Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Livet med hest <3 Ida&Hestene<3 sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Larvik
    Alder
    27
    Bilder
    6

Sitstrening - tips?

Jeg har funnet ut, etter å ha sett på film og bilder fra ridekurs, at jeg ikke har noen fin sits i spranget over hindre.. Jeg har hørt av flere folk at sitsen kommer ettersom hindrene blir høyere. Men likevel..

Jo, sitsen min er mer rett opp, og ikke loddrett med hestens manke. Og når jeg rir, fokuserer jeg mye på dette, men får aldri til å gå "langt nok" ned.. Og det irriterer meg så sykt :p Selvom jeg vet at sitsen kanskje ikke er det viktigste, men jeg har jo lyst til å forbedre dette uansett.

Så, det jeg lurer på er, om noen her ute har noe tips til hvordan jeg kan trene opp sitsen min. Sånn at den faktisk blir nogenlunde loddrett? :p
    Ida Aleksandra og hestene <3

Du vet, det er ikke størrelsen som teller.. Det er den lille hesten inni <3

Litt lettere å komme med øvelser om vi hadde fått sett bilde av sitsen din

Vil gjerne se bilde jeg også. Hvor lenge har du ridd/ridd sprang? Sitsen kommer mer og mer, samtidig som du får mer erfaring.

Man trenger nødvendigvis ikke å ligge flatt utstrakt over halsen til hesten. Sitsen over hindret skal bare være at du følger hesten i spranget. Myk/løs i hoftene, stabil hånd med passe ettergift og nedtråkk i stigbøylen er stikkordene. Som sagt så vil dette komme samtidig som erfaringen du får.

uten Akvinn... Akvinn4ever sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2007
    Sted
    Bergen <3
    Alder
    23
    Bilder
    11
    Tråden er 4 år gammel.
    <3Pluto<3

Det så jeg også. Håper rytter har funnet frem til sits nå

... and I whispered to the horse: Trust no man in whose eyes you do not see yourself reflected as an equal.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg