Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Siter Opprinnelig skrevet av Oda Vis innlegg
    Du, jeg har ridd Bella Propella (okei, jeg var dritnervøs og anspent, men likevel :p), så jeg tror nok jeg tør Såfremt dine gampelurer ikke er eeenda mer stressed?
    Vel, de overgår nok på ingen måte Propellen nei!
    Tenkte mer på guiden og terrenget jeg :cool:

Siter Opprinnelig skrevet av Puselusa Vis innlegg
    Vel, de overgår nok på ingen måte Propellen nei!
    Tenkte mer på guiden og terrenget jeg :cool:
    Om du ikke er snill, så.. Hopper jeg av og løper hjem! :eek:

Haha, neida Satser på at du har retningssans og vett i behold, for i allefall førstnevnte er nemlig litt i manko her i gården :p
    Oda på nye eventyr

Bloggen med det rare i!

Siter Opprinnelig skrevet av ellbell Vis innlegg
    Jepp:)
    Gleder meg til å møte deg
    Oda på nye eventyr

Bloggen med det rare i!

Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    27
    Bilder
    8
    Drar opp denne i igjen... Hvordan er det å jobbe på Langedrag? Hva slags lønn får man? Er det vanskelig å bli ansatt? Hva slags kunnskaper og i hvilken mengde trenger man dem for å bli ansatt? Noe å anbefale/ikke anbefale? Hvilke av de ansatte får bo på stedet?
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Har ikke jobbet der selv, men var på jobbintervju der for ca 10 år siden. Fikk beskjed om å ta ut neseringen, som var en liten og diskret sak, om jeg ville ha jobb der. Så da ble det ingen jobb for min del
    Husker at de som jobbet med hestene bodde sammen i et hus der.

Tinkertanker ellbell sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Heradsbygd
    Alder
    33
    Bilder
    23
    For det første; Det er KJEMPEGØY å jobbe på Langedrag! Det er lange dager, grinete unger, vanskelige turister, sta fjordinger, geiter på rømmen, stressa sjefer og en haug ansatte som løper rundt omkring og er i veien eller til for lite hjelp innimellom. Men det er verdt det. Du får venner for livet, minner for livet, og du blir en del av en familie som har spesielle, herlige bånd. Man får ta del i en hverdag der det ikke er så farlig om du har sminka deg eller ikke eller om du går i ullgenser og stillongs hele kvelden. Du får ta del i en hverdag der ulvene vekker deg om morgenen med uling, eller du kan sitte på ulveterrassen om kvelden og se solnedgang over Tunhovdsfjorden. Og man savner det nesten resten av livet tror jeg. Det er nå 3 år siden jeg jobbet sommer på Langedrag og jeg savner det dypt og inderlig, selvom det jeg har nå er veldig digg det også.

Faktamessig
    Sommerjobbene:
    • Stall/kjøkken - fra 16 år og opp
    • Kusk - du må ha god erfaring, og disse jobbene går gjerne til kjente
    • Familieleirleder
    • Familieleirassistent - over 18
    • Ridelærer - du må ha god erfaring og referanser
    • Rideleirinstruktør - over 18
    • Innemenneske kiosk/butikk - usikker på "aldersgrensa" her, men man jobber altså mest inne og lite ute med dyra.

En ekstra stilling verdt å nevne er stillingen som praktikant. Det jobba jeg som ett år og stooorkoste meg. VIRKELIG verdt å anbefale! Da får man med seg alle årstidene, alle begivenhetene - fra parring til fødsel, slakt, rideleir, JUL, juleshow og middelalderdag og å kjenne Langedraglivet på kroppen. Er en av tingene jeg har gjort i livet som jeg virkelig virkelig er glad for, selvom jeg tidvis var litt lei, dausliten, møkkete og lukta vondt

Stall/kjøkken-stillingen er den som er vanligst å jobbe som første sesongen man jobber. Da jobber man i stallen med generelt stallarbeid og runderidning med hestene, også har man kjøkkenvakter enten forkost, middag eller kvelds - med opprydding. Det rullerer. Man får ridetimer et par ganger i uka også, også litt fri innimellom. Man bor på stedet.

Alle sommerjobbene bor man på stedet og kost&losji er som regel trukket rett av lønnen din. Jeg jobba med noens om valgte å bo i lavvo ved det ene tjernet og de betalte da ikke kost og losji :)

Bare å spørre om de andre stillingene da. Anbefaler Langedrag med hele mitt hjerte! Det vil for alltid være en stor del av meg.

Jeg har jobba som familieleirassistent, praktikant og rideleirinstruktør.

Only those who greatness see in little things, worthy are the simple, are happy in their ways. -Runrig-

Tinkertanker ellbell sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Heradsbygd
    Alder
    33
    Bilder
    23
    Ja - også det men sminke og piercinger og sånn. En skal helst se stelt ut, men så lite sminke og slikt som mulig. Har ikke vært noe issue noen gang for noen jeg kjenner men...

Only those who greatness see in little things, worthy are the simple, are happy in their ways. -Runrig-

Pratemedlem Malene_Fiola sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    27
    Bilder
    8
    Ergo, det skal litt til for å få arbeide med noe annet enn stall/kjøkken første gang du kommer dit? Må man reise ned på jobbintervju, eller kan de ta det over telefon? Er nåløyet trangt for å bli ansatt, hva slags referanser er f.eks ønskelig?
    Hestejente med ny midlertidig fôrhest, som venter på anledningen til å kjøpe drømmehesten

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg