Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531

Vis avstemningsresultater: Bruker dere hjelm når dere kjører hest?

Stemmegivere
139. Du kan ikke stemme på denne spørreundersøkelsen
  • Ja, alltid

66 47,48%
  • som oftest

28 20,14%
  • sjelden

24 17,27%
  • nei, aldri.

21 15,11%
+ Svar til tråden
Side 2 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 79
    Eh, nei..Aldri hjelm når jeg er ute med Sandy i hvert fall. Ved innkjøring av unghester har jeg brukt det, men må innrømme jeg er sløv med hjelmen når jeg kjører hest.:oops:
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Eg brukar alltid hjelm, og folk får ikkje sitte på med meg i vogna med mindre dei har hjelm på seg.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Alltid hjelm ved ridning, å stort sett ved kjøring! Stallen setter ikke noe krav om hjelm ved kjøring, men jeg har selv sett hvordan det kan gå om man ikke har den på. Klubben jeg er medlem i har det sånn at det er påbudt på alle kjørestevner (det er vel egentlig frivillig med hjelm i dressurkjøring og påbudt i maraton?), så man kan like så godt bruke den på trening også!

Alltid hjelm ved ridning, å stort sett ved kjøring! Stallen setter ikke noe krav om hjelm ved kjøring, men jeg har selv sett hvordan det kan gå om man ikke har den på. Klubben jeg er medlem i har det sånn at det er påbudt på alle kjørestevner (det er vel egentlig frivillig med hjelm i dressurkjøring og påbudt i maraton?), så man kan like så godt bruke den på trening også!

FH avhengig Astrid sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Ålesund
    Alder
    31
    Bilder
    178
    Nå er det jo år og dag siden jeg kjørte sist, men, ja, hjelmen er på.

Astrid Marie og Faithful Lad

elisabeth og frigg<3 smargar sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    bergen
    Alder
    33
    Bilder
    25
    bruker alltid hjelm
    FRIGG <3

R.I.P GARPTOR GUTTEN SAVNET ER STORT :cry:

Jeg brukte ikke hjelm da jeg var yngre. Type 13-14 år, alene på kjøretur i svært trafikkert hovedvei og uten hjelm på hodet. No problem. Til mitt forsvar den gang, så hadde jeg aldri sett noen kjøre med hjem annet en travkusker på tv. Ingen i mitt hestemiljø brukte hjelm ved kjøring.

Nå, "noen" år senere bruker jeg alltid hjelm. De (den) eneste gangene er hvis vi starter. Pga påkledningen er det best med annet hodeplagg. Jeg har opplevd for mange kjøreulykker tett på, og stått på stall med flere som har kjørt med blålys til sykehus etter kjøreulykker at jeg rett og slett ikke tør kjøre uten hjelm. Det gikk alltid bra da jeg var yngre, men jeg tør rett og slett ikke å satse på at ulykken ikke skal ramme meg. Så mange skadefrie år gir meg ikke odds til min fordel. Før eller siden blir det min tur. Da ser jeg helst at jeg kommer fra det med livet og det (lille som er av) vettet i behold.
    Den siste stemme man hører før verden eksploderer, vil tilhøre en ekspert som sier: "Det er teknisk umulig!"

Karen
    Guest
    Nei, nesten aldri..

Ja, bestandig (sett bort fra da jeg satt på med hest og vogn i Namsskogan familiepark for 6 år siden).
    Ingvild Oline

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg