Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 31

Tråd: Livredd hest!

Livredd hest!

Jeg vet ikke så mye om det.
    men det er en hest her borte, kalblods.
    Den er så redd at du nesten ikke kan se på den en gang!
    Den kan ikke bli ridd eller kjørt, og er så redd at den nesten ikke kan bli tatt på!

så også at det var skrevet at den var så redd av hun fikk nesten panikk når du så på henne... :(...

hun skal slaktet begrunn av reddselen..
    Dette er jo ikke normalt! det var en hest som skulle brukes til trav.

jeg så også at det var skrevet "Hun skal heldigvis bli slaktet..Da får hun det bedre. Nå står hun bare inne of faller samen.."

Det gjør meg så trist! at en hest må vere redd for alle som er rundt den kver dag ! :(

her har du noen bilder:
    Link

Link
    vi har komt langt, men vi skal lengre!

mj - gone to soon.. </3 Kaja sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Bergen
    Alder
    27
    Bilder
    2
    Høres ut som noen må ha tatt en skikkelig omgang på henne om dette har skjedd plutselig.. Huff..

Om det ikke er helsemessige årsaker som ingen gidder å sjekke. Hun skulle jeg gjerne hatt ja.. Kanskje like greit de slakter henne, så hun ikke kan sendes videre til folk som kan gjøre det verre.

Sol
    Guest
    stakkars da.. huff!

eller kansje hun bare trenger en som kan lytte til henne og vise at ting ikke er farlig. så kunne hesten kansje fått sett at livet ikke bare er en skrekk film på repeat.

Alle sånne hester mener jeg burde sendes til Kaja Hehe. Hun har, etter det jeg har lest her inne, gjort under med andre hester:P

hesten har ikke blitt tatt vare på eller stelt med siden den var føll. så det forklarer vell det meste.
    domt at det skal bety slakt :(

aldrig blitt ridd eller kjørt begrunn av hun er liv redd mennesker.
    ikke stått på beite siden den var føll.
    stått inne i stallen siden den var føll, og hun er 6-7 år. trodde ikke det var mulig og behandle en hest på den måten !!!

søsken barnet mitt på 12 år har prøvd og gitt henne oppmerksomhet og kos, og nå kan hun av og til komme ut på gangen og børstes...

hun har kjempe lyst og slippe hesten ut. men eierene vill ikke prøve da de ikke kommer til og få henne inn igjen noen gang.

[QUOTE=Lovise_Felex;746696]hesten har ikke blitt tatt vare på eller stelt med siden den var føll. så det forklarer vell det meste.
    domt at det skal bety slakt :(

aldrig blitt ridd eller kjørt begrunn av hun er liv redd mennesker.
    ikke stått på beite siden den var føll.
    stått inne i stallen siden den var føll, og hun er 6-7 år. trodde ikke det var mulig og behandle en hest på den måten !!![/
    QUOTE]

Hvorfor er det ingen som har reagert på dette og kontakta mattilsynet f.eks?

Sol
    Guest
    Ikke bare-bare å påta seg ansvaret for en hest som er så redd som du forteller om. med tid, tålmodighet og en dyktig trener vil hesten kanskje få et bra liv. spørsmålet er bare om de dyktige menneskene finner det interesant å jobbe med en sånn hest, bruke penger på å fore den, stalle den opp, sko den, osv til den blir en brukelig hest, eller om den helst vil havne hos noen litt vel idealistiske folk som TROR de er flinke, men egentlig ikke har kapasitet.

Jeg prøver IKKE være blærete her nå altså, om noen tror det. det er bare det at som hestemenneske og med forkjærlighet for sånne stakkarer er min første tanke "jeg vil redde den, jeg vil, vil vil..".. og så begynner tusenlapper å flaggre forran øynene mine, jeg begynner å tenke på all den tida jeg har brukt på å få min problemhest dit den er kommet i dag, hvor mye penger, slit og strev det har vært før vi nå endelig kan jobbe framover fra der jeg trodde vi skulle være når jeg kjøpte..

Hadde jeg VISST at det skulle ta fire år før jeg kunne føle meg trygg på ryggen til Bajas, før jeg kunne be om trav å få det, før jeg kunne glede meg til å ri.. vet du, jeg hadde aldri kjøpt han! På de fire årene har han kostet meg mange, mange tusen kroner, mens jeg har måttet låne andres hester for å kunne ri. han har skadet meg, skremt meg, skremt mennesker rundt meg, ødelagt utstyr. JA jeg elsker den hesten, og JA han har lært meg mye.. men jeg kommer ikke til å gjøre den reisa en gang til!

Så OM noen vil prøve å redde denne hesten er det fint.. men jeg håper inderlig at den som tar på seg en sånn oppgave er mer kvalifisert enn det jeg var, og har et mer realistisk bilde på hva det vil koste av tid, krefter og penger.

I dette tilfellet er jeg faktisk glad hesten skal slaktes. Dette er ikke et verdig liv på noen måte.
    Ingvild Oline

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg