Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 45

Smile Noen meninger om disse hingstene(kalde)?

Har ei Elding hoppe (Lena) som jeg planlegger å bedekke om noen år. Snuser derfor litt på hingstene nå *glede seg*. Så da har jeg funnet noen hingster som virker spennende (på papiret), og lurer da på om dere har noen mening:)

Jeg vil ha en hingst som ikke er for grov. Beina må være gode og rettstilte da hoppa har litt myke koder, og er noe uttået på HF. Han må helst ha en sterk morstamme, og selvfølgelig ha et godt gemytt og hode. Gode prestasjoner og generelt god helse. Og ha en pen helhet. Kontaktannonse

Endte opp med disse;

Rapp Best, Trø Faks, Stjerne Faks, Åsajerven og Røste Bo? Noen meninger? Noen andre mer passende?

Rapp Best og Stjerne Faks har Rappfot som oldefar. Lena har han som farfar. Blir det for nærme? Ikke gunstig el.?

Trø Faks har mange av de samme gamle sliterne i sin stamme som Lena har i sin. De går igjen mange ganger i begge. Som f.eks. Jerker opp og ned i mente, Jahn Sjur, og andre sjurer, Granvar, Kvikk Sylfiden osv. Kan det bli for mye av de bokstavelig talt gamle traverne, eller gjør det ikke noe om det går igjen i alle retninger når det er såpass langt bak?

Synes Rapp Best og Stjerne Faks virker til å ha en veldig bra morstamme. Vinter Stjerna har avlet bra, og det har morstammen hennes gjort igjen også. Søsknene til Vinter Stjerna har gjort mye bra. Blandt annet Keik Jo, Telenor Best, Rapp Rigel m.fl.. Lena deler stall med Vinter Stjernas niese, Rappeldi. 7. raskeste 4 årige hoppe i fjor ifl Årsrevyen..

Egentlig er Stjerne Faks den jeg ender opp med når jeg har både sett og lest øynene tørre...

Bilder av individene er ikke å forakte heller:cool:

Stammemessig kan jeg ikke hjelpe deg så mye, men jeg kjenner godt til noen av hestene Både Stjerne Faks, Røste Bo og Åsajerven har stått her.

Jeg ville definitivt valgt Røste Bo av de tre.

Åsajerven er en ganske bråkete hingst, men han er flott og grei å håndtere. Men av disse tre, er han den mest hingstete.

Stjerne Faks var veldig snill og grei og hadde svært godt gemytt, men det kan jo hende han har blitt litt mer hingstete med åra (han dro herifra som treåring).

Røste Bo er en herlig hest, helt nydelig! Hingst med bedre gemytt enn han skal du lete lenge etter! Aldri noe bråk eller tull, bare snill og grei. Jeg rei han på barbakturer sammen med hopper, aldri noe problem. I tillegg er han utrolig flott!

Kan finne noen bilder jeg

Åsajerven

Røste Bo

Stjerne Faks (har desverre ingen bedre av ham)

Og her er det en tråd med bilder av vakre Røste Bo
    Sist endret av Marte+Quicky : 26-04-2008 kl 21:44

Røste Bo var nydelig!! For noen snille øyne. Men er han litt grovbygd? Eller helt 'normal'? Vanskelig å vurdere fra bilder synes jeg. Hoppa jeg har er av den litt tungbygde typen, så jeg må passe på å få en hingst som ikke er for 'tung'. Bein og helse? Dommeruttalelser?

Vanskelig å få plass hos ham tro?

Åjåj, Åsajerven var fin

Edit. etter å ha sett bildetråden må jeg si Røste Bo er NYDELIG :p
    Am/Nov Ranch Sorting og Team Penning i det store utland.

Hvil i fred
    Lønsvoll Dokka.

Ja, han er flott!

Plass skal nok gå greit, han får mange hopper, men blir nok ikke fulltegna tror jeg.

Han er noe grov, men ikke utover det normale tror jeg. Må vel gå an å finne noe kåringsbrev et sted. hmm...

Vil også anbefale Røste Bo! Skikkelig kaldblodshest med kanonstamme.
    Han var god som unghest, men synes han ble helt ekstraordinær etter at Refsland fikk han i trening
    Lene

insolita
    Guest
    Dommerkortet til Åsajerven er i hvertfall HER

Og til Röste Bo

insolita
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Cathrine og Lena Vis innlegg
    Takk Yvonne:)
    Og forresten så er Iselin sin åring etter Åsajerven, og Marianne (Ma78 het hun vel?) sin er etter Röste Bo.

Edit for å rette en eld til jerv
    Sist endret av insolita : 26-04-2008 kl 22:30

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg