Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 8 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 80
    Her hvor jeg har hest er de som regel veldig hensynsfulle, og kjører sakte forbi.
    Men det er en større vei et stykke lenger opp som er veldig fin å trene intervaller på når det er ordentlig vinterføre.
    Der kjører de som noen griser, og tar ikke hensyn i det hele tatt!

Forrige hesten jeg dreiv å trente var ikke trafikksikker!
    Det var en gang da vi rei nedover veien, og det kom en trailer i full fart. Den viste ikke tegn til å stoppe, og hesten snudde rompa ut i veien. Skal si at det var en sjafør som bremset hardt da ja...
    Var også en gang da jeg fikk en trailer bak meg som hadde et digert hengerlass med tømmer. Han kom i full fart, med fulltlys og bremset ikke det grann.
    Hesten min fløy ut i vill panikk, sneia hesten forann slik at jeg nesten satt fast beinet mitt i rytteren som red den andre hesten.
    Hesten fortsatte i vill galopp opp en bakke, og like før det gikk rett nedover fikk jeg stoppet.

Bilene er heldigvis ikke hestene vært redd,selv om de har kjørt kjempefort.
    Er trailerne som har vært hovedproblemet her.
    Men, jeg rir ikke på den veien på en god stund. Da må hestene være dønn trafikksikker uansett situasjon.

Sol
    Guest
    Problemet med trailerne er at de har ca 150 meter bremselengde og ikke 50 som en vanlig bil har. Så om den ser deg 100 meter forran seg så er det lite den får gjort før den er femti meter forbi deg. En annen ting er at de har luftbremser. Om de bremser og så slipper bremsen opp igjen, så kommer det en hvesende lyd fra den store bilen som ofte skremmer hestene MER enn selv bilen, da dette er en "klapperslangelyd" i deres ører.

Jeg ber derfor mine venner som kjører trailer om å slippe gassen, legge seg så langt ut de kan når de møter hester, og ellers gire ned om det går an. IKKE brems dersom du kan gjøre det på annen måte, for det er det VÆRSTE de kan gjøre i mange tilfeller.

jeg MÅ ut på hovedvei som er meget traffikert med trailere for å få ri på tur i det hele tatt. men jeg står bom stille, lytter en stund før jeg piler over brua og inn i skogen. jeg er pissredd i trafikken, fordi jeg har hatt noen fryktelige opplevelser der ute. Og jeg går aldri ut på veien om jeg ser at det kommer en trailer eller buss. Og kommer de uforvarende på meg kommer jeg meg av veien for de så fort jeg kan...

Jeg har vært sammen med et par trailersjåfører og vært med de å kjørt mye rundt, og derfor har jeg satt meg litt inn i hvor mye ansvar det er å sitte i en så stor bil ute i trafikken. Etter det kommer jeg aldri til å yppe meg på dem, hverken med personbil eller hest.. jeg bare gir de plass jeg!

Ja, det er ganske så vanskelig å kjøre en stor trailer og ikke minst ha kontroll itilfelle noe skulle komme overraskende på deg. Men det er stor forskjell på å iallefall prøve, til å bare suse forbi "/

De som kjørte trailerne i mine tilfeller kunne iallefall ha sluppet gassen. De kom i full fart og holdt samme farten. Den ene måtte riktignok bråbremse da hesten snudde rompa ut i veien..

Livet med hest <3 Ida&Hestene<3 sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Larvik
    Alder
    26
    Bilder
    6
    Det aller, aller styggeste jeg har opplevd som rytter i trafikken var definitivt den gangen jeg var ute med en gruppe elever (10-12 år gamle), da en haug av en transporter passerte. Like etter smalt det noe helt forj****.
    De to guttene i bilen hadde pokker i meg kastet ut Tigerskott (kinaputter) ved hestene!!!
    Herregud... For noen j*** idioter! At det går ann! Gjorde dere noe mer enn å bare "si ifra" til dem da?
    Ida Aleksandra og hestene <3

Du vet, det er ikke størrelsen som teller.. Det er den lille hesten inni <3

Dette var hesten min!!! :

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=158888

Også vår egen landbruksminister.... ja, det setter jo liksom en standard?

Det som ikke står er av hesten ikke stod på beinet og hun hadde så vondt at hun svettet og skalv litt. Måtte opp til dyrlege og ta bilder av beinet, ingenting brukket heldigvis. Men i ettertid er det mulig hun har fått en strekk eller noe i muskler eller sener lenger oppe i beinet... Hun fikk en gigantisk hovsprekk da skoen ble røsket av (skoen hang igjen på henger når det var i fart, og hun røsket til seg beinet). Spikerne på skoen lå flate langs skoen (alle 8 spikerne), så her har det vært krefter! Java blei vanskelig å sko etter dette og ingen smed ville sko henne. Så det var litt mer følger enn det som kommer fram i artikkelen altså :( Det tok mange måneder før hun ikke haltet lenger og det tok tid å ri henne opp igjen der hun var.....

Stod jo at hesten sparket av seg skoen... Hvordan kan en hest sparka av seg skoen da? Den hang igjen i hengeren!!!! Og det står at landbruksministeren kjente hesten hadde et sammenstøt med siloballen, hvordan kan en sko bli røsket av hvis den henger fast i en siloball lurer jeg på?!

Han ringer til jentene og beklager, det er jo bra :) Men jeg hadde en del dyrlegeregninger og lang rehabilitering på hesten. Jeg skulle akkurat sette henne ut for salg, men det kunne jeg jo ikke når hun var skadet... Med dyrlege og utsetting av salg tapte jeg vel rundt værmere 20 000,- på denne "ulykken" :(

Følte at jeg som eier at jeg satt igjen med skjegget i postkassa :(
    Sist endret av Nikita : 28-11-2007 kl 16:07

Mener du at hun red din hest?

Ja hun rei min hest. Venninnen rei også min hest :) Mine 2 hester på tur :)

Siter Opprinnelig skrevet av Nikita Vis innlegg
    Ja hun rei min hest. Venninnen rei også min hest :) Mine 2 hester på tur :)
    Åå, så ekkelt "/ Huff, det må ha vært forferdelig å få den nyheten! Er alltid småredd når jeg rir andres hester på tur, vet jo aldri hva som kan skje "|

Livet med hest <3 Ida&Hestene<3 sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Larvik
    Alder
    26
    Bilder
    6
    Nikita : Off, så leit :/ Ikke no gøy...
    Ida Aleksandra og hestene <3

Du vet, det er ikke størrelsen som teller.. Det er den lille hesten inni <3

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg