Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 22

hindre salen å skli frem

Tips til gode anatomiske salgjorder som er formet for å hindre salen å gli frem? Har funnet en sal som passer hesten, men pga en sal som har ligget litt feil har han lite muskler over ryggen og salen sklir frem, uansett. Tips?
    Vurderer å bruke halerem en periode, også vurdert antisklipad.
    (christine26)

Min blogg

EliFi
    Guest
    Heisann :) Har ikke tips til god gjord, men det er ikke lenge siden det var en bra saltilpasninglink her inne, og der anbefaltes bruk av halerem som du selv nevner. Det ble også lagt vekt på at man passet på at ikke "reimene" fra voilock og schabrak ikke trekker frem salen. Men dette vet du helt sikkert, tenkte bare jeg skulle nevne det! Har du sett linken jeg snakker om?

Vel.. her er noe:

http://skoies.no/shop.asp?p=23329401
    http://skoies.no/shop.asp?p=23340526
    Egentelig til isiser men tror nokk den vil passe andre hester også :)
    http://skoies.no/shop.asp?p=9072914

Også har de masse antisklipadder på www.freehorse.no
    Team Tessa og Mac'ern

Ja, men har noen link til en svingtgjord? Forslag til merke, type osv?

Har sett den linken ja, og veldig bra!
    http://www.iettmedhesten.be/Saltilas...W2007small.pdf
    Sist endret av lafutura : 15-01-2008 kl 14:17
    (christine26)

Min blogg

Jeg hadde investert i en god halerem og brukt den til hesten legger seg ut og fyller salen.

halereim en liten periode mens hesten bygger muskler skader jo ikke, så lenge den passer og er helt riktig på. vet om flere som har mistet følelsen i haleroten omtrent fordi den har gått med halereim på feil måte veldig lenge.
    ellers om du får låne en som passer greit så skal visst sprangsaler gjøre det veldig lett for hesten å bygge ryggmuskler. siden den ikke ligger ned på samme måten. fikk jeg vite av saltipasser i alle fall

Somewhere in time where only I can tell
    Min og Filagos blogg

OKi.. ikke lett dette. Hesten har et vanskelig salleie; salen må ligge ganske langt bak for å komme fri av bogbladet. Det har dannet seg et "søkk" rett bak manken, og han er rimelig muskelløs rett under salen.
    Skal evt få ei venninne som har litt peil på saltilpasning til å hjelpe meg med haleremmen, men må uansett ha en svingt gjord + kanskje antisklipad?
    Tror ikke jeg finner den salen som ikke glir frem sånn som han er muskelsatt nå.
    (christine26)

Min blogg

Reaper
    Guest
    Har du lest det saltilpasningsskrivet? Det står det jo noen tips om hvordan man skal feste gjorden om salen sklir fremover, og hva slags gjord man skal ha.

Også går det jo ann å kjøpe en sånn tynn antiskli pad til å ha under salen.

Jupp, har lest hele artikkelen.

Men lurte på om noen såfall har linker til bra gjorder?
    (christine26)

Min blogg

Chevaleresse
    Guest
    Mener høøks har en slik gjort anatomisk med sving slik at gjorten kommer lenger frem og salen lenger bak.

Ellers kan det kanskje hjelpe å padde opp salen foran, og så gradvis fjerne paddingen. Og et tips er å jobbe hesten med lange tøyler endel i oppbyggingen. Kommer fort muskler i overlinjen av det når man får dreisen på det:) Samme med leieturer eller tømmekjøring i kuppert terreng. Nedoverbakker er fint.

Min erfaring er at når hesten jobber godt over ryggen og har en sal som gir plass for musklaturen, så kommer denne ganske raskt tilbake. Gjør det ikke det, kan det være et tegn på at hesten har fått skader i musklaturen, eller at hesten ikke bærer seg korrekt over ryggen.

Mvh Torill

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg