Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Hest og barn?

jeanett.89
    Guest

Hest og barn?

Er det noen her som har hest og barn? I såfall, hvordan får dere tid osv? alder på barn? Har dere hesten(e) hjemme, eller i stall der noen steller hestene daglig?

Jeg har en sønn på 4 mnd, og jeg har forferdelig lyst på hest.. Men vet ikke hvordan jeg skal få tid til alt!:confused:

Vi har en tråd med dette temaet her :)

jeanett.89
    Guest
    Tusen takk!

Hadde tenkt å starte en tråd om dette, men så fant jeg en eldgammel en.
    På tide å blåse litt liv i den kanskje?

Hvordan er ståa nå for dere som har hest og barn?

har selv en datter på 2 1/2 år, men for øyeblikket ingen hest. Ambisjonen er å kjøpe hest i -15 eller -16, men jeg vil nødig ta meg vann over hodet.
    Jeg har innsett at jeg kan være nødt til å "kjøpe" meg fri fra tjenester som fôring inn/utslipp og møkking for å få kabalen til å gå opp, men det er det da verdt for å kunne få drive med noe av det beste som finnes!!

Hva tror dere? Lar det seg gjøre? Hvor lang tid bruker dere i stallen hver dag om dere slipper de mest vanlige pliktene?

SKulle jeg valgt idag ville jeg valgt halvfor eller helfor enn egen hest og barn, men det er meg. Jeg synes det er vanskelig å få kabalen til å gå opp.
    Blir sjeldent ridning. Har vært i full pendlerjobb med nå 4 åring (og en snill mann) men mye kommer foran hestelivet. Er nå gravid igjen og heldigvis er det en som vil ri Lopke litt nå.
    Men det blir for liten tid synes jeg..

Og ikke så lett å selge heller når man først har en hest man har hatt i ja... snart 10 år?

Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    SKulle jeg valgt idag ville jeg valgt halvfor eller helfor enn egen hest og barn, men det er meg. Jeg synes det er vanskelig å få kabalen til å gå opp.
    Blir sjeldent ridning. Har vært i full pendlerjobb med nå 4 åring (og en snill mann) men mye kommer foran hestelivet. Er nå gravid igjen og heldigvis er det en som vil ri Lopke litt nå.
    Men det blir for liten tid synes jeg..

Og ikke så lett å selge heller når man først har en hest man har hatt i ja... snart 10 år?
    Gratulerer med graviditeten!

Ser den med halvfôr. Det er jo et alternativ jeg har vurdert, men på sett og vis slått fra meg. Jeg kjenner at jeg har et behov for å ha kontrollen og få bestemme litt selv hva jeg synes er bra og ikke.
    Men dersom jeg kjøper, vil jeg nok vurdere å ha hestepasser/fôrrytter som kan ta 1-2 dager i uken. Er også så heldig å ha en stall med alle fasiliteter kun 5 min unna.

Hvordan fungerer den pendlerjobben din? hvor mye er du borte/hjemme?
    Selv jobber jeg 8-4 man-fre. Med noe fleksitid.

Jeg er (var) borte 3 dager i uka. Er sånn sett heldig med at tanten min har stall og har foret og gjort stallarbeid når jeg er på jobb. Tor til søn har det vært meg.
    Men med små i hus blir det altså lite tid uansett..

Hva med helfor? så kan du prøve det før du står med egen hest (som du ikke får solgt igjen, for det kan jo skje)
    også ansvar for sykdom og forsikring er ofte eiers ansvar men man får jo frie tøyler som helforrytter til både trening, foring og utstyr. Det er vel det jeg hadde satt mest pris på.
    Men en noe billigere løsning med mindre ansvar i det lange løp om det ikke går opp i tidsklemma.

Idag er det jo masse flotte hester å få lånt på helfor ser jeg.

Ja, jeg trodde altså at jeg hadde det hektisk før jeg fikk barn. Men da var jeg nok bare litt lat (jeg sier på ingen måte at det gjelder alle uten barn, bare for å være klar på det)

Ja, helfôr bør jeg helt klart vurdere. Dersom det ikke skulle funke i det hele tatt, er det jo ihvertfall tidsbegrenset.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg