Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Høy på livet Embla72 sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2006
    Sted
    Hamar, 34 år
    Alder
    45

Pris på hest...

Jeg driver å kikker litt på ny hest om dagen og etterhvert som jeg stadig ser flere annonser slår det meg at prisene varierer noe veldig. Av de jeg har kikket på kan jeg finne to identiske hester i alder, str og kapasitet, men prisen varierer gjerne med både 20 og 30 000,- Så er det mange det står "middels prisklasse" på. Hva det er, varierer også noe voldsomt. Hva tenker dere på når dere ser "middels prisklasse"?
    ..nå går det bra, juba, juba, aha.. aha..
    Joda, har det bra jeg

Middels prisklasse så tenker jeg 30-50.000,- Men det kommer litt ann på hva slags hest det er snakk om.
    Living the dream <3

Samme som Johanne, tenker også mellom 30.000,- og 50.000,-. Sånn pluss minus, avhening av hvilken hest det er. (En "supergod" hest til middels prisklasse kan i mine øyne ligge på 90.000,-)
    Ingvild Oline

Mens en kaldblodstraver eller fjordhest f.eks. i middels prisklasse vil ligge på 15 - 30.000,-
    Living the dream <3

det har nok litt med hva hestene har gått tidligere.
    to hester på 12 år, ene har godt grand prix i danmark, mens går nå 1,20, den andre går 1,20m nå, men aldri høyere. Det har nok noe med tidligere kap. å gjøre også. Men nå vet jeg ikke om det er dressur, sprang eller bare vanlig hobbihest du ser etter :)

Middels prisklasse jeg "ser for meg" når jeg ser på spranghester, er 70-90,000 kr..

Der er lite som irriterer meg meir enn når der står "Middels prisklasse". Det er alt ifrå 15-30 (som sagt) på fjordhest, og 40-60/70 på varmblods..
    ~Ann Lajla - Regina Brungot - Heidi Bjørdal - Brungots Casanova - Brungots Frikk~
    Kvil i fred, kjære Oxhovds Victoria :cry:

Vipen min Heimesida mi Bloggen min

Siter Opprinnelig skrevet av Embla72 Vis innlegg
    Av de jeg har kikket på kan jeg finne to identiske hester i alder, str og kapasitet, men prisen varierer gjerne med både 20 og 30 000,-
    Det kan jo ha noko med avstamming og rase å gjere?

Siter Opprinnelig skrevet av JOHANNE Vis innlegg
    Mens en kaldblodstraver eller fjordhest f.eks. i middels prisklasse vil ligge på 15 - 30.000,-
    Hææ?? Middels prisklasse - 15000??? Det er LAV prisklasse. 25-35 000 er middels for ein fjordhest, vil nå eg sei.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Hææ?? Middels prisklasse - 15000??? Det er LAV prisklasse. 25-35 000 er middels for ein fjordhest, vil nå eg sei.
    Spørs på auge som ser. EG synast at 15 er for billig, og at 25 er middels for fjordhest. Men markedet er diverre ikkje einig.
    ~Ann Lajla - Regina Brungot - Heidi Bjørdal - Brungots Casanova - Brungots Frikk~
    Kvil i fred, kjære Oxhovds Victoria :cry:

Vipen min Heimesida mi Bloggen min

Siter Opprinnelig skrevet av Oxhovds Victoria Vis innlegg
    Spørs på auge som ser. EG synast at 15 er for billig, og at 25 er middels for fjordhest. Men markedet er diverre ikkje einig.
    Opp til 20 er billig for fjordhest, vil nå eg seie.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Er mange raser som er underpriset. Skjer mye at bare den er stor brun så koster den mellom 10. og 20.000 mer enn det en fjording på samme nivå eller høyere ville ha kostet.
    Ingvild Oline

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg