Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 10 av 10

Dyrehager, deres mening ?

Har en oppgave i engelsk der jeg skal skrive om hva andre mener om dyrehager. (slags undersøkelse[syns det er en utrolig teit oppgave, men uansett])

Så, hva mener du om dyrehager ? For eller imot ?

Takk for svar :)
    Ida og Felix VII <3

Jeg er helt i mot utstillinger av dyr.

Siter Opprinnelig skrevet av Amanthea Vis innlegg
    Kan du utdype hvorfor?
    Ida og Felix VII <3

Jeg synes bare ikke noe om det, rett og slett. Det finnes riktignok mange gode dyrehager som behandler dyrene bra, og gjerne også tilnærmet naturlig, men det finnes jo også såpass med skrekkeksemplarer at jeg ikke forbinder ordet dyrehage med noe positivt.

Jeg er i mot dyrehager og cirkus og alt det der, rett og slett fordi dyra ikke hører hjemme der.. sånn eksotiske dyr osv synes jeg ikke har noe der å gjøre! Dessuten finnes det masse dyrehager og cirkus osv som ikke behandler dyrene godt nok og derfor har jeg fått dette ''litt opp i halsen''

og mine tre NV-barn :) Torhild sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Karmøy
    Alder
    41
    Bilder
    79
    Jeg storkoser meg når jeg er i dyrehager, og elsker å se på tigrene spesielt.

En dyrehage er jo ikke det optimale for et dyr å bo i, men så lenge de har store områder å bevege seg på, korrekt foring osv, så synes jeg det er ok.
    Er jo ikke så stor forskjell på en hest og feks en sebra, og en hest er jo mer innesperret etc, så da vil jeg påstå at en sebra har det nesten bedre!?!

Lever livet! HannaC sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Stavanger/Ås
    Alder
    28
    Bilder
    30
    Jeg synes bare ikke noe om det, rett og slett. Det finnes riktignok mange gode dyrehager som behandler dyrene bra, og gjerne også tilnærmet naturlig, men det finnes jo også såpass med skrekkeksemplarer at jeg ikke forbinder ordet dyrehage med noe positivt.
    Enig..
    Det vanskeligste ved et vennskap er ikke å la vennen se våre feil, men å få ham til å se sine egne.

Jeg vet ikke helt. I noen dyrehager har dyrene det godt, relativt skjermet fra omgivelsene. Og når dyrene blir født i fangenskap synes jeg det er bedre at de er i dyrehage enn hos privatpersoner. (Noe som er et problem i f.eks. USA)
    Men som i alle bransjer er det noen som ikke har rent mel i posen, og det er bare trist for dyrenes del.
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Jeg er heller ikke imot dyrehager, så lenge det er gode kontrollrutiner som sørger for at dyra har det godt.

Jeg tror nok at i gode dyrehager får dyrene ofte vel så godt stell som dyr hos private, og også et mer riktig sammensatt for og stell.
    Der er det ofte folk som har lang erfaring med slike dyr, og en god kontakt med både vetrinær og mattilsyn.

Hvordan det står til med et uttall av privateide slanger, edderkopper, fugler, hamstre, hester, hunder, sauer og annet rundt om i de norske hjem kan vel være så ymse...

Nå snakker jeg fortrinnsvis om Norge og norskt dyrehold, i utlandet er det så mye rart at det tror jeg ikke at jeg vil blande inn.
    Dyr er ikke som mennesker, men mennesker er som dyr.....

Måne
    Guest
    Dyrehager kan være både og. Med riktig tilrettelegging tror jeg ikke dyrene lider noen nød, og dyrehager kan være med på å få folk interessert i eksotiske dyr og tilby informasjon om hvorfor det er viktig å ta vare på de ville dyrene. For mange dyr rundt om i verden er dyrehager og reservater livsnødvendige for at ikke utrydningstruede dyr skal forsvinne. Målrettet avl og utsetting av dyr ut i det fri igjen kan øke den ville bestanden.

Dyrehager kun for underholdningens del er jeg ikke helt positiv til. Jeg synes dyrehager bør ha et bedre formål enn dét. Men det viktigste er at dyrene har gode utearealer og ikke må stå i trange bur med masete publikum rett utenfor.

Å ha akvarium med delfiner og spekkhoggere med show og hele pakka slik de har i USA synes jeg er fryktelig uetisk, men det er kanskje litt på sidelinjen.

I Norge vil jeg tro vi har gode retningslinjer. Men jeg var med jobben i en dyrepark i sommer med noen pasienter. Ble ganske skuffet, egentlig. Man kunne kjøpe én type fôr som man kunne mate alle dyrene med som man ville. Det må da bli fryktelig mye mat daglig, som jeg tipper kan føre til aggressive dyr og overvekt. Det var også fryktelig mye gjørme ute der dyrene sto. (Det blir det riktignok de fleste hester står også, men.) Dyrene led ikke, men jeg synes ikke det var helt optimalt. Jeg synes også at de som jobber i dyrehager bør ha en grundig opplæring om de forskjellige dyreartene.

Jeg vil tro dyreholdet varierer mye fra en dyrehage til en annen, og særlig i utlandet som Fenre sier.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg