Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16

Forsvinner bak loddeplan

Janko har ikke vært ridd på nesten en måned pga. sykdom, men nå har vi begynt opptreninga igjen. Han har da litt lite muskler for tiden, og han er VELDIG flink til å bøye på nakken sin, noen ganger litt for flink. Problemet er at bakbeina ikke henger med. Jeg har prøvd å ri han frem når han gjør dette med det resultat at ryggen forsvinner ned på bakkenivå og nesa opp i sky. Dette var slik han gikk mye før, men nå går han kun sånn når jeg ber han om å gå frem dersom han går bak loddeplan. Så det funker rett og slett dårlig. Er det spesielle øvelser jeg kan gjøre for å få han til å komme mer opp i formen? Rir uttallige overganger (sliter med å holde samlingen, men fra skritt-trav-skritt funker det), og jobber masse med tøy og bøy, volter og serpentiner. Sjenkelvikningene jobbes med. Noen som har tips jeg ikke har tenkt på?
    Hvis du forlanger et klokt svar, må du også spørre fornuftig.
    Johann Wolfgang von Goethe

Et lykkelig liv.

LisaFi
    Guest
    Bittløst for en periode...?

Hm! Sannelig en tanke. Montro hvordan det vil gå. Aldri ridd han på bittløst, og veit ikke om han er blitt ridd på det før, men kunne kanskje hørt om jeg kunne fått lånt en hack på stallen og prøvd.. Kan jo ikke skade. Skal forsøke i neste uke når jeg har tid!

Åh, det er dette jeg digger med forumet, man får sånne kloke input man ikke kommer på selv :)

Et lykkelig liv.

LisaFi
    Guest
    Btw, Ragnhild, Hack er ikke det beste å ri dressur på egentlig, både sidepull og kapsun er mer brukandes... :)

Eller du kan gjøre som Kaja, prøve å ri med halsring? :)
    Living the dream <3

Siter Opprinnelig skrevet av Ragnhild Vis innlegg
    Hm! Sannelig en tanke. Montro hvordan det vil gå. Aldri ridd han på bittløst, og veit ikke om han er blitt ridd på det før, men kunne kanskje hørt om jeg kunne fått lånt en hack på stallen og prøvd.. Kan jo ikke skade. Skal forsøke i neste uke når jeg har tid!
    Siter Opprinnelig skrevet av LisaFi Vis innlegg
    Btw, Ragnhild, Hack er ikke det beste å ri dressur på egentlig, både sidepull og kapsun er mer brukandes... :)
    Er einig med Lisa her.. Med hack kan ein ikkje gi sideførande signal, og det er difor vanskeleg å ri dressur med. Har prøvd både sidepull og hack på Karisma, og liker best sidepullen nettopp fordi at eg kan bruke sideførande signal. Men, om Janko reagerar veldig bra på sjenkel og vekt kan du vel få eit brukandes resultat med hack også! :)
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Jeg har ikke tilgang på sidepull eller kapsun sånn til å begynne med, så tenker jeg prøver hack bare for å sjekke hvordan det går, så kan jeg høre med Ingvild om jeg kanskje kan få prøve sidepullen hennes om den skulle passe. Evt. anskaffe meg noe eget. Skal se hva vi får til :)

Johanne: Jeg tror ikke det å ri Janko med halsring er noe jeg har lyst til å prøve på. Særlig ikke om jeg har lyst til å ha noe som kan minne om kontroll på han. Pluss at jeg har ikke lyst til å drive og vase rundt (sorry ordlegginga, mangler noe bedre akkurat nå, jeg har lyst å trene ordentlig dressur (og nei, jeg vil ikke ha en diskusjon på hvorvidt man kan ri ordentlig dressur med eller uten hodelag nå.

Et lykkelig liv.

Og ja, du kan få prøve sidepullen min :) Trur den skal passe bra til Janko, for den kan reguleras veldig mykje. Bruker den på nest innerste hakk til Karisma.
    .
    If it's not a Fjord - it's just a horse
    Bloggen
    .

Veldig ot, men jeg bare må få sagt det.

JANKO Er NYDELIG!!!
    LIFE GOES ON

...

hehe, tusen takk.. :)

Et lykkelig liv.

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg