Vi ønsker Vilde Elvestad velkommen som ny administrator på forumhestene
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 4 av 4

sopp i huden, mister pels

Har hatt vetrinær på Snerten nå og hun konkluderte med at han har fått sopp i huden.
    Han hadde før jul en stafylokokk/streptokokk angrep(husker ikke helt hva det var, men fikk noen verkebyller i huden som klødde og sprakk til sår)
    Trodde at etter penecilinen at det som skjedde var endel av grofasen, og har nå dårlig samvittighet for hesten mangler jo endel pels her og der og er ikke helt seg selv :(

Er det noen som har vært borti dette? Hva gjorde dere?

Jeg har da fått behandling i form av at jeg skal vaske han to ganger i uka i to uker, så lenge været tilsier at det er fornuftig, hvis ikke skal jeg smøre på noe hudspray.
    Hun foreslo også å barbere han.. men må jo innrømme at å barbere en teddykaldblods ikke er det jeg har mest lyst til.. men må man så må man..
    Laila med Tara, og Snerten er med i tankene og hjertet.

Er det virkelig ingen som har hatt sopp på hesten før?
    Vetrinæren sa at det var mange som har hatt det i høst og vinter rundt oss, antagelig på grunn av det våte og fuktige været..

Det høres jo ut som våteksem da. Jeg hadde det på hesten min høst 07.
    Jeg fikk anbefalt å smøre hesten med jodosan, eller vaske han med lactacyd såpe.
    Kamilla & Golden Vix

PitaPata Horse tickers

er ikke våteksem, var det jeg trodde også, men det var det ikke..
    Dette vil forsvinne bare jeg behandler det og det er ikke noe stor fare for at det kommer tilbake heller, og det er det vel med våteksem? Eller er jeg helt på jordet nå?

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg