å bli et snevert utvalg gitt...

Siter Opprinnelig skrevet av Lene Th. Vis innlegg

Ellers har du jo også Briskeby Phillip. En lettere type igjen. Men ikke samme fine gemyttet, han er en tøffere hingst.
    Men gud, han er vakker å se på! Rød med lys man og hale, lettbeint og smekker... *sikle*
    Meget mulig vi bruker ham til neste år dersom Tuva skal bedekkes igjen da.

Om det er mulig å komme til noen av disse i år vet jeg ikke... Tror nok A.V kan være fullbooket... Men det er jo bare å ta en telefon, så finner du ut av det
    Fortsatt ledige plasser hos Philip

Han er flott ja, men gemyttet kunne vært bedre.

Takk for mange meninger!

Hvis jeg først skal avle meg en traver, så må jeg jo forsøke å gjøre det skikkelig Vil derfor ha så bra, og riktig hingst som mulig.

Jærvsøfaks hadde selvfølgelig vært helt topp, men der har jeg ikke sjans til å komme inn med min hoppe. Der er det så stor pågang at vi ikke ville blitt vurdert en gang hehe

Briskeby Philip er etter Moe Odin, og moren hans har Rappfot som far. Det hadde blitt mye Rappfot og Elding det

Alm Viktor er jo fantastisk flott, men hans svakheter i eksteriøret passer svært dårlig på Lena da hun har de samme problemene. Det ville være å be om trøbbel synes jeg.
    Uttalelser fra kåringsnemda;
    Noe mjuke koder. Tåvid
    fram- beinsstilling, spesielt HF. Brutt
    tåakse innover VB

Ulfrigg er ikke helt det jeg leter etter. Dessuten kan jeg ikke ha kompakte gener fra begge sider, da Lena er litt grov.

Tangen Scott er også flott, med et herlig gemytt, men han har også Moe Odin som far.

Siter Opprinnelig skrevet av Marte+Quicky Vis innlegg
    Fortsatt ledige plasser hos Philip

Han er flott ja, men gemyttet kunne vært bedre.

Såpass ja? Synes ikke han ser ut som en sånn "tøff" hingst jeg :p
    Lene

Siter Opprinnelig skrevet av Lene & Rem Vis innlegg
    Såpass ja? Synes ikke han ser ut som en sånn "tøff" hingst jeg :p
    hehe, når i var på Lørge for å øve med skolen så fikk vi holde på med Scott så mye vi ville, men hvis vi skulle øve på Philip så ville helst Lars være tilstedet

"I reject your reality, and substitute my own" - Adam Savage

Lene Th.
    Guest
    Ang gemytt og hva man ønsker avle på, så tenker jeg litt sånn at dersom man ønsker seg en travhest som kan ha muligheter i banen, så er det vel ofte en fordel å ha en hest med litt tøffere gemytt.
    Men, og det er et stort men... Man skal ha kunskaper for å ha en hingst med veldig hardt gemytt! Og det er heller ikke å anbefale dersom man ønsker en hest på "hobby-basis", som jo de fleste av oss her vil ha.
    Men det er ikke dermed sagt at hingsten gemytt nødvendigvis alltid blir det samme som avkommets. Jeg for min del tror hoppens gemytt har mer å si der.
    Og det avles på altfor mange hoppe med dårlig gemytt.... Da kan man ikke i etterkant skylde på hingstens tøffe vesen. (Ikke at det er slik med tråd-starter, men sånn generellt)

Ja, hingstens gemytt, ekstreriør, stamme og prestasjoner har mye å si.
    Men litt for ofte glemmer man hoppens innflytelse på akkurat de samme tingene...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg