Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 4 av 4

Skadet korsryggen etter tidligere fall?

Lurer på om det kan være grunnen til at jeg hele tiden får så ufattelig vondt i korsryggen etter og når jeg rir.
    Har nok også litt med at jeg lener meg framover, i og med at det er vanskelig å lene seg bakover eller sitte veldig rett i ryggen med min korsrygg.

Jeg hadde ikke det før, før, etter skaden jeg hadde :o
    Sånn sjapp gjennomgang i hva skaden handlet om..:
    Vi var å skulle løpe, mens så dreit Mathilde (gamle ponnien min altså og jeg måtte av å "skubbe driten inntil veien" .. så var det jo mathilde med sitt gapp instinkt, og i og med at dette var en plass vi pleier å løpe, og trene kondis så var ikke hun så villig med å stå iro. Når jeg skulle oppå fikk jeg nesten "hevet" foten over på andre siden, men rett før jeg fikk det, startet hun og løpe (hun stoppet heldigvis et par steg bortenfor når hun skjønte at jeg ikke hang på lengre xD) der som jeg gikk oppå var det en SVÆR stein (spiss også som jeg landet mitt på ryggen (altså på korsryggen) hadde diverse problemer med å puste, og måtte bare hjem. skjekket aldri skaden, for jeg trodde ikke det var noe alvorlig.
    Mens det er jo etter det jeg har hatt diverse problemer med kors ryggen..

Det hjelper ikke så mye mer att jeg rir i sprangsal (siden jeg får mye med stygg og feil sits med den) så har bestemt meg lenge for å kjøpe dressur sal, da det skal i teorien være lettere å sitte med rett rygg i den, men jeg er jo ikke mange millionær :(

Hva tror dere??

Mari
    Guest
    Ta deg en tur på MR/Røntgen for å se om alt ligger på rett plass. Om det gjør det, så kan du vurdere behandlingsform som f.eks. fysioterapi, akupunktur, manuellterapi, kiropraktor....

Siter Opprinnelig skrevet av Mari Vis innlegg
    Ta deg en tur på MR/Røntgen for å se om alt ligger på rett plass. Om det gjør det, så kan du vurdere behandlingsform som f.eks. fysioterapi, akupunktur, manuellterapi, kiropraktor....
    Muligens ja, men akupunktur blir ikke aktuelt :o No way :p

Mari
    Guest
    Hvorfor ikke? Er du redd for stikk?

Jeg er veldig redd sprøyter, må nesten bedøves før jeg skal ta blodprøve, vaksine o.l., men akupunktur gikk veldig greit - og det hjalp veldig!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg