Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Mat etter løpet?

**
    Sist endret av TinaL : 16-03-2012 kl 12:20

Vi pleier somregel ikke ha med mat på travbanen nei, (av og til gullerøtter) men det er jo i grunnen en god ide å ha med noe.. Hestene er sikkert ganske så sultne etter de har løpt, og har kanskje godt av å fylle på litt energi igjen + at de fortjener noe godt!

Tror kanskje jeg skal begynne å alltid ha med noe fra nå av Det betfiber greiene hørtes jo godt ut da!

Ingeborg
    Guest
    Ved snarturer til forus har vi bare hatt med litt høy, bor en liten halvtime unna og de skal jo rett hjem til kveldsmat uansett..

Tidligere reiste vi mye og ofte langt, og hadde selvsagt med kraftfor og høy, ut i fra hvor lenge vi var borte..

Vi pleier faktisk gi hestene kraftfor etter løpene, selvsagt etter at de har drukket masse vann.

Syns hesten fortjener noe godt etter løpet ja :)

Er jo ikke særlig lurt å gi hesten høy om den ikke vil drikke vann først. Vi får ikke i hestene vann etter løpet (bøtta er såå skummel), derfor får de heller ikke noe før de kommer hjem igjen.

like a man with a fork in a world of soup.

Ingeborg
    Guest
    Vann er jo en selvfølge etter løp, trening.. Uansett..
    Vi gjør det til en rutine at de skal drikke minst en halv 20 liters bøtte vann på stallgangen etter trening.. Og vil de ikke ha vann, får de stå på gangen for seg selv en liten stund mens jeg går å gjemmer meg litt..
    Da har de pleid å være veldig ivrig etter vann når jeg er tilbake.. Og først da etterpå blir de børstet/dusjet og sendt inn i boksen igjen..
    De får også ALLTID lunkent vann, uansett årstid.

Eneste er gulrøtter, evt epler. Mine pleier ikke å ville ha noe etter løp, untatt høy som de får på hengeren hvis det er et stykke å kjøre. Men da skal de ha fått i seg vann først.

Høy på hengeren ja, det får våre og.. somregel..

Selv om det bare er 10 min å kjøre til travbanen.

Har prøvd alt, men de vil ikke ha vann. Han ene drikker fra slangen når han blir spylt, men får jo ikke i seg noe særlig da. Mest jeg som blir våt.

like a man with a fork in a world of soup.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg