Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18

Tråd: Stalleie

Stalleie

En aldri så liten "markedsundersøkelse", dette:

Hva er vanlig stalleie der hvor du holder til? Hva er inkludert i denne leia - og hva er det ikke?

Ca. hvor i landet bor du? Er det vanskelig å få stallplass i ditt område? (Ikke mangel/litt mangel/stor mangel på stallplass?)

Hva mener du om stalleia (for høy/passe)? Hva er du mest fornøyd med, og eventuelt slett ikke fornøyd med? Annet?

FH avhengig Astrid sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Ålesund
    Alder
    32
    Bilder
    178
    Litt utenfor Ålesund, på bygda. Stor etterspørsel etter stallplass, så det er vanskelig å få..
    På vår stall er leia 1000 kr kun inkl strøm.
    Syns muligens den kunne vært lavere da vi verken har ridebane, ridehus og ikke særlig bra standard ellers heller, og det meste gjøres på dugnad. Eneste plusset er at vi har grusa paddocker, så hestene slipper å stå med gjørme til knærna.. Og vi har store jordet de kan gå på når det er tørt.
    I nabostallen vår som ligger 200 meter unna er leia 2500 kr inkl alt, også foring og utslipp + ridebane.

Astrid Marie og Faithful Lad

Reaper
    Guest
    vanlig stalleie her jeg bor, varierer veldig, alt etter hva slags fasiliteter som finnes.
    Skal du ha stall med ridehus, må man nok regne med 4000(alt inkludert +- för) i mnd..
    om du skal stå på en stall uten noen fasiliteter kan du nok være heldig og få betale 2500-3000,-(alt inkl +- för)
    Men det finnes jo selvsagt unntak om man kjenner noen foreks.

Selv synes jeg det er utrolig dyrt, men det er etterspørsel, og de mest sentrale stallene kan godt ta mer i leie uten å miste kundene..

Jeg vil si det går relativt greit å finne stallplass her om man ikke er for kresen..
    Bor forresten på østlandet

bor i rogaland jeg betaler 750 kr pr hest jeg...men det er ikke inkludert noe.

Må fikse alt selv der ja hehe...Ikke fin stall er det heller men må ha stallplass...

Ganske vanskelig å finne stallplass her fordi det er ikke SÅÅÅÅ mange hestefolk i området å de fleste har sin egen stall da...
    Det er bedre å angre på noe du har gjort,enn å angre på noe du ikke har gjort..

Silje og Tindra
    Guest
    Flyttet tråden til riktig forum, redirect ligger igjen på det originale forumet.

Betaler 1000,- pr måned.. inkluderer beite, innslipp og utslipp, foring og møkking og delvis spon..

Må selv betale høy og for.. Ganske grei pris, men vi har heller ikke ridehall. Han ovalbane her og en grusbane vi kan ri dressur på..

Det er vel ikke så mange stallplasser her, men to blir ledige til sommer regner jeg med.. For da flytter jeg.

Jeg står på en stall i Ås der stalleia er 2400,- i mnd. Det inkluderer fri tilgang på grovfôr (høy eller rundball), kraftfôr (havre og pellets) og flis. Fôringer, innslipp og utslipp deler oppstallørene på. Har ridebane (med lys) med litt hindermateriell og en rettbane.
    Flytter 1. april til en stall på Vestby. Der betaler jeg 2100,- for utegang til islendingen. Dette er med fri tilgang på grovfôr. Betaler 2500,- for ponnien på boks, da med flis og 5 kg høy. Oppstallørene tar kveldsfôringer og helger, men slipper utslipp og morgen- og lunsjfôringer på hverdagene. Har ridebane og ridehus også.
    I området her er det tidvis vanskelig å få stallplass, men det varierer en del siden mange av hesteeierne her er studenter som flytter litt på seg. Men er generelt stor pågang, så mye dyrere her enn det en stakkars totning er vant til..!
    Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night.
    -Edgar Alan Poe-

Jeg står på stall i Bærum. Her er det dyrt, den fleste ligger på rundt 5500-6000. Men jeg står på liten privatstall med plass til ca 25 hester. Vi betaler 3400 i mnd. Her gjør de alt for oss, vi bare møkker. Man bare henger lapper på døren sin, eller skriver i beskjedboken så blir ting gjort. Kunne ikke funnet bedre sted for verken meg eller hesten. Stått her 1 år nå og kommer til å være der for alltid. Elsker ALT med det stedet, det er noe spesielt med Dalbo!
    There is something about riding down the street on a prancing horse that makes you feel like something, even when you aint a thing...
    ~Will Rogers~

Mari
    Guest
    600 inkl. strøm, strø. Blir ca. 800-1000 t.s. med fôr.

Grant Sidney Lene og Diesel sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Fauske,Nordland.
    Alder
    31
    Bilder
    5
    Jeg holder til i Nordland,rettere sagt Fauske. Her er lite stallplasser for øyeblikket,men jobber for å få noe gjennom kommunen. Jeg betaler 1000kr mnd inkl strøm. Resten ordner vi selv. Foringene blir delt opp på alle i stallen,så vi har 2 foringer i uka,og hver fjerde helg.
    Gjerdene har blåst ned,var opprinnelig 3 paddocker avskilt med tregjerder. Nå har vi slått sammen 2 og en del av beite,så de har nok av uteområde å kose seg på. Det negative er at det blåser fælt der(ligger ved havet) og det ikke er noe ly på beitet,noe som innebærer mye dekkenbruk.

Jeg synes stalleia er høy! Vi gjør alt selv,fra reparering av gjerder til maling av stallen. Paddockene var en gang gruset,men er ikke laget for at så mange hester skal gå der samtidig,så det er bare et gjørmehull.

Jeg har en særavtale på sommeren,som innebærer at jeg og ei anna å stallen tar hestene derifra i Juni og setter de på eget beite lengre unna. Dette pga dårlige beiteområder på sommeren,lite gjerdemateriell og at stalleier skal ha samme pris som på vinteren.
    Men nå i år mener han at den ene hesten min kan dra,mens den andre som skal selges og ikke kommer tilbake til høsten skal stå der. Dette er ikke aktuelt for meg,så om han ikke blir solgt før beitesesongen,skal "Petrus i Lia" låne han,altså jeg tar han med meg uansett.
    Man er aldri ferdig utlært...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg