Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531

Vis avstemningsresultater: Bruker dere hjelm når dere kjører hest?

Stemmegivere
139. Du kan ikke stemme på denne spørreundersøkelsen
  • Ja, alltid

66 47,48%
  • som oftest

28 20,14%
  • sjelden

24 17,27%
  • nei, aldri.

21 15,11%
+ Svar til tråden
Side 8 av 8 FørstFørst ... 6 7 8
Viser resultater 71 til 79 av 79
    Nei, jeg har aldri brukt hjelm når jeg kjører, har hatt verdens tryggeste kjørehest, så har ikke tenkt på det, fryktelig teit egentlig, for jeg klarer ikke sette meg opp på en hest uten hjelm...

Barfottrimmer Borkus sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2007
    Sted
    Grimstad
    Alder
    29
    Bilder
    5
    Jeg må innrømme at jeg ikke var så flink til å bruke hjelm da jeg kjørte dyret tidligere. Men nå har det bare blitt en vane, som ved ridning, føler meg naken og utsatt uten.
    jeg har verdens tryggeste kjørehest som aldri kommer til å få meg opp i noen farlig situasjon mens vi er i vogn. Men han er fortsatt en hest, ting kan skje, og hodet mitt er for viktig for meg til å kunne tulles med

Svarte "Nei, aldri", bruker det kun på stevner og når jeg kjører maraton.. Burde egetlig skjerpe meg der, vet ikke hvorfor jeg dropper hjelmen, men har sikkert noe med at jeg alltid kjørte turkjøring med fjordhestbolla før, og da var det bare å tusle en runde i skogen Dårlig unnskylding, men har bare blitt en uvane.
    Sikt mot månen. Om du ikke greier det, lander du alltids blandt stjernene.

Svarte ja alltid.

Tror det er en vaneting det der. Brukte i lang tid ikke hjelm under kjøring, men så fikk vi noen tankevekkere med noen ulykker på stallen og etter det begynte alle å bruke hjelm hver gang vi var ute og kjørte hest. (De fleste trente travere, noen kjørte fjordinger men alle brukte).

Shenzi
    Guest
    Svarte "nei, aldri"
    Bruker kun hjelm ved kjøring i maraton og steder hvor det er påbudt (har stått på to staller hvor det gjaldt).
    Ellers kjører jeg uten. Nå om dagen kjører jeg veldig lite uansett, da jeg ikke har egen kjørehest lenger.

Skal kjøre inn hest om et par års tid dog, DA skal hjelmen på. Og er jeg riktig flink, så forblir den på. Vi får se.

Veldig flink når det kommer til ridning, forferdelig dårlig på det når jeg kjører. Når jeg jobbet på travparken var det påbudt, men når jeg sluttet der og begynte på vanlig stall igjen blei det raskt en uvane å la hjelmen ligge igjen i stallen.

Merkelig at det føles "mer naturlig" å ikke ha hjelm under kjøring, men man føler seg naken uten under ridning. Jaja.. Jeg kjører ikke mye for tiden, så hjelmen er nå på for det meste da...
    Mitt hverdagsliv Oppdatert!

Jeg har aldri sagt at jeg er den smarteste kniven i skuffen

Ja, alltid!
    BOBLE BOBLE BOBLE.

Dølahest - så klart! jen86 sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2007
    Sted
    Molde
    Alder
    31
    Bilder
    1
    Sjelden. Men rir aldri uten, så skal skjerpe meg, og begynne å ta på hjelm også når jeg kjører! :)
    Ei merr e no ei merr, om ho går på to eller fire

Før eg begynte på FFHS så grooma eg mest. Då var hjelmen på i maraton, og dersom kusken hadde hjelm i dressur og presisjon hadde eg også det. Har grooma med hatt og caps også, og eg synest det er greit med tanke på antrekk.
    På FFHS er det påbudt med hjelm i all kjøring, og då er den på. Synest det er ei billig forsikring, ulykker kan skje. Held på å kjøre inn den yngste hesten min, og hjelmen er alltid på når eg jobbar med ho, sjølv om ho er kjemperolig. Kjem til å bruke hjelm når eg skal kjøre, unntaket er som sagt i konkurransar, viss det ser betre ut med hatt. Men då er det ei forutsetning at hesten er trygg, og det er lite sannsynlegheit for ulykker.
    linndi&tanja <3 go'jentene

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg