Hestene.no for salg/sletting. Riktig person kan fornye populariteten til websiden som i mange år var et møtested for hesteinteresserte. Kontakt: info (at) efremtid.no
Billig regnskap
www.facebook.com%2Fgroups%2F2325817531
+ Svar til tråden
Side 3 av 131 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 53 103 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 1309
    Silje og Tindra
    Guest
    Om jeg ikke tar helt feil, så skal det vel være en mer eller mindre rett linje mellom øre - skulder - hæl, og det er det ikke på det bildet du viser som ikke stolsits, Birre. Men for all del, sitsen din er god. (Om jeg tar feil, kan dere se bort i fra dette).

Nydelige travere alle har!

Siter Opprinnelig skrevet av Silje & Tindra Vis innlegg
    Om jeg ikke tar helt feil, så skal det vel være en mer eller mindre rett linje mellom øre - skulder - hæl, og det er det ikke på det bildet du viser som ikke stolsits, Birre. Men for all del, sitsen din er god. (Om jeg tar feil, kan dere se bort i fra dette).

Nydelige travere alle har!
    Det har du rett i; at det skal være en rett linje mellom øre, skulder og tær. Den linjen ville jeg nok ha fått om jeg hadde trukket ned stigbøylene et hakk. Det er sitsen min og ikke salen det er noe i veien med i såfall.

Jeg skal ta de ned et hakk ved neste trening og ta et bilde og se om det blir noen forandring. Men så er det oss med disse lange bena da... Jeg har forsøkt et hakk ned, og da føler jeg at jeg mister mye av stabiliteten i salen. Birre prøve en gang til!

Harneshaug
    Guest
    Herregud Birre!! Drit i hvordan du sitter
    Hesten er ikke til å kjenne igjen!! Utrolig fasinerende, spesielt rumpe og hals... fantastisk og for ikke å snakke om uttrykket hennes hi hi.. kan jo være tatt i et uheldig øyeblikk det første da, men...
    Hun er jo på tur å blomstre den godeste dronninga di!
    Sist endret av Harneshaug : 27-03-2007 kl 13:42 Årsak: masse leif i forfjamselsen over vakker varmblodstraver

LisaFi
    Guest
    Helen, her er det dressur, og man DRITER da ikke i hvordan man sitter... (tar en spøk du, vel?)
    At hesten er tryllet med på en eller anne måte fra "før-bildene" er vel alle enige om...?

Men jo, Birre, tror du er inne på noe der, med å slippe ned bøyler. Til å begynne med vil det føles uvant, og "feil" fordi de vante balansepunktene dine blir borte. Ikke vær så redd for å forstyrre hesten at du rir på deg uvaner...
    Du har litt antydnigner til spenninger i lyskemuskulaturen, som utmerket godt kan komme av at du føler at du korrigerer hesten ofte /flytter på sjenklene.

Men etterhvert som du får til flere og flere partier med avslappet fin hest (som det ser ut til at du gjør) - bruk noe av disse fine partiene til å tenke på DEG, på din sits, ikke bare på hvordan hesten fungerer der og da. Det er lettest å sitte riktig på en avslappet hest, derfor: utnytt de sekundene/ minuttene du får, og IKKE glem sitsen din.

Når du etterhvert skal "videre" med hesten får du bruk for en presis og god sits, den er jo selve arbeidsverktøyet ditt, så mitt råd blir altså å veksle litt oftere fokus: "hvordan går hesten" hvordan sitter jeg" hvordan går hesten". Da slipper du å få masse sitsarbeid å "ta etter" når hesten endelig begynner å gå som ei klokke. Dette veit jeg alt om nemlig- been there, done that- og det er FRUSTRERENDE...

Har god lyst til å komme å dra litt i deg og herje litt, så får du KJENNE hvor ubehagelig det RIKTIGE er de første gangene.-..

*slemmelisa*

Harneshaug
    Guest
    Sorry LisaFi, bare jeg som ikke så Birre oppå den fine hesten... hi hi...
    derfor jeg aldri svarer på dressurtråder, tusle bort*

(Helen sitte å tenke på å glede seg til Nina kommer til sommeren og kan lære "turtanten" ALT om dressur)

Siter Opprinnelig skrevet av LisaFi Vis innlegg
    Blivira`n min... <3

Sånn så -ikke- Blivira ut da jeg så henne sist

Santia, ikke akkurat dressur, men noe lignende?

Harneshaug: Takk og takk for ros, det varmer en dressurtraver-sliter!!! Jeg har sittet og studert de to bildene leeeenge, og spesiellt det uttrykket du nevner. Disse to bildene er jo bare ett i en serie med flere hundre bilder som er tatt fra hver trening. Uttrykkene hennes er stort sett det samme igjennom hver trening. Det som slår meg, er at på det øverste "stol-bildet", så ser jeg ikke en hest som lytter eller samarbeider, jeg ser en hest som er frustrert, irritert og som mest sannsynlig har vondt av både manglende muskler og dårlig utstyr.

På det nederste bildet, ser jeg en hest som er motsatt av det øverste. Hun er komfortabel, hyn lytter, hun samarbeider og hun har ikke vondt.

Det er det jeg synes er det morsomste med disse to bildene...

LisaFi: takk for gode råd, og nei, vi driter ikke i hvordan vi sitter! Og det gjør heller ikke du Helen!
    Jeg skal notere meg bak øret de rådene du har kommet med, og fokusere på det når jeg rir. Og du må gjerne komme og dra litt i meg, det hadde vært hyggelig!!!

At hesten er tryllet med på en eller anne måte fra "før-bildene" er vel alle enige om...?
    Ha, ha! denne må jo bare kommenteres! Hysj, LisaFi, det er bare du som har skjønt at det ikke er samme hesten. Jeg har klippet ut en annen hest og satt meg selv oppå...! Mye fiffig man kan gjøre i Photoshop...

LisaFi
    Guest
    Hei Sigrid- Ja, jeg VET, derfor jeg hentet henne hjem også, fine hesten min var rett og slett i ferd med å gå i stykker... :( Men det er Sånn hun egentlig ER, nemlig! Ikke noe problem å ri henne skikkelig heller, om man vet hvor man skal trykke...

Forresten var vel bildene dine dressurbilder gode som noen!? Deilig å se en hest som søker så avslappet ned og fram! Flottings!

Hvor i Gausdal har du hesten, forresten?

(HESTEN- FORRESTEN- litt av en poet jeg, gitt...
    Sist endret av LisaFi : 27-03-2007 kl 14:13 Årsak: poetisk innslag..

Møkk, møkk, møkk at jeg ikke har bilder av meg & Mia ri dressur da.. Æsj:(
    Legger med et bilde av henne uansett

Make your smile change the world, but don't let the world change your smile...

Informasjon om denne tråden

Brukere som leser i denne tråden

Det er 1 brukere som leser i denne tråden. (0 medlemmer og 1 gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke opprette nye tråder
  • Du kan ikke svare i tråder
  • Du kan ikke legge til vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg