Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Dvergasvarten
    Guest

bygge om lastebil til hestebil?

noen som har gjort dette? og som vet regler rundt dette?

Kjenner en del folk som har innredet selv, for så å vise dem på biltilsynet. Snakk med biltilsynet du! :)

Bare drar opp denne her litt, lurer på om trådstarter har snakket noe med biltilsynet?
    Flor van Seveneecken. <3

Bloggen vår.

LisaFi
    Guest
    Pass på at man tar de nye transportreglene (kravene) med i beregningen da. Lufttilgang per hest, vifter, vanning etc.

Dvergasvarten
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Modesty Vis innlegg
    Bare drar opp denne her litt, lurer på om trådstarter har snakket noe med biltilsynet?
    har ikke snakket med biltilsynet enda, er ikke noe hast enda for vår del, jeg lurte mest på om det var noen her inne med erfaringer rundt dette som ville si det de visste om å bygge om lastebil til hestebil...

hehe, dette tenker pappa også på å gjøre :) men lønner det seg med minlastebil eller sånn stor?

Vi har også tenkt på det da pappaen min jobber i forsvaret (Brannmann ;D)
    og kan få tak i en middels stor lastebil så å si nesten gratis i forhold til hva andre må betale, MEN
    Det er billigere med en henger, fordi veiavgifta på lastebilen er så sabla dyr. Opptil/rundt 10.000 i året :/ + kjørelegne + bensin + dyregodkjenning + eu kontroll osv. osv.

Anbefaler deg heller å kjøpe en henger av god kvalitet :)
    Men selvsagt: Er jo RÅÅÅÅ stilig med hestelastebil

Min mann bygget om en liten lastebil til hestebil med plass til 3 hester, for en god stund siden. Fremme hadde vi plass til utstyr/soveplass o.l.

Han laget den slik at hestene stod sidelengs, noe de likte kanongodt.

Hvor mye det kostet og slikt aner jeg ikke. Men den skled kjempefint gjennom kontrollen hos biltilsynet :)
    Brukte den ganske mye i den tiden jeg og min datter drev med distanse, men da helsen sviktet solgte vi den. Ikke så kjekt å ha en god hestebil stående når vi ikke fikk brukt for den...
    R.I.P. gode herlige Kelly-gutten min... Glemmer deg aldri...

FOTOGRAFI, blogg på Hest.no, og hjemmesiden til kennelen min.

dette har vi også tenkt på da sambo kunne tenkt seg enlastebil og jeg en hestebil så hadde håpet på å kombinere dette:)

lager utegang:) JanneogTanha sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2006
    Sted
    Gyland ved Flekkefjord
    Alder
    32
    Bilder
    25
    dytter opp denne tråden igjenn:)

nå har meg og typen min funnet ut at vi skal bygge om en lastebil til hestetransports bil.

-hvor er det billigst å få tak i materialer?!
    -hva slags skillevegger ville dere hatt?
    -ville dere hatt det helt hvitt inni hengeren?
    -hvordan blir det med plass forran hesten når hesten står sidelengs(m tanke på høy krybbe ol)
    -side vegger på hengerlemmen. nødvendig?

Ingenting er umulig,alt er mulig!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg