Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Islandshest! Anne&gneistene sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    33
    Bilder
    6

Klødd seg til huden på brystet..

At Huldra kler navnet sitt skal jammen meg være sant..

I det siste merket jeg at hun hadde litt lite pels fremme i brystet, det så da ut som dekken gnag. Men plutselig, etter 2 dager har det forverret seg passe bra! Hun ser helt idiotisk ut om jeg får bruke det ordet.. Fremme på brystet og oppover halsen har hun klødd pelsen helt ned!

Hun røyter ikke særlig heller, og klør seg kun fremme på halsen brystet. Har heller ikke gått med dekken på flere dager nå. Hva kan dette være??
    Hun klør seg kun når hun står på boks, kan det rett og slett være en uvane hun har fått hvis hun kjeder seg? (hestene står ute på stort beite hele dagene dog..) Jeg har også lurt litt på om den spennen fremme har irritert vettet av henne, og så får hun "kløanfall" når hun kommer inn? Hun er glansfull og fin i pelsen ellers på kroppen.

Trykk på bildet for å se stort.. I begynnelsen var det kun fremme hun hadde en liten flekk, men det har spredd seg litt mer nå..
    Vedlagte bilder
    Sist endret av Anne&gneistene : 22-03-2008 kl 01:30
    Spot,Huldra og Glampi fra Skiftestad.
    Glampis B L O G G på hest.no - Fotograf Anne Kirketeig - instagram: annekirketeig

Har merka at Karisma klør seg mykje når ho røytar, og særleg viss ho er sveitt. Ho har vel begynt å sleppe pelsen, og då vil eg tru det er på grunn av røytinga?
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    33
    Bilder
    6
    jo... men jeg syns det er unormalt mye, hun har jo ingen pels igjen der hun har klødd seg, og det er helt inn til huden, nesten sår.. Jeg satt å lurte på å smøre noe på det.. men tenkte jeg kunne høre her først, om noen har vært borti noe lignende. Det ser LITE pent ut..
    Glampis B L O G G på hest.no - Fotograf Anne Kirketeig - instagram: annekirketeig

Hudirritasjon av noko slag? Eksem?
    .
    Bloggen
    .

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    33
    Bilder
    6
    Siter Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis innlegg
    Hudirritasjon av noko slag? Eksem?
    Var det jeg også tenkte på, men nå: midt på vinteren? jeg må utelukke ringorm da alle ormekurer er fulgt opp, Spot viser ingen tegn(i og med at ringorm er smittsomt), og det er jo kun fremme på brystet og litt på siden av halsen at hun har klødd seg..

Våteksem?
    .
    Bloggen
    .

Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Lillehammer
    Alder
    33
    Bilder
    6
    Siter Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis innlegg
    Våteksem?
    Det kan godt være, for det har hun vært veldig plaget med.. men vi har akkurat fått bukt med den, så er kjipt for henne hvis det er en runde til nå :(...

Vanskeleg å sjå på biletet, men det såg ikkje bra ut... Eg merka at det gjekk over med Karisma dersom eg vaska ho i området der ho klødde seg, men det var nok ikkje anna enn sveitte som var skuld i kløinga.
    .
    Bloggen
    .

Måne
    Guest
    Ringorm?

Usosial tulling flaana sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Forblåst sted sørpå
    Det første som slo meg var allergisk reaksjon mot dekken. Forsto det slik at hun går med dekken av og til? Kan sømmen/kantebåndet eller spennen på dekkenet ha gitt allergisk reaksjon? Rart siden hun bare klør seg akkurat der.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg