Vi ønsker Vilde Elvestad velkommen som ny administrator på forumhestene
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    EliFi
    Guest

Brukket klo på hund...

Den ene hunden min brakk ei klo i går. Heldigvis var søstra til samboeren min som er veterinær der, og fikk tatt/fjernet hele kloa med ei tang. Hunden hylte selvfølgelig der og da, men så ikke noen etterreaksjoner. I dag derimot halter hun en del, på foten, og det gjør tydelig vondt.

Får selvsagt ikke tak i søstra til samboeren min, så jeg spør her i håp om at kloke hestefolk har peiling. Er det en normal reaksjon med halting dagen etterpå? Kan ikke se at det er betent?!

Tror det samme skjedde med hunden til Frieserlis, eller, det var ufrivillig da. Men jeg kan sende henne en sms og høre om hunden deres halta :)

ja det vil jeg da tro er normalt. Fikk den ikke revet av kloen? må jo være et sår av en eller annen art da.. Som hvis vi fikk revet av en negl og skulle gå på det etterpå.

EliFi
    Guest
    Først så brakk den "bare", men det blødde en del, men jeg greide ikke se hvor blodet kom fra?! Måtte trekke den ut med tang :S

er nok ikke så rart det er ømt da.. håper såret lukker seg. Hold øye med tåen om den blir varm og pulserende.. og prøve å holde rent.

Hunden til Frieserlis haltet etter at hun reiv av seg kloen, men hun fikk smertestillende og antibiotika. Har ikke hunden deres fått det? Synes i hvertfall den burde få anbefalt smertestillende av veterinæren som hjalp dere, og eventuelt antibiotika om det er et åpent sår

EliFi
    Guest
    Hmm.. jeg får prøve å ringe svigerinna mi en gang til tror jeg :) Takk for svar, hun må i allefall få smertestillende tror jeg :)

Heihei, stemmer som frida sier. Ble også anbefalt grønnsåpevannbad av veterinæren, og hun gikk med bandasje og "sokk" i fem dager etterpå.

Men hun rev jo ikke av seg HELE kloen, rev den bare over helt inne ved roten, på en måte, så den vil vokse ut igjen.. Mulig det er forskjell på slikt, for nå stod jo nerven i kloen åpen, og det gjør den vel ikke når hele kloen er fjernet?

Det er helt normalt at en hund halter etter at den har fått revet av en klo. Stedet er jo selvfølgelig vondt og ømt, og da vil en selvfølgelig ikke legge så mye vekt på. Haltingen vil helt sikkert gi seg innen to-tre dager om ikke før.

Hun på at når dere skal ut å gå på tur evt så ha på en vanntett sokk av ett slag. For ikke å få skit i såret.
    Kamilla & Golden Vix
    "From now untill eternity"

PitaPata Horse tickers

Godbedring til voffsen din! :)
    Anniken Grande

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg