Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 45
    Iselin sin er vel etter Åsajerven?!
    Lene

Siter Opprinnelig skrevet av insolita Vis innlegg
    Og forresten så er Iselin sin åring etter Åsaelden, og Marianne (Ma78 het hun vel?) sin er etter Röste Bo.
    Åsaelden eller Åsajerven?

Oi, Lene og jeg posta likt:P

insolita
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Marte+Quicky Vis innlegg
    Åsaelden eller Åsajerven?

Oi, Lene og jeg posta likt:P
    Prøvde å si Jerven men jeg var litt oppslukt i TV samtidig :p. Iselin sin er altså etter Åsajerven ja.

Siter Opprinnelig skrevet av insolita Vis innlegg
    Prøvde å si Jerven men jeg var litt oppslukt i TV samtidig :p. Iselin sin er altså etter Åsajerven ja.
    hehe, ja:p

insolita
    Guest
    Så lenge du styrer unna Elding-sønner, så er du ganske trygg. At Jerker og sånne hester kommer et par ganger i leddene bakover der har ikke så mye å si. Du skal nesten gjøre det bra for å finne en hingst du ikke opplever noe slikt med :p

Den feite jeg har vist bilder av på fotoforum er absolutt ikke veldig grov selv om det ser slik ut, og hun er etter Järvsöfaks. Faksen har dog en litt grov hals synes jeg, og den ser ut til å ha gått igjen på enkelte avkom også. Hadde ikke bekymret meg en milimeter om ikke din egentlige plan var å lage barokkhest, men then again, da kunne du jo bare brukt en dølahingst isteden liksom. Skal du ha fort-fort-pånnis er det best å bedekke med en hingst som går fort, viser holdbarhet og gjerne også har vist noe i avlen. Jeg er enig med deg i at morsstamme teller mye, og står du mellom to hingster bør morsstammen bestemme. Man må dog og se på hva morsstammen har fått av hingster. Er det søppelhingster til fedre, men med avkom som likevel har tjent noen kroner, så kan man ikke sammenligne det helt med en hoppe som har fått creme de la creme av hingster hver gang, og har avkom som har prestert pittelitt over. Heng deg derfor ikke opp i antall kroner innkjørt, men se på rekorder, antall seiere i forhold til antall starter, og hvordan de har nedavlet både i første og annet ledd. Du har gooood tid på deg til å studere stammer. Enjoy!

LisaFi
    Guest
    Lykkemin er Eldingfri, har Haakesjur blod ("Sjur = blods" ), gikk bra som unghest, og satte sin 21- rekord som "gamling"...

Hva mes Alm Viktor? Han er også fri for Elding-blod. Han er jo en flott hingst, som avler edle avkom og har en veldig god stamme. Vi har en åringshingst etter han, og han er en veldig trivelig og grei hest. Rettstilt, lett type med et flott trav og bra lynne.
    Järvsöfaks er jo også et bra Elding-fritt alternativ. Han har jo også flere spennende sønner som er kåret, Røste Bo er jo allerede nevnt, men det finnes jo også flere spennende hingster etter han.
    Sist endret av Jorryt : 27-04-2008 kl 00:06

insolita
    Guest
    OT: Vet noen hvor dommerkortet til Järvsöfaks er å finne?

Man finner det i Kaldblodskatalogen. Jeg har den her, hvis det er noe spesielt du lurer på?

insolita
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Jorryt Vis innlegg
    Man finner det i Kaldblodskatalogen. Jeg har den her, hvis det er noe spesielt du lurer på?
    Skal kjøpe den, når jeg bare kommer meg så langt. Var generell interesse da jeg trener litt på en toåring etter han. Veterinær- og eksteriørbedømning er jo interessant da, men ingen hast igrunn.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg