Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Phaeton
    Guest

"Barokk/Akademiske" saler

Jeg er på leting etter ny sal til hesten min, ei 11 år gammel varmbl.traver hoppe. Hun er ikke brukt som travhest på mange år, og jeg ønsker å omskolere henne så godt det lar seg gjøre :) Jeg tenker da innen "barokk/akademisk" treningsfilosofi. Hun trenger sårt en ny sal, og jeg lurer på det er noen som kan anbefale merker eller typer ut fra egen eller kjentes erfaring? Jeg beveger meg inn på et salområde jeg aldri har vært på før
    Har kikket litt på "Riano" som selges hos barokkridning.no men jeg vet ikke om det er noen andre som kanskje er bedre?

Og hva slags bitt bør man begynne med? Dette er en svært følsom hest!

Setter stor pris på svar

hmm.. kvalitetsmerker innen for dette er jo Zaldi og Marjoman, men disse koster jo.. jeg ville tatt en tlf til villmarksstua og hørt..

Jeg har akkurat kjøpt Star Trekk Espaniola til min kaldblodstraver, trener selv etter akademiske prinsipper, har ridd med windsor elite dressursal til nå, denne gir for liten skulderfrihet synes hesten min, så hun går hele tiden mot trykket fra salen (går "voltestart"), men med bomløs spansk sal ble det en helt annen hest å ri.
    Min hest er mitt speil,
    som uforfalsket gjengir mine dårlige sider.
    Se din hest i øynene,
    og la deg ikke skremme av sannheten.
    (Bent Branderup)

Reaper
    Guest
    villmarkstua er flinke med sånt, de har også noen brukte saler tilsalgs innimellom..

Funnet drømmehesten tebj0 sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland, 24år
    Låner tråden litt. Hva er forskjellen på spansk og engelsk-sal? Er spanske saler gode å ri i? Hvordan er støtten osv? Ser flere som rir i spanske saler har veldig loddrett og god sits, så dei ser veldig gode ut.(Godt mulig det er rytteren som er flink også)

Min sal gir ingen støtte til rytter (ingen kneputer og slikt), men det synes jeg er bare bra, vil ikke bli sittende fast i salen, men det krever jo endel av rytter, itillegg vil hesten kjenne lettere hva jeg gjør med setet (den er bomløs), og det krever også at jeg rir riktig, og ikke ubevisst gir tvetydige signaler (hesten min e vedlig var for setet, så hun gir klart beskjed når jeg gjør feil). Salen jeg har, er ikke godkjent i vanlige dressurkonkurranser. Men god å ri i? Så absolutt
    Min hest er mitt speil,
    som uforfalsket gjengir mine dårlige sider.
    Se din hest i øynene,
    og la deg ikke skremme av sannheten.
    (Bent Branderup)

Phaeton
    Guest
    Siter Opprinnelig skrevet av Lopke Vis innlegg
    hmm.. kvalitetsmerker innen for dette er jo Zaldi og Marjoman, men disse koster jo.. jeg ville tatt en tlf til villmarksstua og hørt..
    Ehm... Mulig jeg er helt løk nå, men jeg søkte på villmarksstua for å finne hjemmeside og fikk opp hjemmesida til barokkridning.no (baroque.no). Er det samme firma du mener? :)

Reaper
    Guest
    Ja, det er de samme!
    De driver med litt av hvert som har med lær og skinn etter hva jeg har forstått:)

Phaeton
    Guest
    Supert! Tusen takk :) Har sendt mail til dem nå, så får jeg se hva jeg får til svar.

Reaper
    Guest
    Hold oss oppdatert da?!

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg